ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش تازه KGI از آیفون های 2017؛ نسخه اولد بالاترین نسبت نمایشگر به بدنه را دارد

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد موسسه KGI پیش بینی هایش در مورد آیفون های 2017 را در قالب گزارش تازه ای منتشر کرده است: طبق این گزارش شرکت کالیفرنیایی دو به روز رسانی برای آیفون ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد موسسه KGI پیش بینی هایش در مورد آیفون های 2017 را در قالب گزارش تازه ای منتشر کرده است: طبق این گزارش شرکت کالیفرنیایی دو به روز رسانی برای آیفون 7 و نسخه پلاس عرضه خواهد کرد و علاوه بر آن، یک آیفون تماما جدید و متفاوت همراه با نمایشگر اولد را هم معرفی می نماید.

این تحلیلگر باور دارد که آیفون 8 بالاترین نسبت نمایشگر به بدنه را در میان تمامی موبایل های ساخته شده تا به امروز دارد که البته این موضوع نیز  به خاطر اضافه شدن یک «شکاف» در بالای نمایشگر و همچنین وجود دکمه مجازی هوم در آن خواهد بود.

دکمه هوم مجازی آیفون اولد از تکنولوژی تشخیص اثرانگشت پشتیبانی نمی کند

اما KGI با اشاره به این نکته که دکمه مذکور از تکنولوژی تشخیص اثرانگشت پشتیبانی نمی کند، اندکی از هیجان گزارش خود کاسته و اعلام داشته که یکپارچه سازی سنسور تاچ آی دی درون نمایشگر امسال رخ نخواهد داد.

گزارش KGI را می توان خلاصه ای از بسیاری شایعات گذشته دانست که البته با برخی نکات تازه همراه شده. این موسسه ظاهرا تصویر مربوط به ماکتی که چند وقت پیش از آیفون 8 بدون حاشیه [در تمامی وجوه به غیر از بخش توخالی بالا برای دوربین و شکافی که برای میکروفون در پایین نمایشگر قرار دارد] فاش شد را تایید کرده.

نمایشگر آیفون اولد 5.8 اینچی خواهد بود هرچند که مینگ چی کو تصریح کرده تنها 5.2 اینچ از فضای آن قابل استفاده است. همانطور که پیشتر گزارش داده شده بود، هرچه این حاشیه ها کمتر باشند آیفون بعدی بیشتر شبیه به نسخه 4.7 اینچی آیفون 7 خواهد بود.

دو مدل LCD اما به نمایشگرهای استاندارد 4.7 و 5.5 اینچ مجهز خواهند بود و بخش جلویی شان نیز شبیه به نسخه های قبلی آنها خواهد داشت.  این در حالیست که گفته می شود شاسی آیفون 8 از فولاد ضد زنگ و شیشه ساخته شده، حال آنکه دو محصول دیگر به پنل پشتی شیشه ای و نوعی فریم آلومینیومی مجهزند.

البته KGI در مورد محل دقیق قرارگیری حسگر اثرانگشت این محصول اظهار نظری نداشته که این مساله اندکی ابهام برانگیز است. مینگ چی کو باور دارد که دکمه مجازی هوم (در زیر نمایشگر اولد) از حسگر اثرانگشت پشتیبانی نخواهد کرد.

کو احتمال قرارگرفتن تاچ آی دی درون نمایشگر را منتفی دانسته اما در گزارش KGI اشاره نشده که آیا آیفون 8 اصلا حسگر اثرانگشت دارد یا خیر. وی پیشتر اعلام کرده بود که هیچ زمان مشخصی برای عرضه راهکار اثرانگشت کوالکام اعلام نشده است.

به سیستم دوربین جلویی این موبایل می رسیم که به باور کو قابلیت تشخیص عمق سه بعدی دارد و احراز هویت از طریق تشخیص چهره و همچنین گرفتن سلفی هایی با کیفیت بالاتر را برای کاربران ممکن می کند.

در مورد سخت افزار داخلی دستگاه ها باید بگوییم که طبق این گزارش آیفون اولد و نسخه 5.5 اینچی 7 اس پلاس سه گیگابایت رم خواهند داشت و رم نسخه 4.7 اینچی در همان حد 2 گیگابایت باقی می ماند.

همچنین به نظر می آید که اپل می خواهد قابلیت های اسپیکر و گیرنده دستگاه را بالا ببرد تا صدای استریویی با توازن بیشتر را ایجاد کند.

کو تصور می کند که آیفون 8 اولد در رنگ های کمتری نسبت به دو نسخه دیگر عرضه می شود تا به نوعی برندینگ آن حفظ شود.

به باور مینگ چی کو هر سه این آیفون ها در ظرفیت های 64 و 256 گیگابایت عرضه می شوند و برای تامین انرژی خود از پورت لایتنینگ استفاده خواهند کرد. هرچند که برای بالا بردن سرعت شارژ این دستگاه ها یک درگاه USB-C هم برای آنها درنظر گرفته می شود.

در مورد معرفی اما باید بگوییم که با استناد به گزارش KGI اپل هر سه این آیفون ها را در رویدادی که بناست در شهریورماه برگزار شود، رونمایی خواهد کرد اما عرضه مدل اولد احتمالا دیرتر از دو نسخه دیگر مثلا سال 2018 رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی