ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشمکش جدید اپل؛ مقصر اصلی سقوط سهام Imagination کیست؟

همانطور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، اپل قصد دارد تا سال 2018 میلادی همکاری خود را با کمپانی «Imagination» (تولید کننده چیپ های گرافیکی Power VR برای آیفون) به طور کامل قطع کند که این ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

همانطور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، اپل قصد دارد تا سال 2018 میلادی همکاری خود را با کمپانی «Imagination» (تولید کننده چیپ های گرافیکی Power VR برای آیفون) به طور کامل قطع کند که این امر، موجب سقوط ارزش سهام شرکت بریتانیایی شده است.

جالب است بدانید که Imagination دلیل اصلی کاهش ارزش سهام خود را اطلاع رسانی دیر هنگام اپل و در نتیجه عدم توانایی شرکت برای پاسخگویی به شرایط عنوان کرده که کمپانی ساکن کوپرتینو نیز در پاسخ، ادعای ایمجینیشن را ناصحیح و گمراه کننده خوانده است.

بنا به اظهارات مقامات Imagination، اپل درست چند روز پیش از اعلام عمومی قطع همکاری خود با کمپانی مذکور، آنها را از برنامه های خود مطلع کرده و فرصت واکنش مناسب را از شرکت بریتانیایی گرفته است.

اپل به دنبال توسعه چیپ گرافیکی اختصاصی خود است

از طرف دیگر اپل نیز مدعی است از حدود دو سال قبل، رابطه خود با تولیدکننده چیپ های گرافیکی Power VR را کاهش داده و دیگر فناوری های جدیدی را از ایمجینیشن خریداری نکرده است. شرکت ساکن کوپرتینو می گوید حداقل دو ماه پیش از اعلام عمومی، Imagination را از تصمیم خود آگاه کرده بوده است.

گفتنی است بخش عظیمی از درآمد ایمجینیشن از فروش امتیاز تکنولوژی های خود به اپل تامین می شده (0.3 دلار به ازای هر آیفون) و حالا با انتشار خبر قطع همکاری دو شرکت، ارزش سهام کمپانی بریتانیایی تقریباً نصف شده است. البته Imagination نیز بیکار نبوده و موفق شده علی رغم مسائل اخیر، با اصلاح ساختار و اعمال تغییرات در سازمان خود، دوباره به سوددهی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی