ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تیگوان و پاسات در بازار خودروهای 200 میلیونی؛ بازگشت فولکس واگن به بازار ایران

طبق خبر رسمی که در بخش رسانه ای شرکت فولکس واگن آلمان منتشر شده است. از ماه آگوست (مرداد) ماه فروش محصولات این شرکت به صورت رسمی در بازار ایران آغاز خواهد شد. تیگوان و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

طبق خبر رسمی که در بخش رسانه ای شرکت فولکس واگن آلمان منتشر شده است. از ماه آگوست (مرداد) ماه فروش محصولات این شرکت به صورت رسمی در بازار ایران آغاز خواهد شد.

تیگوان و پاسات اولین خودروهایی هستند که به صورت رسمی توسط نماینده رسمی این شرکت در ایران یعنی گروه صنعتی ماموت خودرو به فروش خواهند رسید.شرکت خصوصی ماموت خودرو که مشغول تولید محصولات اسکانیا در ایران است توسط 8 نمایندگی در نظر گرفته شده در تهران به فروش خواهد رساند.

سابقه تاریخی فولکس واگن در ایران به دهه 50 میلادی و عرضه مدل بیتل باز می گردد که در ادامه با مدل های گلف و پاسات در دهه 60 و مدل محبوب گل در اوایل دهه 80 شمسی دنبال شد.

"طبق تحقیقات صورت پذیرفته توسط دولت ایران، کشش بازار ایران در دوران پسا تحریم به بیش از 3 میلیون خودرو در سال در بازه زمانی کوتاه و بلند مدت  می رسد". هرچند تحقق چنین هدفی با توجه به شرایط اقتصادی و معضل ترافیک و آلودگی هوا بسیار بعید به نظر می رسد.

با این حال طبق اظهار نظر طرف آلمانی خودروسازی ماموت یکی از از بزرگ ترین شرکت های خصوصی در زمینه تولید وسایل نقلیه در ایران است که در سال 1995 میلادی تاسیس شده است و در زمینه های IT، لوجستیک، سرویس های مالی، ارتباط از دور، صنایع ساختمانی و...مشغول کار است.

در هر صورت تیگوان و پاسات به عنوان دو محصول پر فروش بزرگ ترین گروه خودروسازی جهان پا به ایران خواهند گذاشت و در دو سگمنت بسیار پر رقابت و محبوب ایرانیان مشغول رقابت خواهند شد.

اگر بخواهیم مدل پاسات را به صورت کلی معرفی کنیم، باید عنوان کرد که این خودرو در کلاس D یا همان سدان سایز بزرگ خانوادگی قرار دارد و در بازار آمریکا در نسخه 1.8 لیتری 4 سیلندر با قیمت 23 هزار دلار آغاز و در مدل V6 به قیمت 34 هزار دلاری نیز می رسد.

این خودرو به احتمال زیاد با موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر به قدرت 170 اسب بخار  و دو مدل جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تک و دو کلاچه عرضه می شود.

گرچه مدل 2 لیتری توربو نیز در سبد محصولات این شرکت دیده می شود که با قدرت 276 اسب بخار  و صفرتاصد 5.4 ثانیه ای جز یکی از سریع ترین سدان های عرضه شده در ایران مبدل خواهد شد.

تیگوان نیز همانطور که پیش تر تست و بررسی آن را با رقبای خود عرضه کردیم یکی از پرطرفدار ترین کراس اورهای سایز متوسط در بازار جهانی است و در بازه قیمتی 23 تا 37 هزار دلار در آمریکا عرضه می شود.

موتور احتمالی این خودرو می تواند موتور جدید 2 لیتری توربو با 180 اسب بخار و دو جعبه دنده 8 سرعته در آخرین نسخه آن یا جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ باشد که با  توانایی شتاب گیری صفرتا صد در 8.5 ثانیه می تواند در نقش یکی از سریعترین کراس اوور های سایز متوسط بازار ظاهر شود.

در بالاترین رده ها نیز قدرت مدل های R لاین فولکس واگن تیگوان به حدود 240 اسب بخار می رسد و در این صورت تیگوان می توان در زمینه مشخصات فنی و قابلیت های دینامیکی با خودروهای ب ام و نظیر X3 و X4 با قیمت بیش از 400 میلیون تومان نیز رقابت کند.

طبیعتا قیمت و مشخصات دقیق تیگوآن وارداتی ایران توسط ماموت خودرو هنوز مشخص نیست اما با توجه به قیمت ارزی این خودرو و مقایسه با رقبا بعید به نظر می رسد که قیمت نهایی مدل عرضه شده در ایران کمتر از 250 میلیون تومان باشد.

برای آشنایی بیشتر با این خودرو می توانید مطلب مقایسه ای، فولکس واگن تیگوآن در برابر رنو کولئوس، هیوندای توسان و مزدا CX-5 را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • D D
    D D | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

    دیجیاتو به جای این که این اخبارو بنویسی برو یکم از قرارداد نفتی بنویس که دولت تذبیر و امید چه گندی زده.
    اکتشاف، تولید و توسعه نفت ایران به مدت 25 سال در دست فرانسوی هاست و سهم ایران از این نفت ۱۹٪است! درحالی که فرانسه ۵۰٪ نفت ما و چین ۳۱ درصد نفت ما رو میخوره. پول و سرمایه مملکت اینجوری به باد میره. این یکی از بزرگترین استعمارهایی است که در کل تاریخ کشورمان اتفاق می افته. در ضمن فردا که حقوق هاتون کم شد و دولت هیچ بودجه ای به مراکز عمومی نداد، لطفا شکایت نکنید.

    • javad khani
      javad khani | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

      بزرگوار از سال 84 اقایون میگن قرداد توسعه باید بدین به داخلیها چی شد فقط پول خوردن اون همه سال کاری نکردن تمام ذخایر قطر و عربستان بردن اینطوری حداقل چیزی گیر ما میاد وگرنه اینم از دست رفته هستش

      • D D
        D D | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

        پولو کیا میخورن؟ همونایی که دولت اسلامی و بیت المال نمیدونن چیه. اما سهم ما از نفت خودمان که در داخل مرز های ماست۱۹٪ نیست. بصیرت مردم ما از زمان قاجار تغییری نکرده و هنوز هم معنی استقلال را نمیدانند.

    • مجوری
      مجوری | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

      hello my brain washed friend

  • | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

    دلار هزارتومنی چه شکلی بود؟! ?

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱۴ تیر ۱۳۹۶

    با دلار 4000 هزار تومنم چیزی حدود نود تومن میشن تقریبا... 250 میلیون کجا....!!!!!

    • AliGh
      AliGh | ۱۵ تیر ۱۳۹۶

      تقریبا اندازه قیمت ماشین باید گمرکی بدن! شایدم بیشتر. حدودا باید ضربدر ۱۰ یا ۱۱هزار بکنی

    • MrKhosrow99
      MrKhosrow99 | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

      مگر پورشه ٥٠ هزار دلارى رو چند ميفروشند در ايران كه اين رو ٩٠ تومن بفروشند ؟!
      http://www.porsche.com/usa/models/macan/macan-models/

مطالب پیشنهادی