ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات از کاهش 50 درصدی تعرفه اینترنت سایت های داخلی می گوید

نمایشگاه و همایش بازی سازی تهران موسوم به تی جی سی در روزهای پنجشنبه و جمعه پانزدهم و شانزدهم تیرماه در مرکز بین المللی همایش های صدا و سیما برگزار شد. محمود واعظی از جمله ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

نمایشگاه و همایش بازی سازی تهران موسوم به تی جی سی در روزهای پنجشنبه و جمعه پانزدهم و شانزدهم تیرماه در مرکز بین المللی همایش های صدا و سیما برگزار شد.

محمود واعظی از جمله میهمانان ویژه تی جی سی در حاشیه این رویداد از کاهش پنجاه درصدی تعرفه وبسایت هایی گفت که سرورهایشان داخل کشور قرار دارد.

به گفته وی، با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در مرحله اول صد سایت، طی مرحله دوم250 وبسایت و در حال حاضر نیز 510 سایت برتر داخلی از تعرفه 50 درصدی نسبت به تعرفه بین المللی استفاده می کنند.

وزیر ارتباطات وعده داد که طی دو هفته آتی، تعرفه تمامی سایت هایی که از سرور داخلی استفاده می کنند مشمول این کاهش 50 درصدی خواهد شد و این خبر نیز در جریان مراسم راه اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به سمع و نظر همه خواهد رسید.

حذف حجم فروشی

واعظی همچنین خبر داد که به زودی حجم فروشی متوقف و در مقابل تلاش می شود که ترافیک نامحدود براساس سرعت در اختیار کاربران قرار داده شود. طبق گفته وی، این کار هم اکنون توسط برخی شرکت ها آغاز شده و به زودی اسامی بیشتری به جمع  ارائه کنندگان این نوع سرویس می پیوندند.

وزیر ارتباطات اعلام داشت که دولت برای تسهیل فرایند استفاده از بازی ها، ترافیک و محتوای داخلی، شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کرد و برای آنکه به مردم بگوید این شبکه قصد محدود کردنشان را ندارد، با ارائه سرعت بالا، کیفیت خوب و تعرفه پایین به آنها انگیزه داد.

افزایش تولیدات داخلی از جمله اولویت های دولت است

ارائه وام به بازی سازان

واعظی اعلام کرد که با توجه به محدودیت های مالی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بنا شده، وزارت ارتباطات از بودجه خود وام های کم بهره به افراد و شرکت های مورد تایید این بنیاد اعطا کند.

محمود واعظی افزایش تولیدات و محصولات داخلی و همچنین حضور در بازارهای بین المللی را از جمله اولویت های اصلی دولت دانست و اظهار داشت که در همین راستا دولت حمایت های مالی، فنی و آموزشی لازم را در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار خواهد داد تا این مهم تحقق یابد.

اهمیت تولید بازی در کشور

وزیر ارتباطات اظهار داشت که دولت به اهمیت بازی سازی در کشور پی برده و به همین خاطر با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای دوره های آموزشی مرتبط را در دانشکده پست و مخابرات، دانشگاه شریف و آزاد برگزار کرده است.

او ادامه داد که هدف از این فعالیت ها صرفا ساخت بازی نیست و بازی سازی را یک کار فرهنگی و تربیتی دانست. او ادامه داد که وزارت ارتباطات برای تحقق این امر ضمن بالا بردن سرعت و کیفیت اینترنت، تعرفه آن را هم کاهش داده است تا سهم خود را به صنعت بازی ادا کند.

فیلترینگ کلش آو کلنز

واعظی در صحبت های خود اشاره ای هم به بازی محبوب کلش داشت و گفت: در آن زمان وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فیلتر شدن این بازی کرد چراکه اعتقاد دارد مردم نباید به دور زدن سیاست های کشور و استفاده از فیلتر شکن روی بیاورند.

«مردم نباید به استفاده از فیلترشکن روی بیاورند»

اما بعد از این اتفاق، وزارت ارتباطات بر آن شد تا با تولید بازی های خوب [که سرور داخلی دارند و کیفیت شان بالاست و با قیمت پایین قابل استفاده هستند] مردم را به سمت استفاده از بازی های داخلی ترغیب نمایند.

از وزیر سوال شد که آیا بازی های ایرانی برای عرضه در عرصه بین المللی نیاز به سرور خارجی دارند که وی پاسخ داد: ارتباط ما با خارج به گونه ای است که بازی های دارای سرور خارجی می توانند با کیفیت خوب در کشورهای دیگر عرضه شوند و برای مثال به بازی شوفر اشاره کرد که هم اکنون در 77 کشور دنیا عرضه شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۱۹ تیر ۱۳۹۶

    چرت

  • kaamil r
    kaamil r | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    امیدوارم که اینطوری باشه...نباید فیلتر وجود داشته باشه باید با وجود برنامه های خارجی برنامه های داخلی به حدی قوی باشند که مرد خودشون سمت برنامه های داخلی برن..نه اینکه با فیلتر به زور جایگزین کنن ارزش نداره باید رقابت به وجود بیاد...من مطمئنم تو بین جوان های ایرانی کسانی هستند که بتونند برنامه ها و بازی هایی رو بسازند که با خارج رقابت کنند به شرطی که پشتوانه بشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی