ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

نیروگاه های هسته ای آمریکا، هدف جدید حملات سایبری

بر اساس گزارشات موجود، در دو ماه گذشته هکرهای ناشناسی به چند شرکت کنترل کننده نیروگاه های هسته ای آمریکا حمله کرده اند. این اخبار که به صورت مشترک توسط سازمان امنیت ملی آمریکا و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

بر اساس گزارشات موجود، در دو ماه گذشته هکرهای ناشناسی به چند شرکت کنترل کننده نیروگاه های هسته ای آمریکا حمله کرده اند. این اخبار که به صورت مشترک توسط سازمان امنیت ملی آمریکا و FBI منتشر شده، از تلاش هکرها برای نقشه برداری از شبکه کامپیوترهای نیروگاه های هسته ای ایالات متحده پرده برداشته است.

از تعداد دقیق حملات و انگیزه هکرها اطلاعی در دست نیست

یکی از اهداف حملات اخیر، کمپانی «Wolf Creek» بوده که مسئولیت کنترل فعالیت های یک نیروگاه اتمی در ایالت کانزاس را بر عهده داشته است. گزارش مورد بحث همچنین چند کمپانی تامین کننده انرژی دیگر و مراکز تولید تجهیزات مربوطه را نیز به عنوان قربانیان حمله مذکور مورد اشاره قرار داده که البته جزئیات این موارد هنوز منتشر نشده است.

لازم به ذکر است هنوز از شدت حملات و انگیزه هکرها اطلاعاتی در دست نیست اما احتمال می رود که این افراد، به دنبال خرابکاری در سیستم تامین و توزیع انرژی و نیز سرقت اطلاعات محرمانه زیرساختی آمریکا بوده اند.

گزارش مورد اشاره همچنین بیان می کند که هیچ مدرکی مبنی بر نفوذ هکرها از کامپیوترهای کارکنان به سیستم های کنترلی وجود نداشته و بنا به اظهارات مقامات شرکت «Wolf Creek»، سیستم های عملیاتی به صورت جداگانه از شبکه کاربری سازمانی نگهداری می شوند.

علی رغم همه این موارد، حملات اخیر از اهمیت ویژه ای برخوردارند؛ زیرا هکرها کارمندانی را مورد حمله قرار داده اند که به سیستم های حیاتی دسترسی داشته و در صورت موفقیت حملات، فجایع زیست محیطی خطرناکی را به بار می آوردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

    بعد سازمان ملل متحد گزارش منتشر میکنه و آمریکا دومین کشور از نظر امنیت سایبری هستش ... چرت انگار نتیجه انتخابات ما هک شد یا سیستم های ما به بدافزار آلوده شد... کار این سازمان ملل هم مثله این ضرب المثل : هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری هستش.. هرکی پول بیشتری بده میره صدر جدولهاشون.

    • pop_0098 .
      pop_0098 . | ۱۷ تیر ۱۳۹۶

      چی میگی گفته حمله شده نگفته هک شدن مثل انرژی اتمی ایران.که هک شدن بعد کسپراسکای از روسیه بهشون گفت هک شدید. اینا تو امریکا فقط بهشون داره حمله میشه کاری نتونستند بکنند هکرها

    • آریا
      آریا | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

      تعداد حملاتی که به امریکا میشه از همه کشورها بیشتره و لی موفقیت حمله به نسبت کمتره.

مطالب پیشنهادی