ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مقایسه فروش دو کنسول پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ در ژاپن؛ سونی عقب می ماند

کنسول جدید شرکت نینتندو یعنی نینتندو سوییچ در ماه مارس سال جاری به بازار آمد. در حال حاضر ماه ژوئن را سپری می کنیم، و این کنسول هیبریدی توانسته موفقیت های بسیاری در کشور ژاپن به ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

کنسول جدید شرکت نینتندو یعنی نینتندو سوییچ در ماه مارس سال جاری به بازار آمد. در حال حاضر ماه ژوئن را سپری می کنیم، و این کنسول هیبریدی توانسته موفقیت های بسیاری در کشور ژاپن به دست آورد. بیایید نگاهی به فروش نینتندو سوییچ با کنسول موفق نسل، یعنی پلی استیشن 4 در کشور ژاپن بیاندازیم.

سایت 2ch اطلاعات خوبی درباره فروش این دو کنسول در هفت هفته اول انتشار می دهد. (توضیحات: کلمه 週 معنای «هفته» و 完売 به معنای «تعداد واحد های فروخته شده» است)

همانطور که می بینید، فروش کنسول نینتندو سوییچ ثبات بسیار بیشتری دارد و هر تعداد کنسولی که به بازار عرضه می گردد، توسط طرفداران خریده می شود. در مقابل، کنسول پلی استیشن 4 بعد از چند هفته افت شدیدی را تجربه کرد.

نکته قابل ذکر این است که میزان فروش کنسول ها در 16 هفته ابتدایی خودشان و نه 16 هفته اخیر بررسی شده است. در واقع 16 هفته ابتدایی پلی استیشن 4 در سال های 2013 و 2014 بود در حالی که این بازه زمانی برای نینتندو سوییچ حالا است.

سایت Game Sokuhou نیز میزان فروش کنسول نینتندو سوییچ را پیگیری کرده و آن را با پلی استیشن 4 مقایسه کرد. در این تصویر میزان فروش دو کنسول در شانزده هفته اول قرار داده شده: (توضیحات: باندل های هر کنسول نیز در این آمار حساب شده است)

سایت Dengeki Online نیز توانست اطلاعات خوبی از ASCII Media Works کسب کند، و طبق داده آماری آن ها حدود 43,850 نسخه از کنسول در هفته اخیر به فروش رفته است. طبق گزارشات سایت Dengeki Online، کنسول سوییچ در ژاپن توانسته بیش از یک میلیون واحد (در شانزده هفته اول) فروش داشته باشد.

یک چارت مقایسه ای نیز برای این دو کنسول درست شده که در نهایت، نشان می دهد کنسول نینتندو سوییچ نسبت به پلی استیشن 4 فروش بهتری را تجربه می کند. اما آیا به نسبت کنسول های قبلی شرکت نینتندو، آیا وضعیت نینتندو سوییچ بهتر است؟

در جواب باید گفت که کنسول Wii در شانزده هفته اول توانست 1 میلیون و هشتصد و پنجاه هزار واحد فروش داشته باشد و کنسول Wii U نیز با یک میلیون واحد کمتر، توانست فروش 820 هزار واحدی را در شازنده هفته اول تجربه کند. نینتندو سوییچ نسبت به کنسول Wii U بهتر عمل می کند اما هنوز نتوانسته رکورد کنسول برنده نسل هفتم، یعنی Wii را تصاحب کند.

تمام کنسول هایی که نینتندو به بازار تزریق می کند توسط مشتریان خریده می شود، و حتی باز هم مردم در صف خرید کنسول نینتندو سوییچ قرار می گیرند تا هر لحظه کنسول ها وارد مغازه شد آن ها را خریداری کنند. از آن طرف، شرکت نینتندو از طرفداران عذرخواهی کرده و می گوید سعی می کند کنسول های بیشتری در بازار پخش کند.

برخی می گویند کنسول نینتندو سوییچ به اندازه کافی بازی ندارد، اما عناوین منتشر شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند. فرضاً بازی Arms که تازه وارد بازار آمده توانست در هفته اول صد هزار نسخه بفروشد. دو بازی ماریو کارت 8 دیلاکس و افسانه زلدا نیز به ترتیب توانستند فروش 576 هزارواحدی و 490 هزارواحدی را تجربه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • high end
    high end | ۶ تیر ۱۳۹۶

    ولی من فکر میکنم تو کنسول ها که عمرشون ممکنه تا هشت سالم برسه نمیشه فقط ۱۶هفته اول رو ملاک قرار داد.و این که هم wi u و هم switchبرا نسل هشتن و اگر آمار فروش PS 4 و ps4 pro و PS 4slim رو با هم حساب کنید میشه برا نینتندو هم....

  • mohammad
    mohammad | ۶ تیر ۱۳۹۶

    باز ps4 رو با سوییچ مقایسه کردن ''' بابا این دو تا از نظر گیم با هم زمین تا آسمون فرق میکنن!!!!!!!!

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۶ تیر ۱۳۹۶

    سلیقه ژاپنی ها با کل دنیا فرق داره. مثلا یه بازی مثل پوکمن کافیه که سرنوشت یک کنسول رو تو ژاپن عوض کنه. واسه همینم تو ژاپن معادله ها با بقیه دنیا فرق میکنه

  • Alireza_Bakhshi
    Alireza_Bakhshi | ۶ تیر ۱۳۹۶

    ببینید ps4 بهترین کنسول تاریخ هستش و شکی توش نیست ولی نینتندو واقعا با بازی هایی که بیشترشون خاطره انگیزه و اینکه اون حس دسته جمعی بازی کردن این بازیها هم اضاف شده جدا وسوسه انگیز هست خریدش

    • 2000
      2000 | ۶ تیر ۱۳۹۶

      اونایی که میگین گرافیک بازیای ps4 بهتره و فقط اینو ملاک قرار میدین اخه چند تا بازی گرافیکی میخواین ،اقا اصن بازی واسه لذته نه دیدن گرافیک زیبا ،بازیای چند نفره سوییچ واقعا قشنگن و تمرکز سوییچ روی کنار هم بازی کردنه splatoon 2 mario kart 8 deluxe.

    • Danial Behzadi
      Danial Behzadi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

      چه خوبه که نظرات شخصیمون رو به عنوان فکت ننویسیم. من هر دو کنسول رو دارم و به نظرم نینتندو سوییچ خیلی بهتر از پلی‌استیشنه. از وقتی سوییچ رو خریدم،‌دیگه پلی‌استیشن رو روشن نکردم!

مطالب پیشنهادی