ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انگشت شست مصنوعی رباتیک
علمی

با این شست رباتیک قابلیت های دست خود را ارتقاء دهید [تماشا کنید]

داشتن شش انگشت به صورت مادرزادی یک نقص ژنتیکی به حساب می آید که گاه حتی نیازمند درمان است، اما چه می شود اگر یک انگشت شست رباتیک به دست شما اضافه شود؟ «دنی کلود» ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

داشتن شش انگشت به صورت مادرزادی یک نقص ژنتیکی به حساب می آید که گاه حتی نیازمند درمان است، اما چه می شود اگر یک انگشت شست رباتیک به دست شما اضافه شود؟

«دنی کلود» (Dani Clode) به عنوان دانشجوی کالج سلطنتی انگلستان چنین ایده ای را در سر داشت و حالا توانسته با استفاده از پرینت سه بعدی یک انگشت شست مکانیکی اضافه را برای دست هر کاربری طراحی کند. هدایت این انگشت پروتزی از طریق انگشتان پای فرد انجام می گیرد.

هدف اصلی از این پروژه تحقیق در خصوص نحوه خو گرفتن انسان با پروتزها است

پروژه «شست سوم» علاوه بر این که به کار افراد سالم می آید، می تواند کم بزرگی نیز برای افرادی باشد که انگشت شست دست خود را از داده اند. البته کلود هدف خود را از اجرای این پروژه، تحقیق بیشتر در خصوص تجربه انسان برای خو گرفتن با پروتزها به شیوه ای کاملاً جدید بیان می کند.

هدایت تک تک مفاصل این انگشت مصنوعی از طریق کابل هایی میسر می شود که به موتوری روی مچ دست کاربر متصل هستند. موتور مذکور نیز فرامین مربوطه را از سنسورهای متصل به انگشت پای کاربر می گیرد. اتصال موتور و سنسورها نیز از طریق بلوتوث برقرار می شود.

کلود می گوید که پاها بهترین ابزار برای هدایت هستند، چرا که همین حالا نیز ارتباط قدرتمندی میان دست و پاهای ما در بسیاری کارها از جمله رانندگی و نواختن پیانو برقرار است. همین مسئله باعث می شود که فرد کاربر بتواند به سرعت در هدایت این انگشت رباتیک مهارت پیدا کرده و از همه قابلیت های آن بهره ببرد.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

    جالب بود
    نگاه بعضی ادما به دنیا خیلی خاصه

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    همچینم "قابلیت" نیستا! اضافیه!! یکم با همین ۵ تا انگشت زور بزنیم میتونیم همون کارارو بکنیم :/

مطالب پیشنهادی