ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام همچنان به دنبال ممنوعیت فروش آیفون در آمریکا است

به نظر می رسد که مجادله حقوقی میان اپل و کوالکام، روز به روز به نقاط خطرناک تری می رسد. کمپانی کوالکام اخیراً شکایت نامه ای برای کمیسیون مبادلات بین المللی ایالات متحده تنظیم کرده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

به نظر می رسد که مجادله حقوقی میان اپل و کوالکام، روز به روز به نقاط خطرناک تری می رسد. کمپانی کوالکام اخیراً شکایت نامه ای برای کمیسیون مبادلات بین المللی ایالات متحده تنظیم کرده و می گوید که واردات و فروش برخی از مدل های آیفون «غیرقانونی» بوده و از این کمیسیون خواسته تا از واردات این آیفون ها و دیگر محصولات ممانعت به عمل آورد.

بنابر ادعای بزرگ ترین تولیدکننده چیپست در جهان، این دستگاه های اپل یک یا چند پتنت کوالکام را در زمینه تکنولوژی های کلیدی و قابلیت های بسیار مهم نقض می کنند و در نتیجه، اپل در حال «استفاده غیرقانونی و غیرمنصفانه از تکنولوژی کوالکام» است.

علاوه بر این ها، کوالکام از دادگاه خواسته تا فروش محصولات ناقض حقوق کوالکام که همین حالا وارد خاک ایالات متحده شده اند دیگر ادامه پیدا نکند و تبلیغات، بازاریابی، نمایش و انبار کردن موجودی های آن متوقف شود. به بیان واضح تر، کوالکام می خواهد می خواهد فروش هر آیفونی که به باور خودش، به صورت غیرقانونی از تکنولوژی هایش استفاده کرده را غیرممکن سازد.

بنابر سخنان کوالکام، شش پتنت مورد بحث که ظاهراً حقوق شان از سوی اپل نقض شده، «باعث افزایش پرفورمنس دستگاه و نیز افزایش عمر باتری» می شوند. هنوز مشخص نیست که در صورت صدور رای دادگاه به نفع کوالکام، کدام نسل از آیفون ها تحت تاثیر قرار می گیرند. اما هنوز نمی توان از این رای مطمئن بود و احتمالاً مدت های دیگری نیز طول می کشد تا بالاخره این پرونده به نتیجه خاصی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • high end
    high end | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    داداش کوالکامم امریکاییه ها چه ربطی داشت مثلا ممکنه ایران خودرو از سایپا شکایت کنه باعث ممنوعیت بشه البته تو ایران که کلا همه چی کشکه ولی ربطی به این که اپل چون آمریکاییه تو آمریکا ممنوع نمیشه نداره

  • مهمان ناخوانده11
    مهمان ناخوانده11 | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    امکان نداره اینطوری بشه....مث این که تو ایران ایران خودرو و سایپا حق فروششونو از دست بدن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی