ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فارادی فیوچر وارد میدان می شود؛ تلاش برای شکستن رکورد پایکس پیک با خودروهای برقی

قطعا شما هم در روزگار کودکی مانند همه ی بچه های همسن و سالتان به اسباب بازی علاقه داشته اید، اسباب بازی های گوناگونی که جزو دارایی های یک کودک بشمار می رود و طبق ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

قطعا شما هم در روزگار کودکی مانند همه ی بچه های همسن و سالتان به اسباب بازی علاقه داشته اید،
اسباب بازی های گوناگونی که جزو دارایی های یک کودک بشمار می رود و طبق یافته های محققان کمک شایانی به شکل گیری شخصیت کودکان می نماید.
همان طور که اطلاع دارید و احتمالا آنرا تجربه نیز نموده اید، بازی با ماشین‌های کنترلدار اسباب بازی جزو بهترین سرگرمی های پسربچه ها بشمار می رفت، به خصوص که مانند بچه های امروزه، تبلت و سایر سرگرمی های الکترونیکی را در اختیار نداشتند.

نکته جالب توجه اینجاست، این اسباب بازی به ظاهر ساده بر اساس ایده ای ساخته شده بود که احتمالا میتوان آینده صنایع خودرو سازی را به آن وابسته دانست.

بکار گرفتن منبع تغذیه برای به تحرک واداشتن موتور الکتریکی و انتقال نیروی حاصله به چرخها که موجب حرکت ماشین اسباب بازی میشود، این همان ایده ساده و درعین حال خلاقانه است که میتواند به منزله آب سردی باشد برای خاموش کردن همیشگی آتش اگزوز خودروهای کربن سوز...
ایلان ماسک و شرکت معروفش تسلا، این ایده را در قالب انواع خودروهای برقی کاربردی به حقیقت بدل نموده‌اند و حتما فردی سزاوارتر از ایلان ماسک و شرکتی شایسته تر از تسلا به جهت اعطای نشان طلایه داری در زمینه پیشبرد فناوری خودروهای برقی،وجود ندارد اما این سخن به معنای تنها بودن ماسک و مجموعه تحت امرش در این وادی نیست، بلکه شرکت های بسیاری همین مسیر را طی می کنند.

یکی از همین شرکت های نوپا در زمینه اتومبیل های الکتریکی، فارادی فیوچر است که وجه تسمیه آن از نام دانشمند و فیزیکدان معروف انگلیسی،"مایکل فارادی"سرمنشأ می یابد.قانون القای الکترومغناطیس فارادی، سنگ بنای علم خودروهای برقی محسوب می شود.
این شرکت در آوریل ۲۰۱۴ بنیان نهاده شد و مقر اصلیش در شهر لس آنجلس کالیفرنیا و در منطقه صنعتی هاربر گیت وی، در مجاورت شهر کارسون واقع شده است.حامی مالی این کمپانی، شرکت چینی لی اکو است که به تولید لوازم الکتریکی می پردازد و توسط جیا یوتینگ رهبری می شود.
اولین محصول این شرکت FF ZERO1 ، یک خودروی مفهومی تک سرنشین است که احتمال تولید آن چندان مشخص نیست و دومین ثمره ی تلاش مجموعه فارادی فیوچر، خودرویی است بنام FF 91 که در ژانویه ۲۰۱۷ در نمایشگاه CES رونمایی شد.
درحالی که بنظر میرسد همه چیز بر وفق مراد است، اخیرا یک سری مسایل جیا یوتینگ را به تغییر برخی از سیاست‌های خود در قبال فارادی فیوچر مجاب نموده است؛ این به معنای کاهش نقدینگی شرکت فارادی و شروع مشکلات اقتصادیست.


موقعیت فعلی شرکت فارادی را میتوان تلفیقی از شرایط خوب و بد برای بدل شدن به یک تولید کننده دانست.

در یک طرف فارادی فیوچر موفق به ایجاد تعداد کمی نمونه اولیه شده است بنابراین دنیا و سرمایه گذاران احتمالی، با محصولی قابل لمس مواجه هستند و در طرف مقابل اگر شرکت موفق به تامین سرمایه لازم جهت احداث کارخانه خود (که در حال حاضر بیشتر از یک گودبرداری در زمین نیست) نشود، تمامی تلاش ها برباد خواهد رفت.
علت این امر که شرکت مشغول ارتقای ff91 در بهترین حالت ممکن است، امید به یافتن افرادی هرچند کم اما با سرمایه فراوان و یا عده ای بسیار زیاد ولی پول اندک به نظر می رسد، در حالی که شیفته ماشین جدید فارادی شده اند و میتوانند طناب لازم جهت بالا کشیدن این شرکت از ته چاه را به سویش پرتاب کنند.


تاکنون جز چند ویدیوی انتشار یافته در فضای مجازی،کاری جهت نشان دادن ارتقای ff91 از سوی فارادی فیوچر مشاهده نشده است.به همین علت این استارتاپ امریکایی به جهت ایجاد یک نمایش کاربردی از قابلیت های محصول جدید خود، مشغول آماده سازی آن برای شرکت در مسابقه مشهور Pikes Peak hill climb است.
همان طور که از نام این رقابت پیداست، هدف از مسابقه مذکور رسیدن به قله کوه پایکزپیک واقع در شهر کلرادوی آمریکاست. این کارزار از کیلومتر 11 بزرگراه پایکزپیک شروع شده و پس از طی مسیر 19.99 کیلومتری در حالی که شرکت کنندگان در ارتفاع 4300 متری حضور دارند، پایان می یابد.


اختلاف ارتفاع بین خط شروع و پایان این مسابقه به حدود 1440 متر می رسد. نکته جالب توجه اینکه رقابت پایکزپیک از جهت فشاری که روی راننده و خودرو وارد میکنند و نیز درجه سختی بالا، به بدنامی در میان مردم شهره شده است.
تسلا مدل S سال گذشته موفق به ثبت رکورد 11 دقیقه و 48 ثانیه در این سری از مسابقات شد و اینک نوبت فارادی ff91 است که شایستگی های خود را به رخ رقیبانش بکشاند و در صورت عدم موفقیت، شاید سرنوشت این شرکت نوپا بگونه‌ای غم انگیز رقم بخورد. بهرحال این رویداد به ظاهر سرگرم کننده برای دست اندرکاران کمپانی فارادی فیوچر حکم شمشیر دولبه را دارد و باید منتظر نتیجه این رقابت و پیامدهای بعدی آن باشیم،چرا که شاید سرنوشت ایشان را رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی