ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل معرفی کرد: اپلیکیشن Blocks برای خلق اشیای سه بعدی در واقعیت مجازی

در حالی که محصولات سخت افزاری واقعیت افزوده و مجازی روز به روز پیشرفت می کنند، محصولات نرم افزاری و محتوای مربوط به آن ها هم باید با همان سرعت در مسیر پیشرفت قدم بگذارند تا شاهد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

در حالی که محصولات سخت افزاری واقعیت افزوده و مجازی روز به روز پیشرفت می کنند، محصولات نرم افزاری و محتوای مربوط به آن ها هم باید با همان سرعت در مسیر پیشرفت قدم بگذارند تا شاهد هدر رفتن پتانسیل های سخت افزاری این حوزه نباشیم.

خوشبختانه کمپانی هایی همچون گوگل و مایکروسافت با سرمایه گذاری هنگفت در تکنولوژی های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از این موضوع مهم غافل نمانده اند. گوگل همواره تلاش کرده که توسعه دهندگان و افراد خلاق را برای ساخت ابزاری که بتوانند واقعیت افزوده و مجازی را به دنیای واقعی بیاورند، تشویق و ترغیب کند.

در همین راستا غول موتورهای جستجو از محصول جدیدی به نام Blocks رونمایی کرده؛ اپلیکیشنی که در آن می توان به سادگی هر چه تمام تر اشیایی سه بعدی برای استفاده در محتوای واقعیت افزوده و مجازی طراحی کرد و آن ها را با دیگران به اشتراک گذاشت.

محتوایی که با Block می سازید را می توانید با انواع هدست های واقعیت مجازی تماشا کنید. به گزارش VR Reports، اپلیکیشن جدید گوگل با تمام ابزاری که قبلا برای ساخت اشیای سه بعدی دیده اید تفاوت هایی اساسی دارد.

اپلیکیشن های قدیمی روی رایانه های مرسوم با نمایشگر دو بعدی اجرا می شدند، اما این در حالیست که Blocks درست مثل اپ جدید Tilt Brush گوگل به طور کامل در محیط هدست واقعیت مجازی اجرا می شود و مثل Tilt Brush همه افراد به سادگی و بدون نیاز به آموزش می توانند از آن استفاده کنند.

در محیط Blocks می توانید با دست های VR خود و ابزار و اشکال و بافت هایی که در اختیارتان قرار شده، اشیای سه بعدی بسازید. این فرآیند به قدری آسان است که به عقیده گوگل افرادی که سر رشته ای از مسائل فنی نداشته و حتی استعداد خاصی در نقاشی ندارند هم قادر به تعامل و استفاده از اپلیکیشن هستند.

اشیایی که در اپلیکیشن طراحی می کنید همگی به صورت عمومی در Blocks قابل اشتراک گذاری هستند تا هم دیگران آثارتان را ببینند و هم شما قادر به تماشای آثار دیگر کاربران اپلیکیشن باشید.

Blocks کاملا رایگان است و روی هدست های اچ تی سی وایو و آکیلس ریفت اجرا می شود. همچنین بد نیست بدانید که اشیای ساخته شده در آن را می توان به دیگر محصولات واقعیت مجازی مثل اپلیکیشن های Tilt Brush یا 3D Builder مایکروسافت هم منتقل کرد.

اپلیکیشن Blocks را می توانید همین حالا و به رایگان از استیم یا فروشگاه Oculus Store دریافت نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی