ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه جدید فیسبوک، ساخت محله مسکونی و یک هتل در سان فرانسیسکو [تماشا کنید]

همان طور که می دانید میلیون ها نفر در روز، بخش زیادی از زندگی خود را در شبکه اجتماعی فیسبوک سپری می کنند؛ حال خبر می رسد این کمپانی قصد دارد حضور کاربران را از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

همان طور که می دانید میلیون ها نفر در روز، بخش زیادی از زندگی خود را در شبکه اجتماعی فیسبوک سپری می کنند؛ حال خبر می رسد این کمپانی قصد دارد حضور کاربران را از دنیای مجازی به دنیای واقعی منتقل کرده و نخستین محله مسکونی خود را احداث کند.

فیسبوک به تازگی از ایده خود مبنی بر پروژه ساخت دهکده مسکونی در شهر «مِنلو پارک» سان فرانسیسکو، و در نزدیکی مقر اصلی شرکت پرده برداشته که در واقع بخشی از طرح توسعه فضای کمپانی به حساب می آید.

محله مورد بحث در زمینی به مساحت 56 هکتار (که فیسبوک سال 2015 به قیمت 400 میلیون دلار خریده بود) و درست رو به روی مقر کمپانی در سوی دیگر خیابان احداث خواهد شد و 1500 واحد مسکونی را در خود جای خواهد داد.

تمام امکانات لازم برای زندگی شهری در محله فیسبوک وجود خواهند داشت

فیسبوک همچنین قصد دارد در محله خود یک هتل نیز احداث کرده و سایر خدمات شهری مانند فروشگاه، مرکز میوه و تره بار، داروخانه و امکانات ورزشی را برای ساکنین فراهم کند. البته همان طور که به احتمال زیاد حدث زده اید، اکثر ساکنین دهکده فیسبوک را کارمندان شرکت تشکیل خواهند داد.

طبق پیش بینی ها، فرآیند پیشرفت پروژه دست کم ده سال طول خواهد کشید که البته فاز نخست و مسکونی آن به احتمال زیاد تا سال 2021 تکمیل خواهد شد.

گفتنی است طبق اظهارات فیسبوک، یکی از مهمترین دلایل احداث دهکده جدید در نزدیکی مقر شرکت، کاهش فاصله کارمندان از محل کار و در نتیجه کاهش ترافیک شهری بوده است.

در نهایت لازم به ذکر است مقامات شهری هنوز مجوز ساخت محله جدید را برای فیسبوک صادر نکرده اند، و کمپانی نیز زمان لازم برای طی فرآیندهای اداری مربوط را حدود 2 سال تخمین زده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی