ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

موستانگ بعد از اضافه شدن تجهیزات ایمنی موفق به کسب سه ستاره از یوروانکپ شد [تماشا کنید]

چنانچه پیگیر اخبار خودرویی در ماه های اخیر بوده باشید، حتما می دانید که سه خودروی عضلانی معروف آمریکایی از لحاظ ایمنی اصلا وضعیت مطلوبی نداشته و در تست های برگزار شده عملکرد سوال برانگیزی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

چنانچه پیگیر اخبار خودرویی در ماه های اخیر بوده باشید، حتما می دانید که سه خودروی عضلانی معروف آمریکایی از لحاظ ایمنی اصلا وضعیت مطلوبی نداشته و در تست های برگزار شده عملکرد سوال برانگیزی از خود نشان داده اند.

موستانگ (با تلفظ صحیح تر ماستَنگ) یکی از این خودروهاست که در تست تصادف یوروانکپ و انکپ استرالیا بسیار ناامیدکننده ظاهر شده و توانسته فقط دو ستاره از 5 ستاره ممکن کسب کند.

برخی از عواملی که در کسب این نتیجه دور از انتظار نقش داشتند عبارت بودند از عملکرد ناقص ایربگ ها، کمربندها و حفاظت ضعیف از کودکان و خردسالان.

پس از محرز شدن ایمنی ضعیف موستانگ و انتقادهای بسیار، کمپانی فورد تصمیم گرفت که تجهیزات استاندارد آن را ارتقا داده و بار دیگر این محصول پرطرفدار خود را برای ارزیابی به مراکز تست یوروانکپ ارسال کند.

حال این موسسه نتایج تست تصادف موستانگ بازبینی شده را منتشر کرده که بر اساس آن این خودرو موفق به کسب سه ستاره در نسخه استاندارد شده است.

مهندسین فورد با بازنگری در عملکرد کمربندها، تجهیزاتی مثل سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط، اخطار برخورد از جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار را به لیست تجهیزات ایمنی استاندارد خودرو اضافه کرده اند.

مجموعه این تغییرات اگر چه باعث ارتقای ایمنی موستانگ از دو به ستاره شده اما باز هم در مقایسه با سایر خودروها ضعیف ارزیابی می شود. بد نیست بدانید که بیشتر خودروهای امروزی در حالت استاندارد حداقل 4 ستاره ایمنی از یوروانکپ کسب می کنند؛ برای مثال هوندا سیویک، هیوندای i30 و سئات ایبیزا که اندکی قبل از موستانگ تست شده اند، توانسته اند چهار و پنج ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کنند.

نتایج آخرین تست های برگزار شده توسط یوروانکپ

البته ناگفته نماند یکی از فاکتورهایی که این نتیجه ضعیف را برای موستانگ به دنبال داشته، به حفاظت بسیار ضعیف از خردسالان مربوط می شود که هنوز برطرف نشده است.

فاکتورهای دیگری مثل حفاظت از بزرگسالان، عابرین و سیستم های کمکی راننده نیز همگی امتیازهای متوسطی کسب کرده اند. آنطور که شواهد نشان می دهند برای مشاهده موستانگی با امنیت بالا باید تا زمان ارایه نسل بعدی این خودروی محبوب منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۱۹ تیر ۱۳۹۶

    دنا 4 ستاره داره? ?

    • Amin Irani
      Amin Irani | ۱۹ تیر ۱۳۹۶

      4 تا از چندتا؟!!!

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    ماشین های آمریکایی از هر لحاظ ضعیف تر از ماشین های اروپایی و ژاپنی هستن

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    ماسل امریکایی برا این سوسول بازیا نیست
    اگه قرار بود تجهیزات ایمنی هم داشته باشه و این امکانات قیمتش میشد اندازه پورشه
    ماسل امریکایی یک قانون داره اونم فقط موتور و شاسی کشی مناسبه
    بچه مچه جاش توی موستانگ نیست

  • امیرحسین بهادری
    امیرحسین بهادری | ۱۸ تیر ۱۳۹۶

    بازم برای موستانگ ضعیفه

مطالب پیشنهادی