ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات در مورد جزئیات طرح رفع فیلتر بلاگر و یوتوب توضیح داد

معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگاران در مورد رفع فیلتر سرویس وبلاگ نویسی بلاگر (Blogger) و سرویس ویدیویی یوتوب (YouTube) در جوامع دانشگاهی، اظهار داشت این موضوع منوط به تصمیم مقامات قضایی و طی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

معاون وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگاران در مورد رفع فیلتر سرویس وبلاگ نویسی بلاگر (Blogger) و سرویس ویدیویی یوتوب (YouTube) در جوامع دانشگاهی، اظهار داشت این موضوع منوط به تصمیم مقامات قضایی و طی کردن روال های قانونی است، اما اگر این حوزه باز شود وزارت ارتباطات آمادگی کامل را برای اجرای آن دارد.

محمد جواد آذری جهرمی می گوید رفع فیلتر این دو سرویس برای دانشگاه ها ضرورت است، چون محتوای مفید زیادی در آنها وجود دارد، اما دغدغه های مسئولین در مورد آنها باعث شده تا دسترسی به آنها میسر نباشد.

به گفته جهرمی، وزارت ارتباطات می خواهد ابتدا این طرح را به صورت محدود در دانشگاه ها، که کمتر از 5 درصد اینترنت کشور را مصرف می کنند، به اجرا درآورد تا با جلب اطمینان و اعتماد مقامات مربوطه، بتواند رفع فیلتر را برای کل شهروندان اجرایی نماید. البته این موضوع بستگی به این دارد که نظام کنترل خطوط قرمز چگونه قابل پیاده سازی باشد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین با تصریح اینکه «اصالت موضوع، حل مشکل دانشگاه هاست، نه رفع فیلتر برخی سرویس ها» اعلام کرد صحبت از رفع فیلتر سرویس های دیگر نیست، و بلاگر و یوتوب هم صرفاً به خاطر درخواست مکرر جوامع دانشگاهی و برجستگی محتوای علمی آنها در دستور کار قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Farid Gaemi
    Farid Gaemi | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    البته الان هم اگه به کسی نگید یه جورایی فیلتر هم هست هم نیست چون یه چند روزیه که میشه در صورت باز کردن صفحات یوتوب با دانلود منیجر دانلود کرد فکر کنم همین الانش هم یه جورایی سرورهای یوتوب از فیلتر خارج شدن.حالا با توجه به اینکه مصرف ترافیک یوتوب بالاست در صورت رفع فیلتر درامد سرشاری نصیب اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه می شه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی