ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله سایبری به پارلمان انگلیس؛ تلاشی برای دستیابی به ایمیل های نمایندگان

«ایندپندنت» گزاش می دهد که هکرها سیستم کامپیوتری پارلمان انگلیس را هدف قرار داده اند تا بتوانند به ایمیل های نمایندگان و همچنین کارکنان مجلس دست پیدا کنند. همین مسئله باعث شد تا سرویس امنیتی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

«ایندپندنت» گزاش می دهد که هکرها سیستم کامپیوتری پارلمان انگلیس را هدف قرار داده اند تا بتوانند به ایمیل های نمایندگان و همچنین کارکنان مجلس دست پیدا کنند. همین مسئله باعث شد تا سرویس امنیتی برای ساعاتی دسترسی به این شبکه را مسدود کند. تلاش هکرها برای دسترسی به شبکه یاد شده، باعث شده تا نمایندگان انگلیسی قادر نباشند به ایمیل های خود دسترسی پیدا کنند.

از صبح روز شنبه به وقت محلی، مقامات مجلس انگلیس فعالیت هایی غیر عادی را در سیستم های کامپیوتری مشاهده و گزارش کردند.

سخنگوی مجلس انگلیس به «ایندپندنت» می گوید: «مجلس نمایندگان تلاش هایی غیر مجاز برای دسترسی به شبکه و همچنین حساب های کاربری نمایندگان را کشف کرده است. در حال بررسی این موضوع و مشغول برداشتن گام های بیشتر برای امن کردن سیستم کامپیوتری خود هستیم.»

در این میان نشریه «Sunday Times» می نویسد که این حمله سایبری، از نوع «بروت-فورس» بوده است که تلاش می کند پسوردهای مختلف را به سیستم بدهد تا در نهایت یکی از آنها درست از آب درآید. در واقع، حمله برای راه یافتن به حساب های کاربری با پسوردهای انتخابی ضعیف طراحی شده بود.

سخنگوی پارلمان انگلیس همچین افزود: «تحقیقات بیشتر توسط تیم های امنیتی ما نشان می دهد که این حمله به شکل پایدار و برای همه حساب های کاربری نمایندگان انجام شده تا در نهایت گذرواژه های ضعیف را شناسایی کند. این حمله صرفاً برای دست یافتن به محتویات ایمیل های نمایندگان مجلس انگلیس انجام شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی