ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مگا پورشه؛ 9 نکته جالب در مورد مدل جدید 911GT2 RS

پورشه 911 به نوعی نماد مهندسی در دنیای اتومیل و سوپراسپرت سازی به سبک آلمان ها به حساب می آید و به تازگی اطلاعات و تصاویری از قدرتمندترین محصول تولیدی پورشه از سری 911 به ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

پورشه 911 به نوعی نماد مهندسی در دنیای اتومیل و سوپراسپرت سازی به سبک آلمان ها به حساب می آید و به تازگی اطلاعات و تصاویری از قدرتمندترین محصول تولیدی پورشه از سری 911 به رسانه ها درز کرده، خودرویی که گل سرسبد سری 911 محسوب می شود و با پسوند GT2 RS به عنوان یک خودرو مسابقه ای با قابلیت استفاده جاده ای قلب هر علاقه مندی را به تپش وا می دارد.

با ما همراه باشید تا نه ویژگی خاص 911 GT2 RS را با هم مرور کنیم.

اول: این خودرو پرقدرت ترین 911 ویژه جاده در طول تاریخ است
پورشه تاکنون مدلهای پرتوان بسیاری تولید نموده است اما این یکی در زمره وحشی ترین و پرپتانسیل ترین 911 کره خاکی قرار می گیرد.

توان حاصل از پیشرانه این خودرو که به توربو شارژر دوگانه نیز مسلح شده، معادل 690 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن برابر 750 نیوتن-متر است.

تجهیز پورشه 911GT2RS به یک چنین موتور پرتوانی، این خودرو را به چهارمین اتومبیل قدرتمند پس از مدلهایی از برندهای معتبری همچون فراری، لامبورگینی و مکلارن بدل نموده است.

دوم: چابک تر از سریعترین محصول پورشه است:
این خودرو پرشتاب ترین مدلیست که در استرالیا توسط پورشه به فروش رسیده است.زمان مورد نیاز برای آن جهت رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها 2.8 ثانیه است که 0.1 کمتر از مدل 911 توربو S و 0.2 ثانیه نیز از پورشه 918 اسپایدر سریعتر است.

البته درصورتی که با این خودرو اصطلاحا تخته گاز برانید، عقربه سرعت شمار از 340 کیلومتر بر ساعت فراتر نخواهد رفت.

سوم: بدلیل محدودیت در تولید احتمالا نتوانید یکی از آنها را داشته باشید
اگرچه که این خودرو یک مدل با محدودیت تولید بسیار شدید، مانند پورشه 911R که تنها 991 دستگاه از آن به تولید رسید، نیست اما به جرأت میتوان بیان نمود، شما بایستی جزو اولین نفراتی باشید که نامتان در لیست افراد متقاضی این مدل خاص، در نمایندگی پورشه شهرتان به ثبت رسیده است.

در حالی که مبلغ پیش خرید را نیز به حساب ایشان واریز نموده اید. رئیس بخش پورشه جی تی، آقای Andreas Preuninger انتظار دارد کمی بیش از هزار نمونه از این اتومبیل به تولید برسد.

چهارم: پتانسیل یک میلیون دلاری شدن را دارد
قیمت رسمی مدل پایه پورشه 911GT2RS در استرالیا برابر $645,700 است که با انتخاب تجهیزات سفارشی نظیر قفس میله ای محافظ از جنس تیتانیوم، لوازم جانبی فیبرکربنی، مجموعه تجهیزات مخصوص پیست و ساعت مچی مخصوص سازگار با رنگ فضای داخلی کابین، هزینه‌ای بالغ بر صدهزار دلار به مجموع بهای پرداختی اضافه خواهد شد. بیش از سی هزار دلار نیز بایستی جهت هزینه های اداری پرداخت شود.

در عین حال انتظار میرود علاقمندانی که موفق به تهیه خودروی نو نشوند، ارزش مدل دست دوم آنرا تا بیش از یک میلیون دلار افزایش دهند.

پنجم: از سیستم تزریق آب  به منظور خنک کردن هوای ورودی به سیلندر استفاده می کند
بر اساس ادعای شرکت سازنده، این سیستم میتواند تا 15 درجه دمای هوای ورودی به سیلندر را با پاشش آب به درون آن کاهش دهد و قدرت موتور را به 700 اسب بخار برساند. قبلا برای  BMW M4 GTS نیز از سیستمی مشابه استفاده شده بود.

ششم: این خودرو تاریخچه ای پربار دارد
مدل جدید چهارمین نسل از خانواده 911GT2 است.در دهه 1990 برای اولین بار پا به عرصه زندگی نهاد و به عنوان یک نسخه ویژه مجوز حضور در کلاس GT2 مسابقات لمانز را دریافت نمود.

اولین نسل از 911GT2 موسوم به 993 (ساخته شده در سال 1993 میلادی) یکی از جذاب ترین مدلهای مد نظر کلکسیونرهاست.مدلهای 996 و 997 اعتبار خاصی برای این خودرو و شرکت سازنده اش به ارمغان آوردند.

هفتم: مالکان متمول میتوانند حس خاص بودن را تجربه نمایند و به جمع ویژه دارندگان آن بپیوندند
مارک وبر افسانه استرالیایی مسابقات فرمول یک، زمانی که برای تیم ردبول مسابقه می داد، بدون هیچگونه وابستگی به شرکت پورشه (مثل بسیاری از کارهای تبلیغاتی که ستاره ها برای برخی شرکت ها انجام میدهند) یک دستگاه از این خودرو را خریداری نمود.

جنسن باتن قهرمان سال 2009 فرمول یک نیز جزو مالکان این خودرو محسوب میشود. مت لبلنک مجری و بازیگر مشهور را نیز باید به آنها اضافه نمود.

هشتم: مارک وبر در توسعه مدل جدید نقش زیادی ایفا کرده است
مارک وبر که مسئول تست این خودرو بوده در این باره احساس بسیار خوشایندی دارد:
«جالب بود، از منظر مسابقه بسیار لذت بخش و بسیار متفاوت بود. ما بخاطر محصول نهایی بسیار خوشحال هستیم.»

نهم: داخل خانواده به نام کینگ کنگ شناخته می شود
آقای Preuninger دراین باره میگوید که 911 GT2 RS قلبی وحشی دارد و به هیچ وجه رام شدنی نیست.
«این خودرو با روح انسان بازی میکند و واقعا وحشیست، چرا که هشت ثانیه زودتر از مدل 997 به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت می رسد.

997 این کار را در 29 ثانیه انجام می داد، واقعا یک حیوان درنده است، در حال حاضر دارای بیشترین توانی است که یک 911 می تواند به آن دست یابد؛ ما به ابن مدل لقب کینگ کنگ داده ایم»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    تورو خدا استرس هارو مقایسه کن....
    ما استرس داریم مجموعه یارانه های 20 سال اینده میتونه یه پراید برامون جور کنه.....
    بعد بعضیا تو دنیا استرس گرفتن که توی صف خریداران پورشه 911RS نفر اخر نباشن و ماشین بهشون برسه :/

  • zoroastrian
    zoroastrian | ۱۱ تیر ۱۳۹۶

    بدلیل محدودیت در تولید احتمالا نتوانید یکی از آنها را داشته باشید !!!!!! جدی ! ? ? ?

مطالب پیشنهادی