ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با قابلیت مخفی iOS 11 می توانید شهرها را مثل گودزیلا زیر پایتان خرد کنید

با معرفی iOS 11 و ابزار توسعه ARKit، اپل می خواهد واقعیت افزوده را به قابلیت انقلابی بعدی اسمارت فون ها تبدیل کند. یکی از کوچک ترین کارهایی که سازنده آیفون برای رسیدن به این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

با معرفی iOS 11 و ابزار توسعه ARKit، اپل می خواهد واقعیت افزوده را به قابلیت انقلابی بعدی اسمارت فون ها تبدیل کند. یکی از کوچک ترین کارهایی که سازنده آیفون برای رسیدن به این موضوع انجام داده، قرار دادن قابلیتی مخفی در آخرین نسخه سیستم عاملش است تا کاربران بتوانند در نقش هیولاهای عظیم الجثه قرار گرفته و در شهرهای کوچک جولان بدهند.

قابلیتی که از آن صحبت می کنیم توسط یکی از کاربران توییتر به اسم فلیکس لاپالم  کشف شده. او این امکان هیجان انگیز را در دومین نسخه بتای توسعه دهندگان iOS 11 یافته، اما منبع خبر تأیید کرده که می توان به آن در نسخه بتای عمومی سیستم عامل هم دسترسی پیدا کرد.

لاپالم برای نمایش این قابلیت وارد اپلیکیشن نقشه اپل موسوم به Apple Maps شده و شهر مونترال را به صورت سه بعدی و با قابلیت Flyover زیر پا گذاشته که ویدیوی کامل آن را می توانید در پروفایل توییتر او مشاهده کنید.

حالت پروازی که بر فراز شهر می بینید اگر چه یک مسیر انیمیشینی از قبل تعیین شده است، اما حرکات فیزیکی لاپالم در اتاق منزلش همزمان روی چیزی که در صفحه می دیده ترجمه شده اند. البته فلیکس لاپالم گفته که با مسدود کردن دوربین آیفون، این قابلیت از کار افتاده. بنابراین شاید برای کار با آن به غیر از قابلیت های واقعیت افزوده iOS 11 به حسگر ژیروسکوپ نیز احتیاج داشته باشید.

وجود این قابلیت جالب و هیجان انگیز در iOS 11 نشان می دهد که ARKit تا چه حد تعامل عمیقی با آن برقرار کرده، و شکی نیست که با انتشار نسخه نهایی سیستم عامل بتوانیم مثال های بیشتری از کاربردهای خوب واقعیت افزوده را در اسمارت فون های خود مشاهده کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehdico
    Mehdico | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    این که چیز خاصی نیست vuforia هم این قابلیت ها رو داره در ضمن اپل با خرید رقیب vuforia این تکنولوژی رو بدست آورد. به نظر من هولوگراف مایکروسافت خیلی جالب تره ولی خب باید صبر کنیم ببینیم چی میشه.

مطالب پیشنهادی