ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خلاصه کنفرانس خبری ایرانسل؛ از کاهش تعرفه مکالمه تا ارائه بسته یک ترابایتی اینترنت

روز گذشته ایرانسل میزبان اصحاب رسانه در شرکت خود بود و با حضور خبرنگاران، طرح ها و تعرفه های تازه ای را معرفی نمود. دیروز این کنفرانس را برای شما از مقر ایرانسل به شکل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۱

روز گذشته ایرانسل میزبان اصحاب رسانه در شرکت خود بود و با حضور خبرنگاران، طرح ها و تعرفه های تازه ای را معرفی نمود. دیروز این کنفرانس را برای شما از مقر ایرانسل به شکل زنده وبلاگ نویسی کردیم و حالا می خواهیم در قالب یک مقاله، نگاهی داشته باشیم به رویدادهای مهم این نشست خبری.

کاهش تعرفه مکالمه سیمکارت های ایرانسل

ایرانسل در ابتدای مراسم خود خبر داد که «هزینه اشتراک و تعرفه» مکالمه سیمکارت‌های دائمی ایرانسل که تا پیش از این 499 ریال در دقیقه بود، به 333 ریال در دقیقه به هر مقصدی در تمام خطوط اپراتورهای تلفن ثابت و همراه کشور کاهش یافت.

کاهش قیمت سیمکارت های دائمی و هدایای آنها

یکی دیگر از مهم ترین بخش های کنفرانس خبری ایرانسل، معرفی سیمکارت دائمی (آی‌سیم) با قیمتی تازه بود. ایرانسل با کاهش 50 درصدی قیمت آی‌سیم، سیمکارت دائمی خود را با قیمت 60هزار تومان عرضه می‌کند که امکان پرداخت اقساطی این مبلغ نیز برای متقاضیان فراهم است.

به علاوه، ایرانسل برای مشترکان جدید سیمکارت‌های دائمی، تبدیل‌کنندگان سیمکارت اعتباری به دائمی و ترابردکنندگان سیمکارت دائمی به شبکه ایرانسل، یک ماه مکالمه رایگان درون شبکه و از ماه دوم، روزانه یک ساعت مکالمه رایگان ایرانسلی بدون محدودیت در تعداد تماس با شماره‌گیری کد دستوری *4444*1# در نظر گرفته است.

همچنین مشترکان فوق از 20 گیگابایت اینترنت هدیه 30 روزه و از ماه دوم، تا 6 ماه، ماهانه از یک گیگابایت اینترنت همراه هدیه با اعتبار 30 روز بهره‌مند می‌شوند.

معرفی مودم TF-160 فیوژن با تکنولوژی اینترنت ثابت و همراه

در این مراسم، ایرانسل از مودم جدید TF-I60 رونمایی کرد. این مودم برای نخستین بار در ایران ویژگی پشتیبانی از دو تکنولوژی LTE و TD-LTE (همراه و ثابت) را دارد و با قابلیت تجمیع فرکانس و فناوری CAT6، از سرعت 300 مگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. لازم به اشاره است که مودم TF-160 فیوژن تا نسل 4.5 اینترنت را نیز پشتیبانی می نماید.

معرفی بسته های جدید TD-LTE

lمعرفی بسته‌های جدید اینترنت نسل 4.5 ثابت (TD-LTE)، بخش دیگری از مراسم ایرانسل را تشکیل می داد. این شرکت حالا بسته ای با مدت زمانی یک ساله و ترافیک یک ترابایتی دارد. قیمت هر گیگابایت اینترنت در برخی از بسته های فوق، تنها ۶۶۰ تومان محاسبه شده است.

اعلام آخرین آمار ترابردپذیری

«باقر صمدی»، مدیرکل توسعه محصول ایرانسل، گزارشی از آخرین نتایج ترابردپذیری در شبکه ایرانسل ارائه کرد. به گفته وی، بر اساس آخرین گزارش دریافتی از شرکت پایا، تا پایان روز 9 تیر 96، تعداد 111325 درخواست خروج از شبکه همراه اول و ورود به ایرانسل ثبت شده که در این میان 48426 درخواست، یعنی 43.4 درصد درخواست‌ها منجر به ترابرد موفق به ایرانسل شده است.

در مقابل تعداد درخواست‌های ثبت شده برای خروج از ایرانسل و ورود به همراه اول 80094 درخواست بوده که از این تعداد، 68646 درخواست، یعنی 85.7 درصد درخواست‌ها به ترابرد موفقیت‌آمیز منتهی شده است.

صمدی در همین رابطه می گوید: «بر اساس این آمار، نسبت درخواست ورود به خروج در شبکه ایرانسل، به عنوان ارائه‌دهنده گسترده‌ترین و سریع‌ترین اینترنت نسل 4 و 4.5 همراه و ثابت در ایران 1.38 است.»

صمدی در ادامه آمار فوق را بر اساس تعداد درخواست‌های یکتا نیز مورد بررسی قرار داد. بر این اساس تا پایان روز 9 تیر 96، تعداد 76822 درخواست یکتا برای خروج از شبکه همراه اول و ورود به ایرانسل ثبت شده که در این میان تنها 48063 درخواست، یعنی 62.5 درصد درخواست‌ها منجر به ترابرد موفق به ایرانسل شده است.

در مقابل تعداد درخواست‌های یکتای ثبت شده برای خروج از ایرانسل و ورود به همراه اول 76025 درخواست بوده که از این تعداد، 68346 درخواست، یعنی 89.8 درصد درخواست‌ها به ترابرد موفقیت‌آمیز منتهی شده است.

بر این اساس، نسبت ورود به خروج برای درخواست‌های یکتا در شبکه ایرانسل، 1.01 است.

آخرین آمار توسعه شبکه پهن‌باند ایرانسل

ایرانسل در این رویداد خبر داد که حالا شبکه نسل دوم اینترنت همراه (2G) با پوشش جمعیتی 85.9 درصد، در 3320 شهر و دهستان با 49 میلیون مشترک و 20582 نقطه دسترسی توسعه یافته است.

همچنین پس از صدور پروانه توسعه شبکه به نسل‌های سوم، چهارم و بالاتر، در شهریور ماه 93، هم اکنون شبکه نسل سوم اینترنت همراه (3G) با 29.8 میلیون موبایل، در 2285 شهر و دهستان با 21.2 میلیون مشترک فعال و 11026 نقطه دسترسی و شبکه نسل چهارم اینترنت همراه (4G/LTE) با 10 میلیون موبایل، در 927 شهر و دهستان با 6 میلیون مشترک فعال و 9800 نقطه دسترسی در دسترس مشترکان ایرانسل است.

ایرانسل همچنین سرویس اینترنت نسل 4.5 همراه (4.5G)، را در 476 شهر و دهستان با 3807 نقطه دسترسی توسعه داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    تو عکس نوشته ۵جی ولی فکرکنم تا۱۰سال دیگه نیاد

  • kaamil r
    kaamil r | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    اینترنت حجمی دورش سر رفته ما اینترنتمونم مثل صنعت خودرو سازیمون خیلی از دنیا عقبه ....باور کن نت ایران در مقابل کشورای دیگه حرفی واسه گفتن نداره و خیلیم گرونه...هر چند مردم به دلیل اینکه تفریح تو کشور ما کمه رو به اینترنت آوردن وگرنه نت تو کشورهای دیگه انقدام مورد استفاده قرار نمیگیره....در کل من زیاد ذوق نکردم چون این حرکت واسه الان دیره الان فقط نامحدود تمام

    • Stephen Clancy
      Stephen Clancy | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

      در مورد اینترنت خونگی با شما موافقم اما در مورد اینترنت موبایل اینطور نیست. آمریکا رو مثال میزنم هرچند که بهترین کشور از نظر موبایل شاید نباشه ولی جزو بهترین هاست. چون اکثر اپراتورها مکالمه و پیامک و نیز اینترنت "کم سرعت"نا محدود ارائه میدن اما اینترنت موبایل با سرعت LTE محدود هست و گرون!!! مثلا برای 2 گیگ حدود 40 دلار ماهیانه میگیرن اما بعد از مصرف 2 گیگ سرعت میره در حد چند کیلو بایت. به هر حال قیمت خیلی بالاست. اخیرا البته شروع کردن اینترنت LTE نامحدود روی موبایل میدن ولی قیمت ماهیانه میشه حدود 50 دلار. اگر هم شبکه شلوغ باشه و شما پرمصرف باشی (بیش از 30 گیگ) سرعتت محدود میشه به نسل سه. ضمن اینکه اگر هات اسپات بکنی باز حجمش محدود میشه به 10 گیگ.
      کلا درسته از دنیا عقبیم ولی دم ایرانسل گرم، راضیم ازش. انشالله شبکه گسترده بشه کم کم نا محدود هم بدن.

  • | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    ببینید اینو ۴۵ درصد درخواست ترابردا به ایرانسل از همراه اول فقط انجام شده! همراه اول دزد ??
    ولی ایرانسل ۸۵ درصد موفق بودن ?
    تا کی از دزدا حمایت کنیم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی