ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گزارش تصویری از گردهم آیی کلوب مرسدس بنز ایران؛ مجمع ستارگان

مرسدس بنز به شکل کلاسیک محبوب ترین برند خودرو در ایران به حساب می آید و علاقه مندان وسیعی در تمام رنج های سنی دارد، این مهم از یک سو به جایگاه والای این برند در ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

مرسدس بنز به شکل کلاسیک محبوب ترین برند خودرو در ایران به حساب می آید و علاقه مندان وسیعی در تمام رنج های سنی دارد، این مهم از یک سو به جایگاه والای این برند در سطح جهان مربوط است و از سوی دیگر به خاطرات شیرین ایرانیان از روزگار پرفروغ مرسدس سواری در سال های دهه 50، 60 و 70 شمسی باز می گردد.

روزگاری که محصولات مرسدس بنز به عنوان یک برند لوکس و گران قیمت در جاده های ایران حکم رانی می کردند و بسیاری از خریداران به داشتن چنین خودروهایی به خود می بالیدند، به تدریج در اواسط دهه 80 با کم فروغ شدن نمایندگی مرسدس بنز در ایران پایان یافت و حالا این برند تا حدی جایگاه والای خود را در اذهان ایرانیان از دست داده است.

با این وجود هنوز تعداد قابل توجهی از خودروهای قدیمی مرسدس بنز در کشورمان تردد می کنند و بسیاری مالکین نیز علیرغم هزینه های بالای نگهداری، مرسدس بنز های خود را گرامی می دارند، از همین روست که در میان علاقه مندان به خودروهای کلاسیک، مرسدس بنز همچنان از جایگاهی ویژه برخوردار است و با قیمت هایی فراتر از سایر خودروهای هم سن و سال معامله می شود.

در این شرایط چند سالی است که به لطف تشکیل گروه های مجازی، امکان تشکیل کلوب های مخصوص خودروهای کلاسیک در کشور ایجاد شده و از این میان کلوب رسمی مرسدس بنز ایران، یکی از منجسم ترین تشکل ها در این رابطه محسوب می شود که حتی بدون فعالیت نمایندگی مرسدس بنز، از جایگاه رسمی ای در میان کلوب های کلاسیک فعال با نظارت مرسدس بنز برخور دار است و فعال تر از سایر کلوب ها برنامه های خود را به شکل خصوصی و عمومی برای مالکین و علاقه مندان خودروهای مرسدس بنز اجرا می کند.

با این حال گردهمایی عمومی کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران سال گذشته به دلیل کمبود فضا برای شرکت کنندگان ، با تعداد خودرو های محدودی در پارکینگ پیست کارتینگ مجموعه آزادی برگزار شد ، اما با توجه به استقبال پر شور، امسال پیست اتومبیل رانی آزادی برای این برنامه در نظر گرفته شده بود تا امکان حضور خودروهای بیشتری فراهم شود و جالب آنکه شرکت اسنپ نیز حمایت مالی از این رویداد را برعهده گرفته بود.

در این برنامه بیش از 300 دستگاه خودرو از دو قشر کلاسیک و مدرن حضور داشتند که به نوعی می توان گفت که کلاسیک ها حضور فعال تری نسبت به مالکان خودرو های مدرن مرسدس داشتند و بسیاری از مدل های مرسدس بنز که بعد از سال 2000 ساخته شده ، در این برنامه دیده نمی شدند.

کلاس E کلاسیک را باید پر تعداد ترین خودروی موجود در نمایشگاه دانست که در این میان یک نسخه استیشن واگن خوش می درخشید و توجه بسیاری علاقه مندان را به سوی خود جلب می کرد.

در پیچ اول پیست نیز کلاس SL چیده شده بود که حضور یک SL با کیت کامل بدنه SLR جالب توجه بود و شباهت آن به برادر میلیون دلاری اش غیر قابل انکار بود.

قسمت میانی و خط استارت نیز محل تجمع کلاس C و چند دستگاه کلاس S بود و در میانه نیز یک دستگاه CL550، یک دستگاه کلاس B و قوی ترین بنز چهار سیلندر دنیا یعنی GLA45 AMG حضور داشتند و مورد آخر تنها AMG واقعی موجود در این گردهمایی بود که به تازگی سر و صدای زیادی در بازار خودروهای وارداتی به پا کرده است.

در آخر ضمن تایید نظم مثال زدنی تیم برگزاری و همکاری خوب حراست فدراسیون اتوموبیل رانی باید گفت که این یکی از معدود برنامه های منظمی بود که در چند ماه اخیر برگزار شده است و علیرغم گرمای هوا و شرایط نه چندان مساعد پیست آزادی از نظر امکانات، در نظر گرفتن تدارکات لازم توسط برگزار کنندگان باعث شده بود تا بازدیدکنندگان با کمبود آب آشامیدنی و مواد غذایی مواجه نشوند.

امید است که سرانجام ساز و کار مناسبی برای حمایت از خودروهای کلاسیک تدوین شود و شاهد بهبود شرایط حفظ و نگهداری از این خودروهای ارزشمند و دوست داشتنی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    لطفا در مورد کلوپ سیکلت سواران اعصاب خورد کن خیابان نورد نیز گزارشی تهیه کنید.

  • A_A_2
    A_A_2 | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    ای بابا... بازم دیر باخبر شدم که ! چرا از قبل اعلام نمیکنن به آدم آخه ! حالا من بنزمو کجا ببرم نمایش بدم ؟! خسته شدم از خیابون..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی