ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهره گیری همزمان از شبکه های اجتماعی و هوش مصنوعی برای شناسایی جرایم اجتماعی

یک بررسی جدید که توسط گروهی از محققین دانشگاه کاردیف در کشور ولز انجام گرفته نشان می دهد که شبکه های اجتماعی بزرگی چون فیسبوک و توییتر می توانند در مسیر شناسایی جرایم و شورش ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ تیر ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

یک بررسی جدید که توسط گروهی از محققین دانشگاه کاردیف در کشور ولز انجام گرفته نشان می دهد که شبکه های اجتماعی بزرگی چون فیسبوک و توییتر می توانند در مسیر شناسایی جرایم و شورش های عمومی بسیار کارآمد باشند.

این نتایج از بررسی رفتارهای اجتماعی آنلاین در زمان وقوع حوادثی چون تظاهرات خیابانی یا تجمعات اعتراضی به دست آمده و بیش از پیش این نکته را به اثبات می رساند که شبکه های اجتماعی هر روز ارتباط بیشتری با امنیت عمومی جوامع پیدا می کنند.

این تکنولوژی می تواند وقوع شورش ها رو زودتر از سایر روش ها تشخیص دهد

این گروه تحقیقاتی بر این باورند که می شود به روشی خاص فعالیت ها در شبکه های اجتماعی گسترده ای چون توییتر و فیسبوک را بررسی و بروز یک خیزش مجرمانه در سطح جامعه را سریع تر از سایر روش ها پیش بینی کرد.

محققین ولزی برای تحلیل درست اطلاعات الگوریتمی را بر پایه یادگیری ماشین طراحی کرده اند که در پنج مرحله عملیات پایش خود را به انجام می رساند. این مراحل شامل جمع آوری اطلاعات، پردازش اولیه، طبقه بندی، خوشه بندی آنلاین و نتیجه گیری است.

یادگیری ماشین این امکان را به هوش مصنوعی می دهد که شناساگری خود را بر اساس پارامترهای مختلف و تغییر رفتار کاربران در شبکه ای مثل توییتر تغییر دهد. این سرویس علاوه بر محتواها و کلامات کلیدی به کار رفته در توییت ها، تواتر، ساعت و دفعات ارسال آنها را نیز در بررسی های خود مورد توجه قرار می دهد.

محققین دانشگاه کاردیف توانسته اند کارایی این هوش مصنوعی را در خلال شورش های خیابانی سال ۲۰۱۱ در کشور انگلستان به اثبات برسانند.

در این میان نگرانی هایی در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران وجود دارد

سرپرست این گروه تحقیق می گوید که یادگیری ماشین در کنار الگوریتم های تشخیص زبان طبیعی برای تحلیل محتواهای به اشتراک گذاشته شده، از جدیدترین ابزارها برای انجام بررسی های اجتماعی به شمار می رود. این دو تکنولوژی در کنار یکدیگر قدرت تحلیل محققین از رفتارهای گروهی مردم در شرایط مختلف را به شکل چشمگیری افزایش می دهند.

این راهکار در عین حالی که می تواند ابزاری موثر برای افزایش امنیت و مقابله با تهدیدهای عمومی باشد، می تواند در دستان افراد ناباب خطراتی را نیز به همراه بیاورد. علاوه بر این ها، به مانند بسیاری تکنولوژی های مرتبط با فضای مجازی، بحث حریم خصوصی کاربران از مواردی است که در این میان محل سوال و نگرانی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۸ تیر ۱۳۹۶

    جالبه هر زمان تکنولوژی و فناوری جدیدی میاد معمولا از مزایاش میگن. اینکه چقدر میتونه زندگی انسان رو بهتر کنه. اما بعد از مدتی میبینیم اونم مثل تمام ابزار هایی که بشر در طول تاریخ ساخته یه شمشیر دو لبس. میتونه زندگی ما رو بهتر یا بدتر کنه. در واقع تاثیرش تو زندگیمون بستگی به فکر و رفتار خودمون داره. این ما هستیم که به ابزار ها معنا میدیم.

  • Alireza_Bakhshi
    Alireza_Bakhshi | ۸ تیر ۱۳۹۶

    این که تکنولوژی به کمک بشر اومده صحیح ... ولی آیا جامعه ایی که دولتمردانش فاسد هستن نباید سرکوب شود ؟ شورش در این حالت یک مبارزه به حساب میاد

    • viper14
      viper14 | ۸ تیر ۱۳۹۶

      سرکوب میشه هرچقدم علم پیشرفت کنه... به هر حال هرچیزی ضدی داره

مطالب پیشنهادی