ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین مرکز خصوصی آموزش فضانوردی در بریتانیا تاسیس می شود

برای بسیاری از ما که در ناسا یا اسپیس اکس ایلان ماسک کار نمی کنیم، یادگیری آموزش های فضانوردی شبیه یک رویا می ماند؛ اما به نظر می رسد که این رویا تا مدتی دیگر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

برای بسیاری از ما که در ناسا یا اسپیس اکس ایلان ماسک کار نمی کنیم، یادگیری آموزش های فضانوردی شبیه یک رویا می ماند؛ اما به نظر می رسد که این رویا تا مدتی دیگر به حقیقت تبدیل می شود، زیرا نخستین مرکز آموزش فضانوردی خصوصی قرار است تا دو سال دیگر در بریتانیا تاسیس شود. این تاسیسات 130 میلیون دلاری که Blue Abyss نام گرفته، به تمام تجهیزات مورد نیاز برای تمرین دادن بدن شما برای آمادگی برای فضای سرد و تاریک فضا دسترسی دارد.

برنامه راه اندازی چنین تاسیساتی برای نخستین بار در رویدادی از سوی سازمان فضایی اروپا (ESA) اعلام شد. تا به این لحظه، در وب سایت Blue Abyss تنها می توان تصاویری مفهومی اشاره کرد اما گفته می شود که این تاسیسات به «مرکز عملکرد انسانی»، یک هتل و استخری با عمق 50 متر مجهز می شود.

گفتنی است که این مرکز، تنها قرار نیست سفرهای فضایی را مورد پوشش قرار دهد و امکانات آن برای آماده سازی هرکسی برای هرگونه شرایط دشواری مناسب خواهد بود؛ به عنوان مثال غواصان و ورزشکاران کلاس جهانی می توانند از این تاسیسات بهترین استفاده را ببرند.

در حال حاضر برنامه ریزی شده که این تاسیسات، تا اواسط سال 2019 میلادی به بهره برداری برسد. طی هفته ها و ماه های آتی نیز قرار است جزییات مربوط به پکیج های آموزشی Blue Abyss برای گروه ها یا اشخاص مختلف به صورت عمومی اعلام شود. نظر شما درباره این تاسیسات چیست؟ آیا اگر فرصتش را داشته باشید برای پشت سر گذاشتن 10 هفته سخت آموزشی آمادگی دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی