ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار جزییات پردازنده iMac Pro؛ احتمال وجود پردازنده ARM و سنسور Touch ID

اپل چند هفته پیش و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود از نسخه حرفه ای iMac پرده برداشت؛ کامپیوتری در کلاس کاملاً حرفه ای، که البته قیمت بسیار بالایی هم دارد و نسخه پایه آن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

اپل چند هفته پیش و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود از نسخه حرفه ای iMac پرده برداشت؛ کامپیوتری در کلاس کاملاً حرفه ای، که البته قیمت بسیار بالایی هم دارد و نسخه پایه آن با برچسب قیمت ۵۰۰۰ دلار به فروش می رسد. اما قوی ترین نسخه این کامپیوتر قدرتمند به پردازنده ۱۸ هسته ای زئون اینتل، کارت گرافیک Radeon Pro Vega تا چهار ترابایت حافظه SSD و تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم ECC مجهز است.

اطلاعات فوق جدید نیستند و در همان شب مراسم، آنها را برایتان نوشتیم. اما نکته ای مبهم در مورد پردازنده وجود دارد و اپل مشخص نکرد که دقیقاً کدام نوع از پردازنده زئون را مورد استفاده قرار خواهد داد.

اپل هنوز هم در این رابطه شفاف سازی نکرده، اما وبلاگی به نام Pike's Universum خبر می دهد که اهالی کوپرتینو می خواهند از پردازنده های سطح سرور Skylake-EX و Skylake-EP که در واقع جز پلتفرمی جدید با کد رمز «Purley» هستند استفاده کنند.

به نظر می رسد وبلاگ مذکور، این اطلاعات را از فایل های فریم ور نسخه ی بتای سیستم عامل macOS High Sierra برداشت کرده است. بر همین اساس آی مک پرو از پردازنده های کلاس سرور با سوکت LGA3647 به جای پردازنده های کلاس دسکتاپ با سوکت LGA2066 استفاده خواهد کرد.

این وبلاگ همچنین خاطر نشان می کند که آی مک پرو از یک چیپ اختصاصی به نام «Secure Enclave» بهره می برد. این چیپ که از معماری ARM در آن استفاده شده، تنها وظیفه اش تقویت امنیت سیستم Touch ID به واسطه الگوریتم اختصاصی اپل و جلوگیری از ورود هکر به دستگاه است.

نکته مهم اینجاست که تنها دستگاه هایی از اپل به Secure Enclave مجهز می شوند که دارای یک سنسور تاچ آی دی باشند.

در کنار آیفون، مک بوک پروهای جدیدی که به تاچ بار مجهز شده اند از Secure Enclave بهره می برند و حالا به نظر می رسد که iMac Pro هم این قابلیت را دارد، هرچند که اپل در کنفرانس اخیر خود هیچ اشاره ای به وجود سیستم احراز هویت بیومتریک و یک سنسور Touch ID در کامپیوتر رومیزی و قدرتمندش نکرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • 2000
    2000 | ۴ تیر ۱۳۹۶

    نصف قیمتش احتمالا میشه همینا ساخت با شکل و شمایل دیگه فقط ،اونایی هم که میخوان mac os باشه میتونن نصبش کنن ،عملا به احتمال زیاد حروم کردن پول

    • Geektus
      Geektus | ۵ تیر ۱۳۹۶

      این یه دونه CPU اش نزدیک به ۲-۳ هزار دلار قیمت داره، رم های ECC رو هم در نظر بگیر با رمهای DDR4 که توی کامپیوتر های دسکتاپ رایج استفاده میکنیم سرعت بیشتر و همچنین قیمت بیشتر هم دارن.

  • D D
    D D | ۴ تیر ۱۳۹۶

    این کجا سرفس کجا

    • Geektus
      Geektus | ۵ تیر ۱۳۹۶

      بازار هدف رو در نظر بگیرید اول. برای شرکتهای سخت افزاری کاری نداره قوی ترین CPU و جدیدترین رم های ECC و کارت گرافیک ها رو توی محصولاتشون بکار ببرن، منتها باید در نظر گرفت که برای چه کسانی و چه بازاری طراحی شدن.

مطالب پیشنهادی