ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نویسنده زندگینامه استیو جابز: اوبر با بازگشت کلانیک می تواند تجربه اپل را تکرار کند

مدیر عامل اوبر استعفا داد و این یکی از مهم ترین خبرهای هفته گذشته در دنیای تکنولوژی بود. با این حال نباید احتمال بازگشت او به شغل قبلی اش را پس از مدتی، چندان بی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

مدیر عامل اوبر استعفا داد و این یکی از مهم ترین خبرهای هفته گذشته در دنیای تکنولوژی بود. با این حال نباید احتمال بازگشت او به شغل قبلی اش را پس از مدتی، چندان بی اساس دانست. این اعتقادی است که «والتر ایزاکسون»، نویسنده کتاب بیوگرافی استیو جابز دارد.

وی در این رابطه می گوید: «در حال حاضر چندان ساده نیست که تراویس کلانیک را سر شغل قبلی اش برگرداند. اما خب، من قبلاً این فیلم را دیده ام؛ اتفاقی که در اپل افتاد هم همین بود.»

در سال ۱۹۸۵ استیو جابز از عنوان رییس هیات مدیره کناره گرفت اما سال ها بعد دوباره به شرکتی که در تاسیسش کمک کرده بود برگشت و جهان را با معرفی آیپاد، آیفون و آیپد تغییر داد.

ایزاکسون می گوید: «مثل استیو جابز، کلانیک هم خصوصیت دست کم گرفته شدن را دارد. اما این بخشی جالب از فرهنگ آمریکاست که به افراد شانس دوباره می دهد. می توانید تغییر کنید و بعد از مدتی دوباره شانس تان را امتحان کنید.»

کلانیک اگرچه در هفته پیش پس از فشار زیادی که از سمت سهام داران به اوبر وارد آمد، مجبور به استعفا شد ولی همچنان عضوی از هیات مدیره اوبر است. ایزاکسون می گوید: «تراویس آنقدر با این شرکت در هم آمیخته است که باور دارم علاقه شدید او، باعث رشد اینچنینی اوبر شده است. اوبر باعث تغییرات شگرف در زمینه سیستم حمل و نقل شهری شده.»

جالب است که والتر ایزاکسون، تراویس کلانیک را با استیو جابزی مقایسه می کند که از نزدیک او را می شناخته و کتاب زندگی نامه اش را به رشته تحریر درآورده. با توجه به شرایط فعلی اوبر و فرهنگ کاری بیمار آن، آیا واقعا روزی امکان بازگشت کلانیک به استارتاپی که خودش در ساختن آن سهم داشته وجود دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۴ تیر ۱۳۹۶

    این اواخر که خیلی داغون شده بود
    اگه بخواد برگرده باید خودشو اصلاح کنه.

مطالب پیشنهادی