ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Faraway: Puzzle Escape؛ دور افتاده

حرف نهایی را همینجا می زنیم؛ Faraway: Puzzle Escape شاید از دیدگاه «معماها» بهترین بازی ماجراجویی موبایل با محوریت فرار از یک منطقه نباشد اما ساخته Mousecity را می توانیم قدم بعدی عناوین Escape بنامیم. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

حرف نهایی را همینجا می زنیم؛ Faraway: Puzzle Escape شاید از دیدگاه «معماها» بهترین بازی ماجراجویی موبایل با محوریت فرار از یک منطقه نباشد اما ساخته Mousecity را می توانیم قدم بعدی عناوین Escape بنامیم. آن هم به علت «گستردگی» موجود بین مکانیزم های گیم پلی که توانسته رنگ و بویی متفاوت به پازل ها ببخشد.

بازی های سبک Escape که روزگاری یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های تلفن های هوشمند بودند، به علت استفاده درست از قابلیت های لمسی اسمارت فون ها و البته ارائه معماهایی چالش برانگیز در قالب مرحله های مختلف توانستند موفقیت های زیادی به دست بیاورند.

این سبک حالا شاید تازگی ابتدایی را نداشته باشد ولی همچنان هستند بازی هایی از آن که می توانند یک تجربه سرگرم کننده به بازیکن ها هدیه بدهند و همانگونه که ابتدای مطلب گفتیم، اپلیکیشن Faraway: Puzzle Escape به سادگی یکی از جذاب ترین آن ها است.

در تمام مرحله ها شما باید یک جسم مربع شکل پیدا کرده و آن را در جای مخصوصش بگذارید [تصویر وسط] تا جواز ورود به منطقه بعدی را پیدا کنید. برای تعامل با اشیاء کافیست روی شان کلیک نماید.
ساخته استودیوی Mousecity داستان پسری را روایت می کند که جا پای پدرش گذاشته و تصمیم می گیرد به یک ماجراجویی در صحرایی سوزان برود؛ ده سال از ناپدید شدن پدر شخصیت اصلی داستان می گذرد و حالا وظیفه شما این است تا پرده از رازها بردارید.

یکی از بزرگترین المان های مثبت Faraway نسبت به بازی های مشابه، همین ابتدا و هنگامی که از داستان سر در می آورید خودش را نشان می دهد. بر خلاف خیلی از عناوین سبک Escape که معمولا بازیکن ها را بدون پیش زمینه درگیر پازل ها می کنند، در اینجا شما با داشتن «هدف» به انجام پازل ها می پردازید.

همین هدفمند بودن بازی باعث شده تا لذت جواب به معماها بیش از پیش افزایش یابد. جدا از اینکه دست نوشته هایی که پیدا می کنید هم روی زیاد شدن جذابیت ساخته استودیویی Mousecity بی تاثیر نیستند. از بخش داستان که بگذریم به گیم پلی می رسیم.

بازی 18 مرحله دارد که تنها 9 عدد از آن ها رایگان است. اگر نتوانستید پازلی را هم حل کنید نگران نباشید، چون می توانید از راهنما کمک بگیرید.

همان جایی که گفتیم با «گستردگی» توانسته خودش را از منجلاب تکرار نجات دهد. اما منظور از این گستردگی که چند بار به آن اشاره کردیم چیست؟ بازی های Escape به نوعی همان عناوین اشاره و کلیک (Point & Click) هستند. با این تفاوت که بخش ماجراجویی تا حد زیادی کاهش یا حتی حذف شده است.

بنابراین مخاطب جای آنکه بیشتر زمان خود را صرف گشت و گذار و پیدا کردن سرنخ برای حل معماها کند، تقریبا تمام وقتش درگیر جواب دادن به پازل ها در مرحله های مختلف خواهد بود. Faraway نخستین عنوان سبک Escape نیست که توجه بیشتری به قسمت ماجراجویی می کند اما یکی از بهترین های آن ها است.

آن هم به دو علت که یکی را باید به نام پیوستگی خوب معماها بزنیم. پازل هایی که میبینید به خوبی با یکدیگر ارتباط داشته و شاید بعضی از آن ها جدید نباشند ولی توسعه دهنده با تغییرات مناسب توانسته جذابیت را به معماها برگرداند. دلیل دوم را می توانیم وسعت مناسب منطقه ها بنامیم.

برای حرکت شخصیت اصلی کار سختی پیش رو ندارید؛ روی جاهایی که می توانید بروید کلیک کنید تا او به آنجا قدم بگذارد. جدا از این گاهی اوقات با کشیدن دست تان روی صفحه لمسی، قابلیت تماشای بقیه بخش های منطقه ای را دارید.

محیط ها نه تنها به گونه ای هستند که احساس سردرگرمی نمی کنید بلکه سازنده از تمام فرصت ها برای به چالش کشیدن مخاطبین استفاده نموده است. ساده تر بگوییم، شاید بخش گشت و گذار بازی بیش از خیلی از عناوین Escape باشد ولی همچنان بیش از اینکه بچرخید به حل معماها مشغول هستید.

بد نیست پیش از اتمام مطلب نیم نگاهی هم به گرافیک و موسیقی بیاندازیم. رنگ بندی دلنشین محیط ها که بی شباهت به عنوان معروف The Witness [بررسی دیجیاتو] نیستند و همچنین قطعه های آرام بازی موجب شده اند تا Faraway با وجود ذات چالش برانگیز خود، آرامش بخش باشد.

ویژگی که از آن می توانیم به عنوان یکی از بهترین بخش های ساخته Mousecity یاد کنیم. Faraway: Puzzle Escape به خاطر پازل های گوناگون و گرافیک دلنشینش یکی از جذاب ترین بازی های معمایی اسمارت فون ها است و در صورتی که علاقه مند به عناوین Escape هستید، پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

Faraway: Puzzle Escape

Faraway: Puzzle Escape

سازنده: Mousecity قیمت: نسخه اندروید و iOS رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 321 / 93.2 / 284 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mostafa Panahi
    Mostafa Panahi | ۱۹ تیر ۱۳۹۶

    عالی?

مطالب پیشنهادی