ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروگاه بادی برق گوگل
تکنولوژی

انرژی بزرگترین نیروگاه بادی کشور نروژ در اختیار گوگل قرار خواهد گرفت

کمپانی گوگل به عنوان بزرگترین زیر مجموعه هولدینگ آلفابت علاقه ویژه ای به تامین انرژی تاسیسات خود از منابع تجدید پذیر دارد. در همین راستا به زودی تمام برق تولیدی توسط بزرگترین نیروگاه بادی کشور ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

کمپانی گوگل به عنوان بزرگترین زیر مجموعه هولدینگ آلفابت علاقه ویژه ای به تامین انرژی تاسیسات خود از منابع تجدید پذیر دارد. در همین راستا به زودی تمام برق تولیدی توسط بزرگترین نیروگاه بادی کشور نروژ صرف انرژی بخشی به تاسیسات گوگل در اروپا خواهد شد.

این مزرعه بادی مشتمل بر ۵۰ توربین بزرگ است که در مجموع می تواند ۱۶۰ مگاوات انرژی برق کاملاً پاک را به تولید برساند. این مجموعه نه تنها بزرگترین نیروگاه بادی کشور نروژ، که بزرگترین منبع انرژی تجدید پذیر شرکت گوگل در قاره اروپا خواهد بود.

تمام برق تولیدی این نیروگاه بادی به مدت ۱۲ سال در اختیار گوگل قرار خواهد گرفت

قرار است به مدت ۱۲ سال تمام برق تولیدی نیروگاه مذکور به تاسیسات گوگل منتقل شود. قراردادی که از اوایل ماه سپتامبر ۲۰۱۷ (میانه های شهریور ماه) عملیاتی خواهد شد. لازم به ذکر است که بزرگترین موتور جستجوی دنیا در حال حاضر چند مرکز داده بزرگ در اروپا (بلژیک، فنلاند، هلند و ایرلند) دارد که هنوز مشخص نیست برق مورد بحث به کدام یک از این مراکز اختصاص خواهد یافت.

گوگل همچنین برق تولیدی توسط یک نیروگاه بادی در دست ساخت در کشور سوئد را نیز پیش خرید کرده است. نیروگاه مذکور قرار است تا میانه های سال ۲۰۱۸ وارد مدار شود تا مجموع برق خریداری شده توسط این غول دنیای تکنولوژی تنها در اروپا به بیش از ۵۰۰ مگاوات افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی