ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به قابلیت های Tinker Board ایسوس

در ابتدای سال جاری میلادی، ایسوس از یک بورد کامپیوتری تازه به نام Thinker Board رونمایی کرد که با امکان پخش ویدیوهای 4K و پشتیبانی از صدای 24 بیتی، رزبری پای را به چالش می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

در ابتدای سال جاری میلادی، ایسوس از یک بورد کامپیوتری تازه به نام Thinker Board رونمایی کرد که با امکان پخش ویدیوهای 4K و پشتیبانی از صدای 24 بیتی، رزبری پای را به چالش می کشید. این شرکت برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این محصول، بیانیه خبری تازه را برای دیجیاتو ارسال کرده که در ادامه توجه شما را به متن آن جلب می کنیم.

ایسوس به عنوان بزرگترین تولید کننده مادربورد در جهان بوردی به منظور استفاده علاقمندان به فناوری و الکترونیک تولید و عرضه کرده است که Tinker Board نام دارد. Tinker Board که یک Single Board Computer یا به اختصار SBC است، به منظور استفاده در سیستم های آموزشی، اینترنت اشیاء (IoT)، رباتیک و نظایر آن بسیار کاربرد دارد.

ایسوس به دلیل استفاده از سخت افزاری قدرتمند، دو برابر کارایی بیشتری را برای Tinker Board نسبت به رقیب خود یعنی Raspberry Pi فراهم آورده است. پردازنده چهار هسته ای Rockchip RK3288، تراشه گرافیکی Mali™-T764، 2 گیگابایت رم LPDDR3 با هم امکان پخش محتوای 4K را به این بورد می دهند. علاوه بر آن، به دلیل داشتن دارای 4 پورت USB، پورت شبکه RJ45، رابط WiFi 802.11 b/g/n ، بلوتوث 4.0، جک استاندارد صدا با کدک RTL ALC4040 و پورت HDMI، امکان استفاده از Tinker Board بسیار آسان است.

Tinker Board ایسوس با سیستم عامل های بر پایه Debian مانند نسخه های Linux و Android سازگار است و شما می توانید نسخه های بهینه شده را از وبسایت ایسوس دریافت نمایید. به منظور سادگی در استفاده و افزایش توان عملیاتی در DIY، شما می توانید با هدر های رنگی GPIO دستگاه های مورد علاقه خود را به Tinker Board بشناسانید و به کمک اتصالات MIPI هم می توانید تصویر، وبکم یا دوربین را به راحتی به Tinker Board وصل کنید.

Tinker Board با ابعاد استاندارد بورد های SBC تولید شده که این امر به شما امکان می دهد خنک کننده، کیس و تجهیزات جانبی رایج و سازگار با این استاندارد را به راحتی در دسترس داشته باشید.

ایسوس به منظور پشتیبانی همه منظوره از Tinker Board، یک انجمن اختصاصی جهت اشتراک اطلاعات علاقمندان در وبسایت خود فراهم آورده است که شما می توانید آخرین تغییرات سیستم عامل ها، افزونه ها و اطلاعات تکمیلی را در آن با سایرین به اشتراک بگذارید.

Tinker Board هم اکنون با گارانتی رسمی لایف سرویس و سازگار ارقام و گسترش تجارت تابا در کشور در دسترس است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masoud_gh
    masoud_gh | ۱۹ تیر ۱۳۹۶

    جالبه به جای این که اول برای فروش قرار بدند بعد بیانه بدند ، اول بیانه دادند . جالب من سایت هر سه تا شرکت رو نگاه کردم ولی خبری از فروش نبود.

مطالب پیشنهادی