ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

30 سال تولید با کمترین تغییر؛ حکایت عجیب یاماها TW200 مدل 2017

در دنیای موتور سیکلت سازی، چند مدل وجود دارند که علی رغم گذشت زمان تغییرات بسیار کمی را به خود دیده اند. یاماها  TW200 یکی از این مدل ها است که از سال 1987 تاکنون ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در دنیای موتور سیکلت سازی، چند مدل وجود دارند که علی رغم گذشت زمان تغییرات بسیار کمی را به خود دیده اند. یاماها  TW200 یکی از این مدل ها است که از سال 1987 تاکنون نه تنها با شکل و شمایل بلکه با مشخصات فنی تقریبا ثابت به فروش رسیده است. چنانچه آخرین مدل این موتور سیکلت دو منظوره را در کنار اولین مدل ارایه شده قرار دهیم به ندرت تفاوت هایی را بین آن دو پیدا خواهیم کرد.

yamaha-tw200

یاماها TW200 را می توان یک موتور سیکلت ساده برای رفت و آمدهای روزمره توصیف نمود. این مدل در عین سادگی و نداشتن توانایی های خاص، سالیان سال به موفقیت خود ادامه داده؛ شاید به همین دلیل است که یاماها نیازی به ایجاد تغییرات در آن نمی بیند.

yamaha-tw200

نیروبخش TW200 یک موتور 196 سی سی چهار زمانه است که توسط هوا خنک شده و از یک میل سوپاپ بهره می برد؛ با توجه به نسبت تراکم 9.5:1 می توان باک آن را با بنزین معمولی پر کرد. جالب اینکه سیستم سوخت رسانی هنوز از نوع کاربوراتوری بوده و ساخت شرکت معروف ژاپنی Mikuni است، سیستم انتقال قدرت نیز شامل یک جعبه دنده 5 سرعته و زنجیر می شود. همانطور که مشاهده می کنید خبری از تزریق سوخت، رادیاتور، میل کاردان (به جای زنجیر) و یا گیربکس CVT نیست.

yamaha-tw200

این موتور سیکلت قبل از رایج شدن اصطلاح dual-sport در این کلاس قرار داشت. این اصطلاح به موتورهای دو منظوره ای اطلاق می شود که توانایی حرکت در انواع مسیرهای آسفالت و آفرود را دارند. با وجود این TW200 چندان مناسب اتوبان یا پیمودن مسیرهای طولانی در راه های اصلی نیست؛ زیرا به دلیل وزن 128 کیلوگرمی با باک پر، بسیار تحت تاثیر باد بوده و نمی توان با سرعتی بیشتر از 70 مایل با آن حرکت کرد. از آنجایی که این موتور سیکلت گشتاور زیادی تولید نمی کند، کارایی زیادی در مسیرهای خاکی و آفرود نیز ندارد.

yamaha-tw200
تصویری منتسب به مدل 1987 یاماها TW200

تایرهای بزرگ 18 اینچی در جلو و 14 اینچی در عقب اولین چیزهایی هستند که توجه اکثر افراد را در مواجهه با TW200 به خود جلب می کنند. این تایرها با رویه پهن و برجسته خود خبر از آمادگی برای انواع مسیرها می دهند، هر چند نباید زیاد این مساله را جدی گرفت!

yamaha-tw200

همانند مدل 2017، نسخه 2018 یاماها TW200 قیمتی برابر با 4,599 دلار دارد که این رقم در مقایسه با مدل های 2015 و 2016 نُه دلار افزایش داشته است. نکته جالب اینکه هر ساله رنگ این موتور سیکلت تغییر می کند و شاید این تنها روش برای تشخیص مدل آن بدون نگاه کردن به شماره سریال باشد. مدل 2017 با رنگ آبی تولید شد، اما یاماها برای سال 2018 رنگ قهوه ای روشن را جانشین آن کرد.

یاماها TW200 مدل سال 2015

تنها تغییراتی که بر روی TW200 اعمال شده به سال 2001 بر می گردد. در آن زمان یاماها استارت الکتریکی، ترمز دیسکی در جلو، کاربراتور CV و پیش کشنده زنجیر میل بادامک را به این مدل اضافه نموده و چراغ اصلی و دینام آن را ارتقا داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • منصور ملایی
    منصور ملایی | ۶ تیر ۱۳۹۶

    موتور خارجی بخری قشنگ بالای 20 سال عمر میکنه.ولی موتور ایرانی بعد 2سال دردسراش شروع میشه

  • sepehri
    sepehri | ۵ تیر ۱۳۹۶

    ژاپنی ها اگه این و چند ساله میسازن مهم نی مهم اینه کیفیتش استاندارد هست نه مثله تولدات کشورمون ایران که هر سال از کیفیت زده شده و یه فرغون تحویله ملت دادن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی