ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحول عظیم در خدمات پس از فروش نگین خودرو؛ رنو های وارداتی مطمئن عرضه می شوند

پس از امضای برجام باید رنو و نگین خودرو را دو بازیگر موفق در زمینه عرضه خودرو به کشورمان دانست، طی چند ماه اخیر گشایش های بسیاری در رابطه با محصولات رنو در ایران صورت ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

پس از امضای برجام باید رنو و نگین خودرو را دو بازیگر موفق در زمینه عرضه خودرو به کشورمان دانست، طی چند ماه اخیر گشایش های بسیاری در رابطه با محصولات رنو در ایران صورت گرفته و حتی مشکل نقل و انتقال پول با بانک های اروپایی طرف قرارداد با رنو نیز مرتفع شده و همین نکته زمینه را برای گسترش فعالیت رنو در ایران فراهم کرده است.

علاوه بر رشد فروش و عرضه محصولات اقتصادی رنو اعم از خانواده تندر 90 و ساندرو، نگین خودرو نیز به عنوان شاخه وارداتی رنو در ایران روزهای خوشی را پشت سر می گذارد و در طی یکسال گذشته بیشترین رشد فروش را در بازار خودروهای وارداتی تجربه کرده است.

دو مدل کولئوس و تلیسمان که طی 6 ماه گذشته در بازار داخلی معرفی شده اند توجه فراوانی را به خود جلب کرده اند و واردات سایر محصولات نگین خودرو مانند داستر و سیمبل نیز افزایش داشته است.

همین شرایط حالا زمینه لازم برای بهبود کیفیت و کمیت خدمات پس از فروش نگین خودرو را ایجاد کرده است و این شرکت طی سال جاری برنامه ای انقلابی برای بهبود سطح خدمات پس از فروش خود ارائه کرده است که شامل افزایش تعداد مراکز فروش و خدمات پس از فروش به 80 واحد می شود.

طبیعتا این تعداد فقط شامل شهرهای بزرگ نخواهد بود و طی هفته های اخیر نگین خودرو مراکز فروش و خدمات پس از فروش خود را در شهر هایی نظیر بوکان، بابل، کلارآباد، اهواز، کرمان و یزد افتتاح کرده است.

برنامه نگین خودرو برای تامین سریع قطعات یدکی در نوع خود جالب به نظر می رسد، تهیه یک انبار عظیم در تهران و طراحی سه انبار بزرگ در سطح کشور برای توزیع منطقه ای قطعات در کنار تدارک انبارک های مخصوص ذخیره سازی قطعات پر مصرف در هر یک از نمایندگی ها از جمله مهمترین اصول این برنامه ریزی گسترده است.

در غرب تهران، ساری و شیراز سه مرکز بزرگ خدمات پس از فروش با آخرین امکانات و تجهیزات تعمیرگاهی به عنوان مراکز اصلی تعمیراتی رنو تدارک دیده شده اند و مجموعه دیگری نیز در شرق تهران در حال ساخت است.

همچنین در راستای بهبود سطح دسترسی مشتریان به قطعات یدکی خاص، رنو فرانسه برنامه ای برای عرضه و فروش قطعات یدکی از طریق فروشگاه اینترنتی مطرح کرده است که شامل فروش بخش قابل توجهی از قطعات پر مصرف مورد نیاز رانندگان رنو (اعم از رنو های وارداتی و تولید داخل) و تحویل آن ها به وسیله پست پیشتاز می شود.

در کنار این موارد مدیران نگین خودرو بر وجود 85 درصد قطعات یدکی مورد نیاز محصولات خود در انبارهای شرکت و قابلیت تامین 15 درصد قطعات خاص ظرف 3 الی 4 روز از طریق رنو فرانسه تاکید می کنند.

شرایط توسعه مراکز خدمات پس از فروش نگین خودرو به گونه ایست که به گفته جناب آقای مرتضایی، مدیر مارکتینگ و بازاریابی نگین خودرو، ظرفیت مجموعه تعمیرگاهی این شرکت بیش از 35 درصد افزون بر تعداد فعلی خودروهای عرضه شده در ایران در نظر گرفته شده است تا امکان سرویس دهی در بلند مدت (با احتمال افزایش فروش در ماه ها و سال های آینده) با کیفیت مطلوب وجود داشته باشد.

برنامه ای نیز برای بازرسی فنی خودروهای وارد شده به ایران در مبدا و مقصد واردات طرح شده است تا با شناسایی آسیب های احتمالی ناشی از پروسه حمل و نقل، از تحویل خودروهای دارای نقص به مشتریان جلوگیری شود.

تمام این موارد با توجه به استانداردهای رنو انجام پذیرفته و ماحصل امر آنکه رنو فرانسه، مراکز اصلی خدمات پس از فروش ایران را به عنوان پایگاه آموزشی پرسنل شاغل در کشورهای خاورمیانه انتخاب کرده است.

با این حساب می توان گفت که مشتریان نگین خودرو و محصولات رنو می توانند در بلند مدت با خیال راحت تری از خودروهای خود استفاده کنند و با توجه به حجم سرمایه گذاری و تلاش نگین خودرو، امید می رود که سطح رضایت مندی مشتریان ایرانی از خدمات رنو در ایران تا سطح قابل توجهی بهبود یافته و به استانداردهای رنو اروپا نزدیک تر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    همچین میگه بعد از امضای برجام متحول شده که انگار تولیدات داخل متحول شده!
    صرفا تبدیل شده به بازاری برای فرانسوی ها، همون هایی که راحت مارو چند سال پیش این همه اذیت کردن!
    امروز هم که برای فراموش شدن کرسنت، یک قرار داد دیگه با توتال فرانسه بستن!

  • Danni Ocean
    Danni Ocean | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    یکی از ضعیف ترین خدمات فروش رو داره.
    17 فروردین کولئوس 2017 نوشتیم موعد تحویل 60 روز کاری . رفتم نمایندگی میگم پس کی میاد این ماشین میگه تازه قرار بوده 18 تیر بهتون بدیم افتاده 30 ام . هیچ کدوم از آپشن های ماشین هم مشخص نیست . وقتی حمایتی از خریدار نباشه میشه این که شرکتا هرجوری میخوان میتازونن.

    • امیرحسین
      امیرحسین | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

      این مقاله درباره خدمات پس از فروش بود!

    • علیرضا شاهی
      علیرضا شاهی | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

      چند تموم شد براتون؟

مطالب پیشنهادی