ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تجربه رانندگی با DS6؛ تلفیق هنر فرانسوی و تکنولوژی آلمانی

بیش از یکسال است که شرکت آرین موتور نماینده ی کمپانی DS در کشور به فعالیت می پردازد و از حق نگذریم تا حدودی هم موفق بوده است؛البته این میزان موفقیت و فروش،بیشتر متوجه پایتخت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

بیش از یکسال است که شرکت آرین موتور نماینده ی کمپانی DS در کشور به فعالیت می پردازد و از حق نگذریم تا حدودی هم موفق بوده است؛البته این میزان موفقیت و فروش،بیشتر متوجه پایتخت بوده است و به دلیل کمبود نمایندگی فروش در شهرستان ها چندان از آن استقبال نشده است.

مرداد ماه سال گذشته بود که شرکت آرین موتور از کراس اوور لوکس فرانسوی کمپانی DS که نام آن DS6 لقب گرفته بود پرده برداری کرد. پس از تحویل این خودرو به مشتریان موفق شدیم به ملاقات آن برویم تا ضمن بررسی ظاهری از لحاظ فنی آن را به چالش بکشیم،با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری این خودرو به روز،زیبا و به واقع جذاب صورت گرفته است.نمای جلوی خودرو با جلو پنجره ی 6 ضلعی با لگوی DS در میانه که دور آن با کروم تزئین شده است زیبا و دلرباست،چراغ های بومرنگ شکل که بخشی از جلو پنجره ی کرومی روی آن آمده است به زیبایی این قسمت کمک می کند.جا پلاکی میان جلو پنجره و ورودی هوا به زیبایی جای می گیرد.چراغ های هالوژن با فرمی خاص در دو طرف سپر جا خوش کرده اند.

کاپوت کوچک بوده و با خطوطی زیبا تزئین شده اند،مضاف بر اینکه در پایین ترین قسمت آن لگوی DS نقش بسته است.

نمای جانبی خودرو با رینگ هایی زیبا و خط شانه ی برجسته تزئین شده است،خطی کرومی در پایین درهای جانبی دیده می شود تا DS6 را لوکس جلوه دهد.

به قسمت انتهایی خودرو می رویم،در این قسمت چراغ های خاص DS6 این نما را متفاوت کرده است،روی در صندوق بار مشابه پورشه ماکان مقداری خلوت به نظر می رسد.

شبرنگ های افقی در دو طرف سپر به چشم می آیند،خطی کرومی روی سپر خودرو با فرمی زیبا کشیده شده است تا زیبایی بیش از پیشی را به DS6 هدیه کند،مضاف بر اینکه خروجی های اگزوز را به هم متصل می کند.بالی کوچک و چراغ ترمز سوم روی شیشه ی عقب موجود است.

به طور کلی طراحی این محصول DS را به دور از اغراق هایی می دانیم که در محصولات کره ای ها بیشتر نمود دارد و طراحان DS تلاش کرده اند با طرحی اصولی و به دور از شلوغ کاری محصولی زیبا و جذاب را روانه ی تولید کنند.

با باز کردن در خودرو با کابینی شیک و با کیفیت روبرو شدیم.چرم استفاده شده در کابین از کیفیت بالایی برخوردار است و به خوبی دل هر بیننده ای را می برد،احتمالا پرزنت های DS هم خوب می دانند با نشان دادن کابین به مشتری می توانند کاری کنند تا مشتری دیگر توجهی به شتاب و هندلینگ و سایر موارد خودرو نکند.

فرمان خوش استیل و خوش دست D شکل به خوبی در دستان راننده جا می گیرد،کلیدهای تنظیم سیستم صوتی و کروز کنترل نیز روی فرمان قرار دارد تا راحتی بیشتری را به راننده ارائه کند.

جلو داشبورد با دریچه های تهویه مطبوع آغاز می شود،پایین تر صفحه ی LCD 7 اینچی درون قابی مشکی رنگ قرار دارد که سمت چپ آن دکمه ی استارت استاپ به چشم می آید.

در حالی که رو ی صندلی های نرم و راحت DS6 قرار گرفته ایم از طریق دکمه ی استارت استاپ به روشن کردن خودرو اقدام می کنیم.

زیر در موتور DS6 پیشرانه ای 1.6 لیتری با حجم دقیق 1598 سی سی 4 سیلندر قرار دارد که با عنایت به توربوشارژ قادر خواهد بود 165 اسب بخار توان خروجی تولید کند،همچنین حداکثر گشتاور این خودرو 240 نیوتن متر می باشد،شتاب صفر تا صد این خودرو طبق اعلام کمپانی 9.5 ثانیه می باشد،جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک(تیپ ترونیک) aisin می باشد.

گیربکس را درگیر کرده و شروع به حرکت می کنیم،دید اطراف به لطف آینه های بزرگ جانبی مناسب بوده و در زمان اندکی می توان با خودرو و چهارگوش آن ارتباط برقرار کرد.

سیستم تعلیق مک فرسون و غیر مستقل DS6 موجب شده است تا عملکرد چندان نرمی را از خودرو شاهد نباشیم و ضربات به کابین منتقل شوند.

یکی از نقاط ضعف این خودرو همین مورد می باشد،همان طور که مستحضرید ذات خودروهای لوکس و تجملاتی (موردی که DS شدیدا به آن تاکید دارد) باید به گونه ای باشد که آب در دل راننده و سرنشینان تکان نخورد موردی که در DS از تکان خوردن گذشته بود و به بیرون سرایت می کرد!

شتاب گیری خودرو نیز نسبتا مناسب بود و حدود 10 ثانیه زمان برد تا سرعتمان از صفر کیلومتر به 100 کیلومتر برسد.از نظر هندلینگ و سواری نیز می توان نمره ی قبولی را به کراس اوور خوش استیل فرانسوی داد به گونه ای که در پیچ ها لغزش خاصی احساس نشد.

عملکرد ترمزهای خودرو با پشتیبانی از ABS,EBD و .... در بهترین حالت قرار داشت و با اشاره ای به پدال ترمز،خودرو متوقف می شد.

از نظر فضاسازی نیز به خوبی مهندسی فضا صورت گرفته بود،به گونه ای که وقتی صندلی راننده برای اینجانب تنظیم شده بود کمبود فضایی برای سرنشین عقب با قد متوسط دیده نمی شد.

آپشن و تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو از مواردی است که همواره کمپانی DS روی آن مانور می دهد که برخی از آن ها عبارتند از:سیستم تهویه اتوماتیک چهار ناحیه،گرمکن و ماسوژ صندلی،صندلی های چرمی با کیفیتی بی نظیر،سیستم هوشمند ورود بدون کلید،نمایشگر سیستم باد تایرها،هشدار نقطه کور،سیستم کمکی حرکت در سراشیبی،6 ایربگ،سیستم کنترل پایداری،سیستم کنترل لغزش و .... برخوردار است که می توان مشتری آپشن دوست ایرانی را برای خرید تحریک کند.

حجم صندوق بار این خودرو نیز حدود 500 لیتر می باشد که می تواند در سفرهای برون شهری به خوبی از بار شما پذیرایی کند.مصرف سوخت این خودرو به صورت سیکل ترکیبی 6.7 لیتر در 100 کیلومتر می باشد که برای رسیدن به این عدد باید با پدال گاز مراعات کنید و از بروز هرگونه فشار زیاد به آن خودداری نمایید.

قیمت این خودرو در بازار پرفراز و نشیب کشور چیزی بین 220 تا 230 میلیون تومان می باشد که برای موفقیت باید تلاش زیادی کند،زیرا در این کلاس رقبای قدرتمندی سال هاست در بازار کشور با برندهای مطرح تر فعالیت می کنند و اصطلاحا جای پایی برای خود باز کرده اند.

در انتها ضمن تشکر از مالک خودرو توجه شما را به مشخصات فنی این خودرو جلب می کنیم:

آرایش موتور و تعداد سیلندر: خطی توربوشارژ و 4 سیلندر

حجم پیشرانه: 1598

توان خروجی: 165 اسب بخار

حداکثر گشتاور: 240 نیوتن متر

شتاب صفر تا صد: 9.5 ثانیه

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۱ تیر ۱۳۹۶

    من تست رانندگی نکردم ولی داخلش نشستم، حقیقتا از nx راحت تر و با کیفیت تر بود، از rav4 که خیلی بهتر بود و زیبایی کابین بینهایت عالی بود. سواریش توی مقاله گفته شده دست انداز ها رو به کابین منتقل میکنه که واقعا مهم هست این قضیه. ولی به تجربه شخصی بیشتر شاسی بلند ها و نیم شاسی ها اینطوری هستن. حالا این اگه بیشتر منتقل کنه که افتضاحه. ولی کلا از نظر شخصی شاسی بلند خریدن اشتباه هستش. ماشین سدان مناسب تر هست.

  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    بابا با این قیمت اصلا خریدش توجیه نداره
    همین پژو 2008 هم مشخصات فنیش مثل همینه?

  • alie
    alie | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    اگه بخوایم به ژور منطقی مقایسه کنیم باید با لکسوس nx مقایسه بشه(با توجه به برند لوکس):مشخصه که nx قیمت و امکانات بالاتری داره.
    با توسان جدید (با توجه به این که هر دو کراس اوور شهری اند).بقیه مقایسه ها غیر منطقیه

  • milad
    milad | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    ۲۲۰ میلیون!!!! خدایا کی با آمریکا جنگ میشه بریم شهید بشیم و از زندگی کردن راحت؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی