ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپ Storage Analyser؛ مدیریت آسان حافظه داخلی و SD در اندروید

با وجود آن که این روزها در تلفن های هوشمند جدید حافظه های داخلی 16 یا 32 گیگابایتی را به ندرت می بینیم، اما همچنان «کمبود فضا» مشکلی است که بسیاری از افراد با آن دست ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

با وجود آن که این روزها در تلفن های هوشمند جدید حافظه های داخلی 16 یا 32 گیگابایتی را به ندرت می بینیم، اما همچنان «کمبود فضا» مشکلی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. عوامل زیادی می توانند در این کمبود فضا دخیل باشند؛ از انباشته شدن عکس و ویدیوهای حجیم (و البته فایل های کش و تصاویر بندانگشتی مربوط به آن ها) بگیرید تا حجم ترسناک اطلاعاتی که هر روز در اپلیکیشن های پیام رسان رد و بدل می کنیم.

شکی نیست که با «مدیریت» حافظه می توان مشکل کمبود فضا را به میزان زیادی کاهش داد، و خوشبختانه برای پلتفرمی مثل اندروید صدها ابزار مخصوص این کار وجود دارد. Storage Analyser یکی از آن هاست که وضعیت حافظه داخلی،  SD و حتی درایوهای خارجی متصل شده به موبایل را در قالب ساده تصویری به اطلاع شما می رساند.

Storage Analyser پس از نصب، با سرعتی بسیار بالاتر از ابزار پیش فرض اندروید حافظه داخلی و SD شما را اسکن کرده و نتایج را به شکل بسیار منظم و تفکیک شده به نمایش می گذارد.

مثلا برای حافظه داخلی، دقیقا به شما می گوید که چند گیگابایت و چند درصد از فضا اشغال شده و چقدر خالی مانده است. اما مزیت بزرگ Storage Analyser اینجاست که علاوه بر این ها برایتان مشخص می کند که چقدر از حجم فایل های ذخیره شده قابل دسترسی هستند، و به چه میزان از آن ها نمی توان دسترسی داشت. با این اپلیکیشن حتی مقدار فضای تلف شده در حافظه را هم به طور درصدی مشاهده خواهید کرد.

Storage Analyser نتایج آنالیز حافظه را در قالب نمودارهای ستونی و دایره ای هم به نمایش می گذارد. این خصوصیت فوق العاده کاربردی باعث می شود که با یک نگاه چشمی مختصر درجا بفهمید که کدام فایل ها یا کدام اپلیکیشن ها بیشترین فضا را به اشغال درآورده اند. معمولا متهم ردیف اول این اشغال فضا در موبایل اکثر ایرانی ها تلگرام است، البته امکانش هست که فایل های موزیک یا آلبوم های عکس حجیم بالاتر از آن قرار بگیرند.

خوشبختانه از همان محیط Storage Analyser می توانید تک تک این فایل های حجیم یا اضافی را به آسانی یک اشاره پاک کنید. این اپلیکیشن درست مثل یک فایل منیجر پوشه ها را باز می کند و تا قادر به پاک کردن تک تک فایل ها به طور دستی باشید. با همین روش ساده، شاید بتوانید حافظه را از شر چندین گیگابایت فایل اضافی و بلااستفاده خلاص کنید.

Storage Analyser را می توانید به رایگان برای اندروید دانلود کنید. توجه داشته باشید که فایل های پاک شده توسط این اپ قابل بازگردانی نیستند، یا اگر باشند هم به سختی و دردسر بر می گردند. بنابراین موقع پاکسازی حافظه با این اپلیکیشن کار را با دقت و حوصله انجام بدهید تا دست تان روی گزینه اشتباهی نرود. [دانلود اپلیکیشن به کمک ربات تلگرام apk_dl]

Storage Analyser

Storage Analyser

سازنده: Richard Hart قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    تازگیا نمیدونم چرا حس میکنم اندروید اون مقدار کنترل رو بهم نمیده! از مارشمالو به بعد مدیریت برنامه ها سخت تر شده و بعد از هر بار آپدیت برنامه دوباره باید دستی و با کلی بدبختی بفرستیش تو اس دی!! امکان اجازه ندادن واسه لود شدن برنامه تو بوت هم که کلللن بدون روت نداریم... حداقل یه کاری کنن بشه برنامه ها رو راحت فورس استاپ کرد! :/ البته اینکه من سونی دارم و اونم تو آپدیت گوشیای غیر پرچمدارش سلولای گسسته ای داره بی تأثیر نیس...!

  • switch mode
    switch mode | ۱۹ تیر ۱۳۹۶

    دوستان اندرویدی با اینکه همگی میدونین ولی به کسایی که هنوز امتحان نکردن برنامه es file explorer رو توصیه میکنم،که داخلش همین sd analyser هست و کلی امکانات دیگه داره هر وقت بیکار بودین امتحانشون کنید و از کاراییش مطلع بشین،واقعا عالی است امکاناتش.

مطالب پیشنهادی