ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: نوکیا ۳

جار و جنجال تولید مجدد نوکیا ۳۳۱۰ (بررسی دیجیاتو) که در نمایشگاه موبایل بارسلون فروکش کرد، کم کم توجه ها به تلفن های هوشمند جدید این شرکت جلب شد که این بار سرانجام همگی مبتنی بر اندروید هستند. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

جار و جنجال تولید مجدد نوکیا ۳۳۱۰ (بررسی دیجیاتو) که در نمایشگاه موبایل بارسلون فروکش کرد، کم کم توجه ها به تلفن های هوشمند جدید این شرکت جلب شد که این بار سرانجام همگی مبتنی بر اندروید هستند.

نوکیا روزگاری یگانه حکمران بازار موبایل به حساب می آمد و در جایگاه اپل و سامسونگ امروزی قرار داشت، اما با ظهور موبایل های مبتنی بر اندروید تعلل کرد و آنقدر دیر به خودش آمد که کار از کار گذشته و تلفن های هوشمند، به کلی بازار موبایل های سنتی را به چنگ خود درآورده بودند.

شرکت فنلاندی که البته در سالهای اخیر چند باری مالکیت آن دست به دست شده، حالا می خواهد با ۳ تلفن هوشمند جدید به بازار موبایل وارد شود، از جمله نوکیا ۳ که ۱۵۰ دلار قیمت دارد و ارزان ترین موبایل هوشمند ساخته شده به دست نوکیا محسوب می شود.

HTC و بلک بری از جمله شرکت هایی هستند که از دست دادن سلطه بر بازار را تجربه کرده و هنوز هم با وجود تلاش های بسیار موفق نشده اند سهم خود را بازپس گیرند؛ اما آیا شرکت فنلاندی در این میان درس خود را به خوبی فراگرفته و تلفن های هوشمند جدیدش از جذابیت کافی برای جلب نظر کاربران برخوردار هستند؟

در ادامه با بررسی نوکیا ۳ همراه باشید.

طراحی

بر خلاف ۲ مدل گران قیمت تر که بدنه یکپارچه آلومینیومی دارند، بخش پشت بدنه در نوکیا ۳ از پلی کربنات ساخته شده و تنها چهارچوب فلزی دستگاه آلومینیومی است تا اسکلت محصول مقاوم باشد.

البته نام نوکیا چندان با کیفیت نامناسب همخوانی ندارد، بر همین اساس نباید نگران پلاستیکی بودن جنس بدنه باشید. بر خلاف موبایل های ارزان قیمت پلاستیکی، پلی کربنات لطیف این تلفن هوشمند کاملاً حس مناسبی هنگام لمس منتقل می کند.

درزها و محل تلاقی شیشه، پلاستیک و فلز با دقت طراحی و اجرا شده اند، موضوعی که نشان می دهد هرچند شرکت HMD Global (که ساخت موبایل های اخیر نوکیا را بر عهده دارد) به تازگی تاسیس شده است، اما با این حال نیروهای کاربلدی دارد و می داند در حال انجام چه کاری است.

این شرکت به خوبی موفق شده کیفیت ساخت، دقت و سادگی که محصولات منطقه اسکاندیناوی به آنها شهره هستند را در این تلفن هوشمند اقتصادی اعمال کند و خاطرات خوش محصولات قدیمی نوکیا را هم زنده نماید، از جمله لومیا های اخیر که نوکیا ۳ از نظر ظاهری به آنها بی شباهت نیست.

لبه های صفحه نمایش 2.5D دستگاه به زیبایی توسط سازنده تاب خورده و با لبه های خمیده بدنه همخوانی مناسبی هم دارد.

این لبه ها در کنار ابعاد ۵ اینچی و ضخامت ۸.۵ میلی متری دستگاه به معنای ارگونومی بسیار خوب نوکیا ۳ هستند، یعنی درست هم اندازه با Redmi 4a شیائومی که از نظر سخت افزاری هم شباهت های زیادی به محصول جدید نوکیا دارد، اما با قیمت پایین تر.

نوکیا ۳ البته با ۱۴۰ گرم اندکی از رقیب چینی خود سنگین تر است، اما باز هم وزن دستگاه بسیار مناسب محسوب می شود و ۵ گرم هم از دیگر رقیب بسیار مشهور یعنی موتو جی ۵ موتورولا سبک تر است.

بدنه دستگاه ضمناً تا حد زیادی در مقابل جذب اثر انگشت مقاومت دارد و با توجه به تجربه چند روزه ی ما در طول مدت انجام بررسی، به نظر نمی رسد آنقدری در برابر خط و خش آسیب پذیر باشد که از هم اکنون برایش به فکر پیدا کردن قاب محافظ باشید.

بخش بالای بدنه به لنز و فلش دوربین اختصاص دارد که مثل اکثر موبایل های اقتصادی بیرون زده نیستند. در وسط بدنه نشان نوکیا به چشم می خورد و پایین بدنه هم نوشته شده که دستگاه در فنلاند طراحی شده و در چین به تولید رسیده است.

با توجه به مینیمال بودن طراحی دستگاه، شاید بهتر بود نوکیا هم راهکار سونی را در پیش گرفته و نوشته های پشت بدنه را (شامل علامت های اجباری استاندارد) به داخل بدنه منتقل کند تا این بخش یکدستی و سادگی بیشتری داشته باشد.

خصوصاً که نوکیا بر خلاف اکثر تولید کنندگان دیگر، در زمینه درگاه های حافظه و سیم کارت راه سونی را در پیش گرفته و ۲ درگاه مجزا در سمت چپ بدنه برای قرار دادن آنها در نظر گرفته است، در نتیجه نیازی نیست برای استفاده بین سیم کارت دوم و کارت حافظه یکی را انتخاب نمایید.

تنها دکمه های سخت افزاری بدنه در سمت راست هستند و برای روشن کردن دستگاه و کم و زیاد کردن صدا کاربرد دارند؛ دکمه های فلزی زیبایی که یک حاشیه نقره ای رنگ دارند و محکم در محل خود تعبیه شده اند.

البته دکمه های ناوبری اندروید هم زیر نمایشگر هستند که لمسی عمل می کنند اما چراغ ندارند و چندان هم وجودشان به چشم نمی آید.

در بالای بدنه جک ۳.۵ میلی متری وجود دارد که خیال کاربر را از بابت اتصال هدفون آسوده می کند. در نمای پایین هم تنها اسپیکر دستگاه به چشم می خورد و در کنار آن درگاه USB که مثل نوکیا ۳۳۱۰ (بررسی دیجیاتو) به جای نوع C، از نوع مایکرو در نظر گرفته شده است.

این موضوع البته بین موبایل های اقتصادی اخیر تعجبی هم ندارد و شما را از تعویض کابل ها و لوازم جانبی فعلی و قدیمی تر یا تهیه تبدیل برای استفاده از آنها با موبایل جدید راحت می کند.

نکته ای که بین موبایل های اقتصادی اصلا فراگیر نیست میکروفن ریزنقشی است که در سمت دیگر درگاه USB به چشم می خورد و نقش حذف نویز را بر عهده دارد. نوکیا ۳ ضمناً در ۴ رنگ آبی، مشکی مات، نقره ای و سفید به تولید رسیده است.

موبایل اقتصادی جدید نوکیا تا اینجای کار به راحتی نمره قبولی را دریافت می کند و حداقل از نظر طراحی، یکی از زیبا ترین محصولات در سطح قیمت زیر ۱۵۰ دلار به حساب می آید.

نمایشگر

کیفیت ساخت نوکیا ۳ توقع را به مراتب بالاتر برده است، اما از طرف دیگر نمی توان از یک موبایل حدوداً ۱۵۰ دلاری توقع داشت از نظر کیفیت تصویر با محصولات ۴ برابر گران قیمت تر برابری کند.

صفحه نمایش ۵ اینچی این تلفن هوشمند از نوع IPS LCD با رزولوشن 720p در نظر گرفته شده است و در هر اینچ ۲۹۴ پیکسل دارد، یعنی تقریباً برابر با Redmi 3s شیائومی و بسیاری از دیگر محصولات رده اقتصادی.

با توجه به این مقدار، پیکسل ها تا حدی قابل تشخیص هستند، اما نه آنقدری که برای استفاده از دستگاه آزار دهنده باشد. میزان کنتراست، عمق رنگ مشکی و پویایی رنگ ها هم قابل قبول است، هرچند اندکی به سمت رنگ های سرد میل می کند و تنظیمات نرم افزاری هم برای تغییر این موضوع بر اساس سلیقه شخصی کاربر در نظر گرفته نشده است.

البته تنظیماتی برای افراد مبتلا به کوررنگی در نظر گرفته شده که تا حدی می توان نحوه نمایش رنگها را با کمک آن تغییر داد، اما اگر رنگ های اغراق شده را ترجیح می دهید آنها را در نوکیا ۳ پیدا نخواهید کرد.

صفحه نمایش این تلفن هوشمند به گفته سازنده با گوریلا گلس محافظت می شود، اما نسخه گوریلا گلس مورد استفاده اعلام نشده است. با توجه به اینکه سطح نمایشگر این محصول به اندازه پرچمدارانی مثل گلکسی اس ۸ روان و صیقلی نیست، به نظر نمی رسد شیشه محافظ مورد استفاده از آخرین نسل باشد.

حداکثر روشنایی دستگاه به ۴۷۷ نیت می رسد که رقم قابل توجهی است و به لطف آن می توانید نوکیا ۳ را به راحتی در محیط های پر نور زیر تابش مستقیم استفاده کنید.

در پایان گفتنی است که صفحه نمایش نوکیا ۳ حدود ۶۷ درصد از سطح نمای جلوی بدنه را به خود اختصاص داده و از این نظر قابل قبول به حساب می آید؛ تنها ۲ درصد کمتر از رقیب هم قیمت چینی Redmi 4a خوش قیمت، سونی اکسپریا L1 (بررسی دیجیاتو) و البته Honor 5X (بررسی دیجیاتو) قرار می گیرد.

نرم افزار

نوکیا ۳ مجهز به اندروید نوقا عرضه می شود و سازنده در رابط کاربری خود تغییر چندانی در آن ایجاد نکرده است. عمده ترین تغییرات به ظاهر آیکون ها مربوط می شود که در اینجا به رنگ سازمانی نوکیا یعنی آبی هستند.

سازنده حتی در زمینه اپلیکیشن ها هم به ساخته های گوگل بسنده کرده و نرم افزارهای اختصاصی خود را برای پخش ویدیو یا نمایش عکس توسعه نداده است. این موضوع دستگاه را برای کاربران سونی و نکسوس ایده آل می کند و آماده کردن بروزرسانی های سریع برای سازنده هم مزیت دیگر این روش است، اما از طرف دیگر ویژگی قابل توجهی نیست که در رابط کاربری این تلفن هوشمند بارز باشد.

همه چیز به شکل مرسوم انجام می شود. نوتیفیکیشن ها در لاک اسکرین به نمایش در می آیند، سوایپ از بالای تصویر دکمه های مربوط به بخش تنظیمات سریع را برای قطع و وصل وای-فای و موارد این چنینی ظاهر می کند و سوایپ از پایین هم کاربر را به بخش کشوی اپلیکیشن ها می برد.

نوکیا غیر از عرضه ی یک لانچر، پیش از این سابقه چندانی در عرضه ی اندروید ندارد و به نظر می رسد باید منتظر بمانیم در آینده با بروزرسانی های بعدی قابلیت های بیشتری به رابط کاربری خود اضافه کند.

دوربین

هرچند در این سطح قیمت عموماً دوربین ۵ مگاپیکسلی مرسوم است، اما نوکیا یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۰ و پیکسل های ۱.۱۲ میکرونی مجهز به فوکوس خودکار را برای ارزان قیمت ترین تلفن هوشمند خود در نظر گرفته است. رابط کاربری نوکیا کاملاً ساده طراحی شده و در این محصول ۱۵۰ دلاری خبری از افکت های واقعیت افزوده یا حالت های متنوع تصویربرداری مثل تایم لپس خبری نیست.

از سمت چپ تصویر امکان فعال کردن فلش، حالت HDR، تایمر و انتخاب بین دوربین عقب و جلو در نظر گرفته شده و منو هم از بخش پایین قابل دسترسی است. در این منو می توانید حالت تشخیص خودکار صحنه را فعال کنید، قابلیتی که در موبایل های سونی به شکل هوشمند وجود دارد و تنظیمات دوربین را بر اساس ویژگی های صحنه تعیین می کند.

همین قابلیت اما در نوکیا ۳ تنها گاهی اوقات نوتیفیکیشنی نمایش می دهد و توصیه می کند که حالت HDR را فعال کنید. هرچند در این صورت زمان ثبت هر عکس به شکل قابل توجهی بیشتر می شود و عملاً امکان ثبت تصویر سوژه های متحرک را نخواهید داشت، موضوعی که البته با توجه به توان پردازش نه چندان بالای موبایل های اقتصادی تعجبی هم ندارد.

در مورد کیفیت تصویر اما باید بگوییم به لطف رزولوشن بالای دوربین عکس ها از جزئیات کافی برخوردار هستند. جلوه ی رنگها و مقدار پردازش های ثانویه نیز با توجه به برچسب قیمت ۱۵۰ دلاری قابل قبول است. دوربین با سرعت مناسبی عمل می کند و فوکوس خودکار هم در عملکرد خود مشکل چندانی ندارد.

عمده ترین ایراد دستگاه در این بخش به تنظیم ارزش نوری باز می گردد، به این معنا که بسیاری اوقات وقتی از صحنه ای که سایه و روشن زیادی دارد عکس برداری می کنید، دوربین در تعیین میزان نوردهی خطا می کند و تصویر بیش از حد روشن یا عموماً بیش از حد تاریک ثبت می شود.

اگر هنگام ثبت عکس این مشکل را به شکل دستی با لمس بخش های مختلف تصویر و پیدا کردن بهترین حالت رفع کنید، تصویر نهایی در نور روز قابل قبول خواهد بود.

image

در نور شب اما نباید توقع بالایی از این موبایل ۱۵۰ دلاری داشته باشید. نور جذب شده در شرایط کم نور چندان کافی نیست و نویز قابل توجهی هم خصوصاً در بخش های نورانی به چشم می خورد، هرچند فلش دستگاه قدرت مناسبی دارد و رنگ ها را بدون تغییر ثبت می کند.

image

نکته ی جالب اینکه مشخصات دوربین جلوی بدنه هم کاملاً با دوربین اصلی یکسان است. ۸ مگاپیکسل با ضریب اف ۲.۰، پیکسل های ۱.۱۲ میکرونی و حتی فوکوس خودکار. دستگاه به خوبی می تواند در نور روز شما را با سلفی های قابل قبول راضی کند، اما توصیه می کنیم در نور کم چندان روی قابلیت فوکوس خودکار دوربین جلو حساب باز نکنید.

نوکیا ۳ ضمناً قادر است ویدیوها را با رزولوشن 720p و نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند، رقمی که چندان دندان گیر به نظر نمی رسد اما با توجه به قیمت محصول جای انتقاد چندانی هم وجود ندارد.

در ادامه کیفیت عکسهای دوربین نوکیا ۳ را در گالری نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین دستگاه مشاهده فرمایید.

سخت افزار

شرکت فنلاندی می گوید در ساخت نوکیا تلاش کرده محصولی ارزان، زیبا و قدرتمند خلق کند. در مورد دو ویژگی اول که تردیدی وجود ندارد و بارها هم در همین بررسی مورد تایید قرار گرفته است، اما در مورد ویژگی سوم به نظر می رسد تا حدی اغراق شده باشد.

نوکیا ۳ به چیپست مدیاتک MT6737 با توان ۱.۳ گیگاهرتز در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم مجهز است و پردازشگر گرافیکی دستگاه هم Mali T720 در نظر گرفته شده است، ترکیبی که حداقل روی کاغذ چندان دندان گیر به نظر نمی رسد.

در دنیای واقعی چیزی غیر از این نیست. بر اساس نتیجه بنچمارک Geekbench، پردازشگر مرکزی نوکیا ۳ از نظر قدرت پایین تر از Honor 5X (بررسی دیجیاتو) نسبتاً قدیمی، اکسپریا ال ۱ سونی (بررسی دیجیاتو) و حتی شیائومی ردمی 4a ارزان قیمت قرار می گیرد.

با توجه به اینکه پردازشگر گرافیکی نوکیا ۳ از برخی رقبای هم قیمت ضعیف تر است، جایگاه این تلفن هوشمند در بنچمارک AnTuTu کمی پایین تر می رود، چرا که این بنچمارک، حافظه رم و پردازشگر گرافیکی دستگاه را هم برای رسیدن به امتیاز نهایی آزمایش می کند.

نوکیا ۳ با کسب حدود ۲۸۰۰۰ امتیاز در این بنچمارک باز هم پایین تر از  Redmi 4a، سونی اکسپریا L1 (بررسی دیجیاتو)، Honor 5X (بررسی دیجیاتو) و کمی بالاتر از گلکسی J3 مدل ۲۰۱۶ قرار می گیرد.

با چنین سخت افزاری، هرچند نوکیا ۳ از پس عملکردهای روزمره بر می آید و رابط کاربری هم روان اجرا می شود، اما برخورد کردن به تاخیرهای گهگاه یا مواجه شدن با لودینگ های طولانی مدت در این تلفن هوشمند تعجب برانگیز نخواهد بود.

اجرای بازی های ساده البته با نوکیا ۳ امکان پذیر است، اما انجام بازی های سنگینی مثل آسفالت ۸ روی این تلفن هوشمند چندان لذت بخش نخواهد بود و رقیبی مثل Honor 5X به مراتب بهتر می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

این تلفن هوشمند ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد که از این میزان حدود ۱۱ گیگابایت برای کاربر آزاد است، اما در صورت تمایل می توانید با کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر هم به دستگاه اضافه کنید.

خوشبختانه درگاه کارت حافظه هم از درگاه سیم کارت های اول و دوم جداست و بر خلاف بیشتر موبایل های موجود لزومی ندارد برای استفاده یکی از آنها را انتخاب کنید.

نوکیا ۳ ضمناً یکی از معدود موبایل های مجهز به NFC در این سطح قیمت به حساب می آید و از دیگر امکانات دستگاه در این بخش نیز می توان به رادیو اف ام و پشتیبانی از کابل های OTG اشاره کرد.

پخش صدا

نوکیا ۳ هم مثل قریب به اتفاق موبایل های اقتصادی و حتی بسیاری از پرچمداران فقط یک اسپیکر دارد که در پایین بدنه کنار درگاه USB قرار گرفته است.

تفکیک و وضوح صدای این اسپیکر تا زمانی که در محیط های نه چندان شلوغ باشید مناسب است و بلند کردن صدا هم به افزایش نویز منجر نمی شود، اما بلندی صدا آنقدری نیست که برای فضاهای شلوغ و آزاد کافی باشد.

نوکیا ۳ یک هدفون هم دارد که آن هم وضوح مناسبی دارد و خصوصاً از نظر قدرت بیس به مراتب بهتر از اسپیکر دستگاه عمل می کند، اما طراحی هدفون از نوع معمولی است و به همین دلیل کامل داخل گوش قرار نمی گیرد.

این موضوع تا حدی به تغییر جنس صدا بر اساس شکل گوش شما منجر می شود و جلوی ورود صدای محیط به گوش و مخلوط شدن آن با موسیقی را نمی گیرد.

باتری

نوکیا ۳ یک باتری ۲۶۲۰ میلی آمپر ساعتی دارد که رقم چندان بالایی به حساب نمی آید، هرچند با رقیب گران قیمت تری مثل سونی اکسپریا ال ۱ (بررسی دیجیاتو) برابری می کند.

برای مقایسه در نظر داشته باشید که ظرفیت باتری ردمی 4a ارزان قیمت شیائومی ۳۱۲۰ میلی آمپر ساعت است و ردمی 3s هم با باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی به فروش می رسد، در حالی که هر دو رقیب از نظر اندازه ی نمایشگر با محصول فنلاندی یکسان هستند.

برای بررسی بیشتر از دستگاه تست پخش ممتد ویدیو به عمل آوردیم و این تلفن هوشمند موفق شد نزدیک به ۸ ساعت به فعالیت خود ادامه دهد. بر همین اساس و طبق تجربه شخصی استفاده از دستگاه پیشبینی می کنیم هر شارژ باتری برای یک روز استفاده از نوکیا ۳ کافی باشد، مگر اینکه حسابی از توان پردازش نه چندان بالا و نمایشگر دستگاه کار بکشید.

عمده ترین نقطه ضعف این بخش اما عدم پشتیبانی از شارژ سریع به حساب می آید که باعث شده شارژ کامل این باتری کوچک بیش از ۲ ساعت زمان نیاز داشته باشد. برای درک عمق فاجعه کافی است بدانید ۴۵ دقیقه اتصال نوکیا ۳ به شارژر، تنها ۵۰ درصد از ظرفیت باتری دستگاه را کامل می کند.

جمع بندی

زمانی که پس از مدتها نسخه جدیدی از یک فیلم یا سریال ساخته می شود، محصول نهایی برای موفقیت راه سختی در پیش داد چرا که علاوه بر رقبای موجود، باید با گذشته ی موفق خود هم رقابت کند و توقع کاربران مشتاق را برآورده نماید.

نوکیا ضمناً در حالی به بازار تلفن های هوشمند اقتصادی قدم گذاشته که برندهای چینی مثل شیائومی، هوآوی و حتی لنوو در این بخش حکمرانی می کنند و جذابیت و قیمت محصولاتشان چشم ها را به سوی خود خیره ساخته است.

از نظر قیمت، نوکیا ۳ با برچسب ۱۴۵ دلار حتی از موتو جی های مشهور موتورولا هم ارزان تر محسوب می شود و با ظاهر جذابی که دارد حداقل در نگاه اول برای جلب توجه کاربر موفق عمل می کند.

بدنه این تلفن هوشمند ۵ اینچی از پلی کربنات ساخته شده که حس نرم و لطیفی دارد و هنگام لمس به هیچ عنوان بی کیفیت بودن بدنه پلاستیکی موبایل های اقتصادی را منتقل نمی کند.

نوکیا می گوید در طراحی این تلفن هوشمند سعی کرده ضمن حفظ قیمت پایین و طراحی زیبا، سخت افزار قابل قبولی هم در اختیار کاربر قرار دهد. هرچند دو مورد اول کاملاً قابل تایید هستند، اما در واقعیت سخت افزار دستگاه به خوبی طراحی زیبای بدنه نیست و بیشتر با برچسب قیمت همخوانی دارد.

اگر قصد خرید یک محصول زیبا و ارزان برای انجام عملکردهای روزمره داشته باشید، نوکیا ۳ با رقمی کمتر از ۱۵۰ دلار این امکان را برای شما فراهم می کند، اما اگر اندکی زیبایی ظاهری یا قیمت مناسب دستگاه را فدا کنید رقبای چینی با سخت افزار قوی تر و امکانات نرم افزاری متنوع تری در این سطح از بازار قابل خرید خواهند بود.

نسخه دو سیم کارت نوکیا ۳ در بازار ایران با قیمت ۶۴۰.۰۰۰ تومان توسط سایت مای نوکیا به فروش می رسد.

مزایا
  • طراحی جذاب
  • دوربین های ۸ مگاپیکسلی عقب و جلو دارای فوکوس خودکار
  • پشتیبانی همزمان از ۲ سیم کارت و یک کارت حافظه
معایب
  • عدم وجود حسگر اثر انگشت
  • باتری کم ظرفیت و زمان شارژ بالغ بر ۲ ساعت
  • رابط کاربری بیش از حد ساده
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Amp Mp
    Amp Mp | ۷ آبان ۱۳۹۷

    من این گوشی رو پنج ماهه که دارمش حتی از نوکیا ۵ هم سریعتر و بهتره و باتری دقیق دوساعته پر میشه دیگه اصلا تو این زمان هنگ نکرده و سرعت کاربری کیفیت عالیه توی بازی هم خوبه مورتال کمبت باهاش بازی کردم درکل راضی ام باتریشم اگه عادی با گوشی کار کنی تا پنج روز هم نیاز به شارژ نداره در کل عالیه با توجه به قیمت و گذشته ی خوبه نوکیا خوشم اومد عالی کار کردن

  • omid110
    omid110 | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

    نکات مثبتش داشتن otg و سلفی 8 مگا پیکسلیشه ؛ مهمترین ضعفش اینه که طراحیش شبیه به سونی هست و البته باتری نسبتا ضعیفش .
    در کل تو این رده میشه گفت گوشی ال جی X Power بهتره ، چون نمایشگر 5.3 اینچی با تراکم 277 و باتری قدرتمند 4100 میلی آمپری و شارژ سریع و otg و دوربین اصلی 13 مگا داره و قیمتش با گارانتی دوساله زیر ۶۰۰ هست .

  • ghasem shikhy
    ghasem shikhy | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    من فقط تو برسی گوشی ها سریع می روم قسمت تست باتری و پایان تنها دغدغه ام باتری هست

  • فرزاد
    فرزاد | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    خیلی ضعیفه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی