ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان سریع Yahoo News Digest؛ اپلیکیشنی که ۳۰ میلیون دلار از نوجوان ۱۵ ساله خریداری شده بود

اگر تا به حال از Yahoo News Digest استفاده کرده باشید می دانید که این اپلیکیشن در حقیقت نسخه ای تغییر یافته از نرم افزار جنجالی Summly به حساب می آید و قادر است به شکل خودکار ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

اگر تا به حال از Yahoo News Digest استفاده کرده باشید می دانید که این اپلیکیشن در حقیقت نسخه ای تغییر یافته از نرم افزار جنجالی Summly به حساب می آید و قادر است به شکل خودکار اخبار طولانی را به پاراگراف های کوتاه تر خلاصه نماید.

اما چیزی که این اپلیکیشن را یک شبه معروف کرد ساخته شدن به دست یک نوجوان ۱۵ ساله نبود، بلکه شهرت Summly زمانی عالم را در نوردید که یاهو ۴ سال قبل با پرداخت ۳۰ میلیون دلار آن را به مالکیت خود درآورد و این موضوع به گمانه زنی های زیادی منجر شد که آیا اپلیکیشن ساخته شده به دست یک نوجوان کم تجربه می تواند ارزش چنین قراردادی را داشته باشد؟

حالا مدتی است پرونده ی تصمیمات عجیب و مشکلات بی پایان یاهو با فروش این شرکت به اپراتور مخابراتی ورایزن آمریکا بسته شده و پاسخ سوال پیشین هم در دسترس است، چرا که ورایزن تصمیم گرفته به فعالیت Yahoo News Digest پایان دهد، آن هم با وجود اینکه نرم افزار یاهو ظرف ۴ سال اخیر ۹.۵ میلیون بار توسط کاربران دانلود شده است.

Nick D’Aloisio سازنده ی کم سن و سال اپلیکیشن Summly که بعدها به Yahoo News Digest تبدیل شد سال ۲۰۱۳ به استخدام این شرکت در آمد و تا سال ۲۰۱۵ که این شرکت را به قصد تحصیل در دانشگاه آکسفورد رها کرد در سمت خود باقی ماند.

اما حالا که آب ها از آسیاب افتاده، به نظر می رسد این تصمیم مریسا مایر هم بر خلاف جار و جنجال فراوان، مثل بسیاری موارد دیگر چندان منطقی نبوده و یکی از عواملی است که غول آمریکایی را به حال و روز فعلی انداخته است که باید یک اپراتور مخابراتی وارد عمل شده و آن را از فروپاشی نجات دهد.

البته این موضوع به هیچ عنوان عدم لیاقت Nick D’Aloisio را نشان نمی دهد، دانشجوی جوانی که هم اکنون به تحصیل مشغول است و از میلیون ها دلار اندوخته در حساب های بانکی خود لذت می برد، اما به نظر می رسد غول های سیلیکون ولی باید کمی واقع بین تر عمل کنند و به جای راه انداختن سر و صدای بی مورد، به دنبال راه های اساسی تر برای جلب توجه کاربران و شکست رقبای خود باشند.

در پایان گفتنی است که ورایزون اعلام کرده از هفته ی آینده خبر جدیدی در Yahoo News Digest منتشر نمی شود و این اپلیکیشن به فعالیت ۴ ساله ی خود پایان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • کلیک
    کلیک | ۶ تیر ۱۳۹۶

    اسمش تغییر کرد استفاده کنندگان و طرفدارهایش که باقی ماندند پس چرا امروز تعطیل شد؟!! کشف راه های کسب درآمد از نیازهای مردم یک هنر است که امیدوارم مالکان جدید یاهو داشته باشند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی