ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مپس با ارائه گزینه ای جدید به کمک افراد معلول و ناتوان می رود

شاید ده سال پیش این گونه نبود، اما حالا شرایط به گونه ای شده که داشتن یک اپلیکیشن نقشه روی موبایل یک ضرورت محسوب می شود. طی این سال ها شرکت های زیادی برای ارائه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

شاید ده سال پیش این گونه نبود، اما حالا شرایط به گونه ای شده که داشتن یک اپلیکیشن نقشه روی موبایل یک ضرورت محسوب می شود. طی این سال ها شرکت های زیادی برای ارائه سرویس های آنلاین نقشه تلاش کرده اند، ولی به جرأت می توان گفت که برنده بلامنازع این رقابت اپلیکیشن گوگل مپس بوده است.

گوگل مپس که در حال حاضر محبوب ترین اپلیکیشن نقشه و مسیریابی در سراسر دنیاست، امروز قابلیتی دریافت کرده که به لطف آن جمعیت بزرگی از افراد می توانند به قشری کوچک و کم توان از جامعه یاری برسانند.

گوگل از ارائه راه جدیدی برای ثبت جزئیات دسترسی به مکان های مختلف در سرویس های نقشه و جستجوی خود خبر داده، که می تواند برای افراد ویلچر نشین یا آن هایی که به آسانسور احتیاج دارند بسیار مفید و موثر ظاهر شود.

با قابلیت جدید گوگل مپس می توانید به افراد معلول و ناتوان کمک کنید.

فرآیند کار بدین صورت است که با مراجعه به بخش Your contributions گوگل مپس و سپس انتخاب گزینه Uncover missing info، می توانید در تکمیل اطلاعات ناقص مکان های دور و اطراف تان نقشی مفید ایفا کنید.

بدین صورت که مثلا وجود مسیر ویژه برای ویلچر، صندلی برای نشستن یا دسترسی به آسانسور را در گوگل مپس ثبت و به اطلاع تمام کاربران اپلیکیشن برسانید. در این صورت به افراد معلول و ناتوان برای داشتن رفت و آمدی راحت تر کمک بزرگی می کنید.

در حال حاضر مسیرهای ویژه ویلچر، آسانسورهای قابل دسترسی با ویلچر، جایگاه های نشستن مخصوص ویلچر و پارکینگ های ویژه افراد معلول گزینه هایی هستند که برای تعیین نوع دسترسی می توانید آن ها را برگزینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عباس صادقی
    عباس صادقی | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    من خودم ویلچری هستم و از طرفی نسخه بتا گوگل‌مپ رو دارم چندماهی هست که این قابلیت بهش اضافه شده و تا جای ممکن مکان‌ها رو ثبت می‌کنم?

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    ? ای کاش ایران رو هم از تحریم در بیاره بتونیم آفلاین نقشه ذخیره کنیم :samsung:

    • آریا
      آریا | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

      ایران تحریم نیست. فقط بعضی از قابلیتها به خاطر عدم وجود زیرساخت ها و اطلاعات کافی تو ایران کار نمیکنه. مثل ساعت ورود و خروج مترو و اتوبوسها. باقی چیز ها به درستی کار میکنه. حتی ترافیک زنده

مطالب پیشنهادی