ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل برای استفاده از کنترل های حرکتی در پلتفرم واقعیت افزوده ARKit

اپل پس از معرفی پلتفرم واقعیت افزوده خود در کنفرانس WWDC امسال، و دریافت بازخوردهای مثبت از سوی کاربران، قصد توسعه فناوری های حوزه AR خود را داشته که این روند را می توان در ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

اپل پس از معرفی پلتفرم واقعیت افزوده خود در کنفرانس WWDC امسال، و دریافت بازخوردهای مثبت از سوی کاربران، قصد توسعه فناوری های حوزه AR خود را داشته که این روند را می توان در پتنت های ثبت شده توسط کمپانی ساکن کوپرتینو مشاهده کرد.

یکی از جدیدترین پتنت های اپل در زمینه واقعیت افزوده، به یک دوربین سه بعدی با قابلیت درک عمق تصویر اشاره دارد که برای تشخیص فرمان های حرکتی به کار گرفته خواهد شد. سیستم مورد بحث با دریافت داده های مربوط به نقاط بازتاب پرتو های نوری، از محیط اطراف یک «نقشه عمیق» تهیه می کند.

یکی از کاربردهای فناوری جدید، صدور فرامین حرکتی در بازی های تعاملی است

جالب است بدانید که در پتنت مذکور، مستقیماً به کاربرد فناوری تصویربرداری عمیق در انجام بازی ها اشاره شده است. در این پتنت آمده:« می توان از نقشه برداری عمیق در بازی های تعاملی استفاده کرد. به عنوان مثال کاربر می تواند در حال انجام بازی به وسیله دست خود، فرمان های حرکتی مختلفی را صادر کند و سیستم نیز با استفاده از نقشه برداری عمیق، این فرمان ها را شناسایی خواهد کرد.»

در نهایت لازم به ذکر است که اپل هنوز هدست VR اختصاصی خود را معرفی نکرده اما با در نظر گرفتن پتنت های قبلی این کمپانی، و همچنین دسترسی توسعه دهندگان به پلتفرم ARKit، احتمالاً در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور پررنگ اپل در بازار رو به رشد واقعیت افزوده خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی