ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مروری بر مشهورترین صحنه های تصادف در مجموعه تاپ گیر [تماشا کنید]

تصادف اخیر ریچارد هموند هنگام ضبط سکانس هایی از بررسی ابرخودروی الکتریکی ریماک کانسپت وان برای مجموعه گرند تور بار دیگر نشان داد در کنار لذت و هیجانی که سه مجری معروف تجربه می کنند، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

تصادف اخیر ریچارد هموند هنگام ضبط سکانس هایی از بررسی ابرخودروی الکتریکی ریماک کانسپت وان برای مجموعه گرند تور بار دیگر نشان داد در کنار لذت و هیجانی که سه مجری معروف تجربه می کنند، چه حوادث خطرناکی ممکن است برای آنها رخ بدهد. اگر چه این اتفاق پیش بینی نشده بود اما کلا تصادف، واژگونی و نابودی خودروها بخش جدایی ناپذیری از کار سه مجری در برنامه های تاپ گیر و گرند تور بوده و خواهد بود.

آنها آنقدر در طراحی صحنه ها و سکانس ها خلاقیت به خرج می دهند، که بینندگان به جای ناراحت شدن از نابودی خودروها، دقایق بسیار سرگرم کننده ای را پشت سر می گذارند. با این پیش زمینه قصد داریم مروری بر ده مورد از بدلکاری ها و سکانس هایی که در برنامه تاپ گیر با تصادف یا حوادث غیرمنتظره همراه بوده، داشته باشیم.

خودروی سه چرخ Reliant Robin

جرمی کلارکسون بیش از هر فرد دیگری در دنیا نسبت به رسوا کردن این خودروی سه چرخ احساس مسئولیت می کرد! او به راحتی با واژگون کردن متناوب این خودروی سه چرخ در یکی از اپیزودهای تاپ گیر نقش مهمی در تثبیت بدنامی آن داشت. تماشای بدلکاری های مربوط به این خودرو در ابتدا خنده دار است اما با تکرار آن به نظر می رسد که حالتی تمسخرآمیز پیدا می کند.

در یکی از اپیزودهای دیگر می و هموند تلاش کردند که Reliant Robin را به یک شاتل فضایی تبدیل کنند که در نهایت ساخته آنها به یک گلوله آتشین بدل شد!

تویوتا هایلوکس

درست است که تاپ گیر خودروی سه چرخ Reliant Robin را بدنام کرد، اما این مجموعه نقشی کلیدی در تقویت اعتبار پیکاپ های ساخت تویوتا – مخصوصا هایلوکس – داشت. در مجموعه ای از سکانس ها، تیم تاپ گیر سعی کردند که هایلوکس را نابود کنند؛ آنها در نهایت این پیکاپ ژاپنی را بر روی یک ساختمان 23 طبقه گذاشته و با ایجاد انفجار کل بنا را پایین آوردند. پس از بیرون آوردن هایلوکس از زیر آوار موتور این خودرو در کمال تعجب با کمی کمک روشن شد!

بعد از ارتقای وجهه هایلوکس در آن اپیزود معروف، این پیکاپ چند بار دیگر در تاپ گیر به چالش کشیده شد. در تلاشی که سه مجری برای ساخت یک خودروی دوزیست داشتند، کلارکسون باز هم به سراغ هایلوکس رفته و با نصب یک موتور در قسمت انتهایی آن، اختراعی جدید ثبت کرد! اگر چه عملکرد این خودروی دوزیست چندان قابل اعتماد نبود، اما نسخه احیا شده آن بعدها توانست از عرض کانال مانش (انگلیس) عبور کند.

جرمی کلارکسون

هر چند هموند بیشتر به خاطر تصادف های شدید معروف شده، اما کلارکسون نیز دست کمی از وی ندارد. در ویدیوی زیر می توانید واژگونی خودروی آلفا رومئو 75 را توسط جرمی مشاهده نمایید. این خودرو در آمریکا با نام میلانو به فروش رسید.

در کلیپ زیر کلارکسون با گفتن این جمله که پورشه 911 GT3  نمی تواند احمق ها را تحمل کند، چند لحظه بعد را پیش بینی می کند! خودروی آلمانی گفته جرمی را به خوبی ثابت کرد!

بلایی که کلارکسون بر سر ب ام و آورد را تماشا کنید، البته شاید هم ب ام و سر کلارکسون بلا آورد!

این هم نتیجه سر به سر گذاشتن فورد RS200 توسط کلارکسون

جیمز می

جیمز که به کاپیتان اسلو (کُند) معروف است، معمولا باعث تصادف در این برنامه نمی شد؛ اما این به معنای آن نیست که وی در هیچ تصادفی حاضر نبوده است. در این ویدیو می توانید مجموعه ای از صحنه هایی را که هموند و کلارکسون به خودروی مِی کوبیده اند، تماشا کنید.

استیگ

حتی راننده حرفه ای که با اسم مستعار استیگ در برنامه تاپ گیر حضور داشت، در حین ثبت بهترین زمان برای یک دور پیست تصادف کرده است. در یکی از این موارد او هنگام رانندگی با ابر اتومبیل کوئنیگ زگ CCX کنترل خودرو را از دست داده و با تایرهای انباشته شده در کنار پیست که نقش حفاظ را داشتند، برخورد کرد. بعدها این سوپر اتومبیل سوئدی با یک باله عقبی به برنامه بازگشت و توانست رکورد خود را از 1:20.4 به 1:17.6 کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    وای دل درد گرفتم اینقدر خندیدم فوق العاده ان اینا. به نظر شما هم به نسبت گرند تور اینقدر خنده دار و نیست؟

  • mohammad
    mohammad | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    عاشقشونم

  • Alireza Ahmadi
    Alireza Ahmadi | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    اسم این برنامه تلویزیونی Top Gear ترجمه به فارسیش تخت گاز میشه، اما صدا و سیما این برنامه رو با اسم استارت پخش میکنه.?

    • 2000
      2000 | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

      هههه

مطالب پیشنهادی