ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در اندیشه ساخت کنترلرهای واقعیت مجازی مبتنی بر میدان مغناطیسی

چندی قبل اطلاعات مربوط به پتنت تازه ای از سامسونگ منتشر شد که طرحی مفهومی از یک کنترلر جدید برای واقعیت مجازی را به تصویر می کشد. نکته جالب در مورد این کنترلر نه خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

چندی قبل اطلاعات مربوط به پتنت تازه ای از سامسونگ منتشر شد که طرحی مفهومی از یک کنترلر جدید برای واقعیت مجازی را به تصویر می کشد.

نکته جالب در مورد این کنترلر نه خود دستگاه، که نحوه برقراری ارتباط آن با تجهیزات دیگر از جمله هدست است. علت هم این است که کنترلر از نوعی میدان مغناطیسی برای خوانش دقیق اطلاعات و همچنین دنبال کردن و تشخیص موقعیت استفاده می کند.

در اسناد مربوط به پتنت منتشر شده می توان به مثال هایی در مورد نحوه عملکرد این کنترلر پی برد و آنطور که از ظاهر امر بر می آید سامسونگ احتمالا برنامه های دیگری غیر از واقعیت مجازی برای آن دارد و برای نمونه مثلا تصمیم گرفته امکان اتصالش به دستگاه های دیگر را نیز فراهم نماید.

اما از حیث واقعیت مجازی باید بگوییم که خود پتنت به توصیف یک هدست مبتنی بر این تکنولوژی می پردازد که مجهز به یک دستگاه «منبع» است.

منبع مذکور به نوعی مستقل از سخت افزار کنونی واقعیت مجازی است (هرچند امکان اتصال آن به دستگاه های دیگر نیز فراهم است) و کار ایجاد میدان مغناطیسی را هم بر عهده دارد. در ادامه، میدان مغناطیسی، کنترلر را شناسایی می کند و فاصله و نزدیکی آن را محاسبه و دیتای خود را برای سیستم ارسال می نماید.

پتنت سامسونگ از احتمال تعامل کاربر با تلویزیون می گوید

با این همه تصویر مفهومی دیگری که در این پتنت وجود دارد و در زیر می توانید آن را مشاهده نمایید، عملکردی فراتر از این را برای کنترلر مذکور به نمایش می گذارد و از احتمال تعامل کاربر با تلویزیون می گوید.

منتها تفاوتی که وجود دارد این است که کاربر در اینجا هدست واقعیت مجازی را روی چشم خود ندارد و در عوض، منبع ایجاد کننده میدان مغناطیسی و همچنین دستگاهی که تجربه واقعیت مجازی را برای وی شکل می دهد در قالب یک ابزار جانبی کوچک در اختیار دارد که می تواند آن را در هر جایی قرار دهد.

عکسی که در انتهای مطلب آمده هم نشان می دهد که دستگاه درون کیف فرد قرار داده شده است. در مرحله بعدی کاربر با جنبه های بصری به نمایش در آمده روی صفحه تعامل می کند.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد، روشن است که سامسونگ قصد دارد در کوتاه مدت از این تکنولوژی برای بهبود تجربه واقعیت مجازی استفاده نماید، با این همه، پتنت مورد بحث نشان می دهد که این سیستم قابلیت کارگذاری درون گجت های دیگر را هم دارد. البته باید اشاره کنیم که فعلا این تنها یک پتنت است و به هیچ وجه تضمینی وجود ندارد که سیستمی با این مشخصات وارد بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی