ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با سه کمپانی دیگر در تولید هدست واقعیت مجازی مستقل خود همکاری می کند

کوالکام به تازگی خبر از همکاری های تازه با سه کمپانی دیگر داده تا بتواند به اهداف جاه طلبانه خود در زمینه واقعیت مجازی موبایل جامه عمل بپوشاند. سه شریک جدید کوالکام، Bosch Sensortec ،OmniVision ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

کوالکام به تازگی خبر از همکاری های تازه با سه کمپانی دیگر داده تا بتواند به اهداف جاه طلبانه خود در زمینه واقعیت مجازی موبایل جامه عمل بپوشاند. سه شریک جدید کوالکام، Bosch Sensortec ،OmniVision و Ximmerse هستند که تکنولوژی های متفاوتی را با همکاری کوالکام توسعه می دهند.

Bosch Sensortec در طراحی سنسور جهت یابی BMX055 به کوالکام کمک می کند که قرار است در برنامه شتاب دهنده نمایشگرهای قرارگیرنده روی سر (یا به اختصار HAP) استفاده شود. به همین شکل، همکاری با OmiVision هم امکان استفاده HAP از سنسور تصویر OV9282 را فراهم می آورد و از طرف دیگر، Ximmerse به بهینه سازی کنترلرهای مورد استفاده در پلتفرم موبایل اسنپدراگون کمک می کند. به بیان واضح تر، تولید کنترلرهایی که تاخیر کمتر و دقت بیشتری در واقعیت مجازی دارند.

ماه فوریه گذشته که کوالکام از HAP رونمایی کرد؛ این برنامه قرار است به تولیدکنندگان علاقه مند به حوزه واقعیت مجازی کمک کند تا سخت افزار خود را سریع تر و با صرف هزینه کمتر به بازار بیاورند. به صورت خلاصه، این برنامه مواد، ابزار و منابع لازم را در اختیار کمپانی های مختلف قرار می دهد تا به سرعت قادر به توسعه سخت افزاری که برای عرضه تجاری آماده است باشند. از جمله این منابع می توان به کیت توسعه واقعیت مجازی اسنپدراگون 825 اشاره کرد که برای هدست های واقعیت مجازی مجهز به این چیپ ساخته شده.

از آن جایی که خبر امروز سه حوزه کنترلر، سنسورهای جهت یابی و سنسور تصویر را در بر می گیرد، می توان به آینده پلتفرم واقعیت مجازی کوالکام بیشتر امیدوار بود؛ زیرا این حوزه ها، جزو مهم ترین موانع فعلی در بهبود سخت افزاری های واقعیت مجازی هستند. کوالکام امیدوار است که با این برنامه و در همکاری با دیگر شرکا، حضور خود به عنوان یکی از اصلی ترین بازیگران واقعیت مجازی موبایل را تضمین کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۷ تیر ۱۳۹۶

    اون هدستی که برای u11 عرضه شد از فناوریximmerse استفاده میکرد

مطالب پیشنهادی