ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ممنوعیت حمل لپ تاپ و تبلت برای پروازهای فرودگاه ابوظبی به آمریکا برداشته شد

ایالات متحده آمریکا، ممنوعیت همراه داشتن لپ تاپ و تبلت در کابین مسافرین را برای برخی پروازهای خاورمیانه لغو کرد. وزارت امنیت داخلی آمریکا به تازگی اعلام کرده که مسافرین هواپیماهای برخاسته از فرودگاه بین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

ایالات متحده آمریکا، ممنوعیت همراه داشتن لپ تاپ و تبلت در کابین مسافرین را برای برخی پروازهای خاورمیانه لغو کرد. وزارت امنیت داخلی آمریکا به تازگی اعلام کرده که مسافرین هواپیماهای برخاسته از فرودگاه بین المللی ابوظبی به مقصد این کشور، می توانند لپ تاپ و تبلت همراه داشته باشند، هرچند این اقدام به معنای اطمینان کامل از ایمنی پروازها نیست.

ظاهراً رفع محدودیت فوق بدین خاطر است که هواپیمایی اتحاد توانسته سازوکار امنیتی خود را تا حد قابل توجهی ارتقاء دهد و اگرچه اطلاعات زیادی در مورد این اقدامات امنیتی در دست نیست، اما احتمالاً فرایند بازرسی مسافرین و توشه همراهشان قبل از سوار شدن به هواپیما با دقت بسیار بیشتری صورت می گیرد.

دولت آمریکا در ماه مارس گذشته، قانون منع حمل لپ تاپ و تبلت توسط مسافرین را برای 10 فرودگاه بزرگ خاورمیانه اعلام کرد. برخی گزارشات نشان می دهند دلیل وضع این قانون، آیپدهای تقلبی است که داخل آنها مواد منفجره جاسازی شده. رفع ممنوعیت از فرودگاه ابوظبی نشان می دهد اگرچه تهدید فوق هنوز پابرجاست، اما اقدامات امنیتی در این فرودگاه می تواند از ورود افراد و تجهیزات خطرناک به داخل کابین جلوگیری نماید.

قانون منع لپ تاپ، پروازهای خطوط هوایی امارات به آمریکا را تا 20 درصد کاهش داده است

در هر صورت، این اقدام خبر خوبی برای دیگر خطوط هوایی و مسافرین به شمار می رود. قانون فوق باعث شد تا بسیاری از کسب و کار ها با مشکل مواجه شوند و پروازهای شرکت هایی نظیر هواپیمایی امارات به آمریکا تا 20 درصد کاهش یابند. همراه داشتن دستگاه های کامپیوتری نظیر لپ تاپ و تبلت برای برخی از مسافرین بسیار حیاتی است، در حدی که به خاطر قانون فوق قید سفر به آمریکا را می زنند یا از مسیرهای دیگری استفاده می کنند. حال دیگر فرودگاه ها نیز می توانند با اجرای اقدامات مشابه، نگرانی مقامات آمریکایی را برطرف سازند و پروازهای عادی به سمت این کشور را از سر گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی