ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

1.1 میلیون کیلومتر پشت فرمان اولین پورشه 911 توربو جهان

قهرمان ها همیشه سوپرانسان های روئین تنی نیستند که لباس های خارق العاده پوشیده اند. گاهی پیرمردی با موهای خاکستری به همراه یک پورشه متعلق به سال 1976 نیز می تواند قهرمان باشد. بیل مک ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

قهرمان ها همیشه سوپرانسان های روئین تنی نیستند که لباس های خارق العاده پوشیده اند. گاهی پیرمردی با موهای خاکستری به همراه یک پورشه متعلق به سال 1976 نیز می تواند قهرمان باشد.

بیل مک آکرن پیرمرد کانادایی موردنظر ماست که هر روز برای رانندگی روزانه خود پورشه 911 توربو یا همان پورشه 930 متعلق به سال 1976 را می راند.

هر توربو 911 که بیاد می آورید را فراموش کنید. این ماشین یک استثنای خاص است و در اصل نسخه پیشرفته ای از 911 متعلق به زمان خویش است که دستکاری شده و با نام پورشه 930 شناخته می شود.

در واقع 930ها اولین خودروهای پورشه بودند که از فناوری توربوشارژر به جهت افزایش قدرت و راندمان موتور استفاده کرده و به صورت عمومی راهی بازار شدند. 930 را می توان به عنوان یکی از بهترین نمونه های اصلاح شده 911 دانست.

بی علت نیست که این خودرو به هیولای آدم کش معروف است چرا که قدرتی غیرمنتظره ای که موتور شش سیلندرِتوربوشارژرِتمام آلومینیومی این خودرو به سمت چرخ ها هدایت می کند می تواند هر راننده ی آماتوری را بخصوص در پیچ ها به کشتن بدهد.

آرایش 12 عدد سوپاپ در این کوپه دو درب به شکل SOHC است و انتقال نیروی نیز توسط یک گیریبکس 4 دندۀ دستی و از طریق محور عقب خودرو صورت می گیرد.

70 درصد از 911 هایی که تاکنون ساخته شده اند هنوز در جاده ها رفت و آمد می کنند. مک آکرن نیز به همراه پورشه 911 توربو خود از این قائده مستثنی نیستند. این قالی شوی کانادایی 41 سال است که با این پورشه سال خورده تمام زمستان های سرد و خشک و تابستان های گرم کانادا را به سلامت طی کرده است و این خود نشانه ای از کیفیت بالای محصولات پورشه است.

در مصاحبه ای که مک آکرن با مجله ویدئویی 9:11 پورشه انجام داد توضیح داد که هرچند که این خودرو متعلق به کمپانی قالی شویی او نیست ولی بیشتر کارایی و استفاده از این خودرو در جهت ارتباط با مشتریانش بوده است و علاقه ی او به راندن پورشه باعث شده که این 930 استثنایی همیشه حتی در موقعیت های کاری نیز او را تنها نگذارد.

اطلاعاتی در مورد مکانیک هایی که با این خودرو سر و کار داشتند در دسترس نیست ولی آنچه کاملا مشخص است سلامت خودرو و نگه داری اصولی از آن تا به امروز است. در تمامی ویدئوهایی که از این خودرو موجود است این هیولای کشنده کاملا سالم و سرحال به نظر می رسد اما مشخصا این خودرو تا ابد سالم نمی ماند و نگرانی هایی در مورد آن وجود دارد.

مک آکرن قصد دارد این پورشه را که بیش از 725 هزار مایل مسیر طی کرده است به پسر خود بدهد و ما شدیدا امیدواریم که مک آکرن پسر نیز به خوبی پدر خود از این پورشه خاص نگه داری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    انصافا هم خوب ساختتش.. کپ کپه ! رینگ اسپورت ، سپر جوشن.. ))
    از راه قالیشویی به پورشه رسیده.. اونم تو مملکت کفر و شیطان. اینجا از راه قالیشویی بتونی نهایتا قالی های پاره پوره و کهنه ای که صاحبانشان به دنبالشان نیامده اند را صاحب شوی و لذتش را ببری..
    مک اکران جان نگران نباش ! پسرت و پسرش نیز ازین هیولا استفاده خواهند کرد و به سلامتی پدر و پدر بزرگ خود دستی خواهند کشید..

  • aminhosseini
    aminhosseini | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    ما هم خییییلی نگرانیم خخخخخخخخخ

  • saeed
    saeed | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    عاشق اون قسمت : تابستون های گرم کانادا شدم ?

  • pouya s
    pouya s | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    خوب کار کشیده از ماشین

مطالب پیشنهادی