ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین نمایشگر مخصوص اپل کار پلی بی سیم توسط آلپاین عرضه شد

سیستم کارپلی مخصوص شرکت اپل یک راه حل آسان برای جفت کردن سیستم اینفوتیمنت خودرو (سیستم اطلاعات_سرگرمی) با گوشی تولیدی کمپانی آیفون ارائه می دهد. این فناوری در واقع به شما این امکان را می ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

سیستم کارپلی مخصوص شرکت اپل یک راه حل آسان برای جفت کردن سیستم اینفوتیمنت خودرو (سیستم اطلاعات_سرگرمی) با گوشی تولیدی کمپانی آیفون ارائه می دهد.

این فناوری در واقع به شما این امکان را می دهد که بدون وقفه همان اقداماتی را که با گوشی آیفون خود انجام می دهید با کارپلی انجام دهید. اما یکی از نقاط ضعف این سیستم نحوی اتصالات مربوط به آن است. چرا که گوشی آیفون باید از طریق یک کابل به دستگاهی که با کارپلی هماهنگ شده متصل شود و این حرکت می تواند عذاب آور باشد.

اولین بار آلپاین که کمپانی فعال در زمینه‌ی ساخت وسایل الکترونیکی اتوموبیل است موفق شد که دستگاهی را در دسترس عموم قرار دهد که به وسیله آن این مشکل حتی برای خودوروهایی که در لیست کمپانی امریکایی اپل قرار ندارند نیز حل شود. این محصول آلپاین که اولین دستگاه مستقل سازگار با کارپلی است گیرندهiLX-107 نام دارد و با قیمت 900 دلار به فروش می رسد.

این محصول در هر دو بازار aftermarket و OEM موجود بوده و نمونه ی آن در بازار aftermarket از یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و سیگنال 5 گیگا هرتز وای فای بهره می برد که با استفاده از استاندار کارپلی امکان ارتباط با گوشی اپل را از طریق امواج و بدون نیاز به سیم فراهم می کند.

بعد از انجام تنظیمات اولیه هر زمان که گوشی آیفون در محدوده گیرنده این دستگاه قرار داشته باشد و بتواند سیگنال ها را دریافت کند می تواند به صورت خودکار به گیرندهiLX-107  متصل شود.

تمامی ویژگی ها و خصوصیاتی که کارپلی دارد منجمله تماس صوتی، پیام کوتاه، مسیریاب و پخش کننده آهنگ دراین دستگاه موجود است. حتی برنامه معروف سیری نیز درآن یافت می شود.

iLX-107 همچنین از یک پورت ورودی AUX بهره می برد که این پورت به جهت اتصال دوربین پشتی آیفن با کابل مخصوص و اتصال سایر تلفن های همراه تعبیه شده است. البته برای اتصال دوربین به صورت جداگانه نیز درگاه و تنظیمات خاصی در نظر گرفته شده است.

قابلیت های جانبی دیگری همچون سیستم iDatalink Maestro و ناظر جانبی در این دستگاه موجود است. iDatalink Maestro سیستمی است که تنظیمات مربوط به خودرو مثل تنظیمات مربوط به فرمان، سیستم صوتی و .. را روی مانیتور نمایش می دهد و ناظر جانبی به مالک خود درسترسی به تنظیمات اضافی ای دیگری مثل تنظیم مربوط به نور و پوشش روکشی موتور را فراهم می کند.

از نظر اقتصادی نیز این دستگاه مقرون به صرفه است چرا که جمع آوری هرکدام از این سیستم های تنظیماتی به صورت مجزا زمان زیادی را می طلبد و قیمت کلی این دستگاه ها در مقایسه با قیمت iLX-107 بسیار بیشتر تر است.

به عنوان نمونه قیمت ناظر جانبی که در این دستگاه بی سیم استفاده می شود به صورت مجزا 250 دلار است. آلپاین دستگاه iLX-107 را امسال در نمایشگاه سالانه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) عرضه کرد و موفق شد به واسطه این دستگاه جایزه ارزشمند نوآوری در معماری و مهندسی وسایل صوتی و تصویری را از آن خود بکند.

انتظار می رود که سازندگان خودرو نصب کارپلی بی سیم را در برنامه آینده خود قرار داده و خودروهای تولیدی جدید به این سیستم مجهز باشند.

به عنوان مثال شرکت طراحی و مهندسی محصولات خودروسازی هارمن موفق شده که کارپلی بی سیم را از طریق اتصال ترکیبی وای فای و بلوتوث پیاده سازی کند.

این شرکت توضیح داده است که این سیستم برای اولین بار در خودروهای لوکس آلمانی مورد استفاده قرار میگیرد. در تصاویر تبلیغاتی که از این تکنولوژی منتشر شده است نام بی ام و می درخشد.

شرکت اپل در حال حاضر در حال تلاش است که بتواند ایمنی خودرو و راننده را برای رانندگانی که از تلفن هوشمند آیفون استفاده می کنند افزایش دهد.

به عنوان مثال یکی از ویژگی های جدیدی که در سیستم عامل iOS 11 دیده می شود حالت Do Not Disturb While Driving ( هنگام رانندگی مزاحم نشوید) است.

این حالت زمانی فعال می شود که تلفن تشخیص دهد راننده سوار بر خودرو شده‌ است البته لازم به ذکر است که در این حالت تلفن نیز نباید به کارپلی متصل باشد. DNDWD شرایطی را پیش می آورد که تلفن هیچ پیامی را دریافت نکرده و اجازه ارسال پیام را به راننده نیز نمی دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی