ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی نسل جدید ب ام و X3؛ رقیبی قدر برای مرسدس GLC43 و پورشه ماکان GTS

نسل جدید ب ام و X3 که سومین فرزند از این خانواده محسوب می شود، دیروز معرفی شد. این شاسی بلند سایز متوسط با طول 4708mm، عرض 1891mm و ارتفاع 1676mm به ترتیب 60، 10 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

نسل جدید ب ام و X3 که سومین فرزند از این خانواده محسوب می شود، دیروز معرفی شد. این شاسی بلند سایز متوسط با طول 4708mm، عرض 1891mm و ارتفاع 1676mm به ترتیب 60، 10 و یک میلی متر از نسل قبلی بزرگ تر شده و فاصله محوری آن نیز با 2864mm طول، 54 میلی متر افزایش داشته است. با وجود رشد ابعاد، فاصله کف X3 جدید از زمین در عدد 204 میلی متر ثابت باقی مانده که البته این میزان بیشتر از اکثر شاسی بلندهای لوکس می باشد.

از لحاظ طراحی، X3 سوم را می توان ترکیبی از چند مدل ب ام و مثل X5 ، X1 و حتی سری 5 توصیف کرد. در نمای روبرو طبق انتظار جلو پنجره کلیوی شکل با اندازه ای بزرگ تر نسبت به قبل خودنمایی می کند، چراغ های اصلی حالتی بیضوی تر به خود گرفته و با استفاده از فناوری LED ساخته شده اند؛ چراغ های LED روشنایی در روز نیز همانند محصولات اخیر باواریایی ها بصورت دو تکه درون قاب چراغ های اصلی جای گرفته اند، مه شکن های گرد نسل قبلی هم جای خود را به مه شکن های افقی جدید داده اند.

در نمای عقب می توان شباهت هایی با X1 و X5 پیدا کرد، اما چراغ های اصلی LED از طراحی کاملا متمایزی برخوردار هستند. برخلاف نسل قبلی، در X3 جدید اگزوزهای دوگانه در تمامی مدل ها – فارغ از نوع موتور – به کار گرفته خواهند شد.

در نمای جانبی با توجه به شیب سقف به سمت عقب، خطوط و حجم پردازی ها شاهد طراحی پویاتر و جذاب تری نسبت به قبل هستیم. در قسمت چرخ ها ب ام و برای این نسل، مجموعه ای از رینگ های آلیاژی جدیدی را تدارک دیده که شامل نمونه های 18 تا 21 اینچی می شوند.

در داخل کابین تغییرات بسیار زیادی رخ داده و باواریایی ها تقریبا در همه قسمت ها بازنگری کرده اند. در نگاه نخست به فضای داخلی X3 کابین سری 5 در ذهن تداعی می شود. شدت این شباهت به قدری زیاد است، که نظر می رسد طراحان ب ام و به یک کپی پیست ساده اکتفا کرده اند! در پشت فرمان یک صفحه دیجیتال جدید برای نمایش اطلاعات محتلف نصب شده؛ نمایشگر سیستم اینفوتینمنت نیز که به آخرین نسخه از سیستم iDrive و ژست های کنترلی مجهز گردیده، حالتی ایستاده پیدا کرده است. فرمان خودرو هم تغییرات زیادی به خود دیده و با مدل های اخیر ب ام و همسوتر شده است.

 

ب ام و سه پکیج مختلف برای X3 در نظر گرفته که انتخاب هر یک از آنها باعث ایجاد تفاوت هایی در قسمت های ظاهری و داخلی خودرو می شود. این سه پکیج عبارتند از xLine، Luxury Line و M Sport.

پکیج xLine که بر روی خصوصیات آفرود تاکید دارد، قطعات آلومینیومی مات و محافظ هایی را در جلو و عقب خودرو اضافه می کند. پکیج Luxury Line شامل قطعات کرومی براق در بدنه و همچنین قطعات چوبی در داخل کابین می شود. با انتخاب پکیج M Sport، کیت ایرودینامیک، رینگ های آلیاژی 21 اینچی، ترمز و سیستم تعلیق M Sport و اجزای مشکی براق به ظاهر X3 اضافه شده و در داخل نیز فرمان و صندلی های M Sport نصب می شوند.

برای این نسل از X3، سیستم های کمکی رانندگی نیمه خودکار – مثل کروز کنترل فعال با قابلیت استارت و استاپ، سامانه کنترل و هدایت در مسیر و سیستم کمک به تغییر لِین – قابل انتخاب خواهد بود.

سیستم هداپ دیسپلی جدید و قابلیت مشاهده سه بعدی از راه دور که می تواند نمایی از اطراف خودرو را به صورت زنده بر روی تلفن هوشمند مالک نمایش دهد، بخش دیگری از آپشن های X3 سوم هستند. علاوه بر موارد یاد شده، سرویس های ارتباطی ب ام و نیز به مالکین اجازه می دهد که آنها بتوانند با اتصال تلفن همراه یا ساعت هوشمند خود از راه دور سطح سوخت را کنترل نموده، اتومبیل را قفل کنند و یا سیستم تهویه مطبوع را روشن نمایند.

ب ام و X3 را با شیشه اصلی آکوستیک به میدان فرستاده و خریداران می توانند در صورت نیاز برای بخش های جانبی جلو نیز از این نوع شیشه سفارش دهند.

در قسمت عقب X3 جدید، سرنشینان قادر خواهند بود با استفاده از سیستم کنترل دمای سه منطقه ای شرایط دلخواه خود را داشته باشند. در قسمت جلو علاوه بر این قابلیت، صندلی راننده و سرنشین کناری دارای امکان گرم یا سرد شوندگی است که با این حساب تمامی سرنشینان X3 خواهند توانست از سفرهای خود نهایت لذت را ببرند.

مهندسین ب ام و در پشت صندلی های عقب، فضایی برابر با 550 لیتر برای حمل وسایل مورد نیاز طراحی کرده اند که در صورت خواباندن صندلی ها این رقم به 1600 لیتر افزایش می یابد. حجم این بخش یکی از معدود مواردیست که نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی مانده است.

پیشرانه ها

باواریایی ها نسل جدید شاسی بلند خود را با پیشرانه های بنزینی و دیزلی چهار و شش سیلندر به بازارهای مختلف عرضه خواهند کرد. نسخه های بنزینی sDrive20i (تک دیفرانسیل) و xDrive20i (دو دیفرانسیل) هر دو با یک پیشرانه دو لیتری توربو که 184 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد، ارایه می شوند؛ تمامی مدل ها نیز از یک جعبه دنده 8 سرعته استپ ترونیک بهره خواهند برد. شتاب این دو مدل 8.3 ثانیه و حداکثر سرعت آنها 215 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

نسخه xDrive30i از X3 نیز به یک موتور 2 لیتری توربو که 252 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد مجهز خواهد شد. با این پیشرانه X3 شتابی برابر با 6.3 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 240 کیلومتر در ساعت خواهد داشت. جالب اینکه با این ارقام درخور توجه مصرف سوخت این مدل در حالت ترکیبی فقط 7.4 لیتر ذکر شده است.

قوی ترین مدلی کنونی که از پیشرانه بنزینی بهره می برد با پسوند M40i شناخته شده و تا زمان معرفی X3 M، پرچمدار این خانواده خواهد بود. نیروبخش این نسخه یک موتور سه لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ به قدرت 360 اسب بخار و 500 نیوتن متر گشتاور است که می تواند شتاب صفر تا صد را در عرض 4.8 ثانیه محقق نموده و X3 M40i را به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده بصورت الکترونیکی) برساند. با چنین مشخصاتی این نسخه از X3 فقط 8.2 الی 8.4 لیتر سوخت - بسته به رینگ و تایر – در هر صد کیلومتر ترکیبی مصرف می کند. در مجموع X4 M40i را می توان رقیبی بسیار قدرتمند برای مرسدس-آ ام گ GLC43 و پورشه ماکان GTS تصور کرد.

نسل جدید X3 با دو پیشرانه دیزلی ارایه خواهد شد که شامل یک نمونه دو لیتری چهار سیلندر و یک نمونه سه لیتری شش سیلندر می شود. موتور دیزلی 2 لیتری که نیروبخش xDrive20d خواهد بود، 190 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این موتور X3 شتاب و حداکثر سرعتی برابر با 8 ثانیه و 213 کیلومتر در ساعت داشته و در هر صد کیلومتر ترکیبی فقط 5 الی 5.4 لیتر سوخت – بسته به رینگ و تایر – از باک کم خواهد کرد.

قوی ترین نسخه دیزلی که با کد xDrive30d شناخته می شود، به یک موتور شش سیلندر با 265 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور مجهز شده و شتابی برابر با 5.8 ثانیه دارد. حداکثر سرعت این نسخه نیز 240 کیلومتر در ساعت بوده و در هر صد کیلومتر ترکیبی بین 5.6 الی 6 لیتر سوخت مصرف می کند.

بر اساس زمانبندی باواریایی ها، فروش X3 از پاییز امسال در اروپا با نسخه های xDrive20d، xDrive30d و M40i آغاز می شود. تا پایان سال نسخه xDrive30i نیز راهی بازارها خواهد شد، اما علاقه مندان نسخه های sDrive20i و xDrive20i باید تا سال 2018 منتظر بمانند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • behf
    behf | ۷ تیر ۱۳۹۶

    راستی، رینگش چرا دقیقا شکل رینگ دیاموندکاته تیوولیه؟!!؟ ?

  • behf
    behf | ۷ تیر ۱۳۹۶

    تماااام مدلاشو بزاری کنار هم از هیچ سمتی نمیتونی تشخیص بدی کدومش چه مدلیه، چرا؟! چون همش دقققیقا شکل همه
    بابا یه کم نو آوری یه کم تغییر!!!!!!

  • Arman1377
    Arman1377 | ۷ تیر ۱۳۹۶

    من نسل جدید Lexus rx که اومده جدیدا تو ایران رو بیشتر میپسندم ؛ چون به نظرم طراحی اسپرت تر ، طراحی داخلی زیبا تر ، اختلاف قیمت قابل توجه با رقبای آلمانی مثل X3 و ارزانتر بودن قطعات و سرویس و بازار دست دوم فوق العاده که bmw از اون تو ایران بی بهره هست !!
    اما bmw هم فوق العاده هست و شکی نیست !

    • Kawazaki Hashimoto
      Kawazaki Hashimoto | ۷ تیر ۱۳۹۶

      لکسوس خودش خیلی خوبه،مدل هیبریدی شاسی بلندش خیلی خوشگلتره.
      خداییش پورشه رو BMW قابل رقابت ندونین،پورشه ماکان یه چیز دیگست.
      بقول شما منم هیچوقت تفاوت BMW های شاسی بلند رو متوجه نشدم،طرحشون کپی هم و خیلی قدیمی بنظر میاد.

  • علیرضا عابدی
    علیرضا عابدی | ۶ تیر ۱۳۹۶

    ما که پولشو نداریم

    • Kawazaki Hashimoto
      Kawazaki Hashimoto | ۷ تیر ۱۳۹۶

      اگه داشتیم که الان کامنت نمیدادیم? ?

  • high end
    high end | ۶ تیر ۱۳۹۶

    نسل قبلش به خصوص از بغل بیشتر حس شاسی بلند و سرعت و اسپرت بودن داشت ولی این الان حس لوکس بودن و راحتیه بیشتری به آدم میده ، و این اتفاق داره برای همه ی سری های bmw میفته از ۶بگیر تا ۳و حتی همین x3 جدید همشون طراحیشون از هیجان اسپرت بودن به سمت لوکس و تمأنینه داشتن رفتن ، کاشکی BMW بین مدل هاش تمایز بیشتری بزاره حداقل همونیو که داشت برگردونه

مطالب پیشنهادی