ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه تن از مهندسین نرم افزار اپل به گروه WebVR پیوستند

سه تن از توسعه دهندگان اپل اخیراً به گروه WebVR پیوسته اند که در واقع یکی از زیرمجموعه های کنسرسیوم W3 به حساب می آید و قصد دارد امکان تجربه واقعیت مجازی از طریق مرورگرهای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

سه تن از توسعه دهندگان اپل اخیراً به گروه WebVR پیوسته اند که در واقع یکی از زیرمجموعه های کنسرسیوم W3 به حساب می آید و قصد دارد امکان تجربه واقعیت مجازی از طریق مرورگرهای وب را میسر سازد. اگرچه کمپانی اپل هنوز به صورت رسمی صحبتی درباره پشتیبانی از پلتفرم WebVR به میان نیاورده، اما سه کارمند آن اخیراً در لیست همکاران این گروه به چشم خورده اند.

این سه کارمند، برندل زاکرنک، دیوید سینگر و دین جکسون نام دارند و قرار است به گروه WebVR در آوردن سرویس های خود به گوگل کروم، مایکروسافت اینترنت اکسپلورر و موزیلا فایرفاکس و دیگر مرورگرهای مشابه کمک کنند. گفتنی است که توسعه دهندگانی از کمپانی های اینتل، فیسبوک، سامسونگ و دیگر کمپانی های مطرح حوزه تکنولوژی نیز در این گروه مشارکت دارند.

بنابر پروفایل های لینکدین این سه کارمند، زاکرنک به عنوان توسعه دهنده ای قراردادی در تیم تبلیغات و ارتباطات اپل فعالیت می کند. جکسون در سمت ادیتور WebGL کار می کند و سینگر نیز از سال 1988 میلادی، عضو تیم استانداردهای چند رسانه ای و نرم افزار اپل بوده است.

به گفته برندن جونز، یکی از مدیران WebVR و توسعه دهنده Chrome WebVR و WebGL در گوگل، همکاری اپل به این معنا خواهد بود که گروه مورد اشاره حالا به توسعه دهندگانی از تمام شرکت های بزرگ سازنده مرورگرهای وب دسترسی دارد. در مقام توضیح باید گفت که اپل توسعه دهنده مرورگر سافاری به شمار می رود که به صورت پیش فرض همراه با iOS و macOS عرضه می گردد.

WebVR رابط برنامه نویسی متن بازی به شمار می رود که قرار است امکان پشتیبانی از سخت افزارهای واقعیت مجازی را از طریق مرورگرهای امروزی فراهم آورد. توسعه دهندگانی که روی این استاندارد تازه کار می کنند، به دنبال پشتیبانی از سخت افزارهای متنوعی، از آکیلس ریفت گرفته تا کاردبورد گوگل و پلی استیشن وی آر، هستند و می خواهند محتویات واقعیت مجازی را دسترسی پذیرتر از سابق کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی