ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل برای استفاده از حسگرهای بیومتریک در ایرپادها

اداره ثبت پتنت آمریکا اخیراً اسناد مربوط به 43 پتنت جدید کمپانی اپل را منتشر کرده که در میان آنها مواردی مانند طراحی آیفون 6 نیز به چشم می خورد. اما یکی از مواردی که ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

اداره ثبت پتنت آمریکا اخیراً اسناد مربوط به 43 پتنت جدید کمپانی اپل را منتشر کرده که در میان آنها مواردی مانند طراحی آیفون 6 نیز به چشم می خورد. اما یکی از مواردی که بیش از بقیه جلب توجه می کند، پتنت شماره 9,699,546 است که به استفاده از حسگرهای بیومتریک در ایرپادهای اپل اشاره دارد.

البته در حال حاضر کمپانی هایی مانند جبرا، سامسونگ و برَگی در زمینه هدفون های بی سیم با قابلیت ثبت شاخص های سلامتی محصولاتی را به بازار عرضه کرده اند و جای تعجب دارد که شرکتی مانند اپل، که همواره ادعای نوآوری در طراحی و تولید محصولات جدید را دارد، از قافله عقب مانده است.

ایرپادهای بعدی اپل از سیری پشتیبانی خواهند کرد

لازم به ذکر است که پتنت جدید، به قابلیت هایی مانند پشتیبانی از سیری و حضور سنسورهای حرکتی نیز اشاره دارد که در کنار حسگرهای «EKG» و کاردیوگرافی (ابزارهایی برای سنجش الکتریسیته تولیدی بدن و فعالیت قلبی-عروقی)، حداقل روی کاغذ برتری محصول اپل را از لحاظ امکانات سنجش سلامتی و بهره گیری از هوش مصنوعی نشان می دهد.

گفتنی است یکی از مهمترین عوامل فراگیر شدن هدفون های بی سیم هوشمند با قابلیت پایش حرکات ورزشی، کاهش قابل توجه ابزارهای مورد نیاز برای سنجش سلامتی و گوش دادن به موسیقی در هنگام ورزش است که در حالت عادی، شامل تلفن هوشمند، مچ بند سلامتی و هدفون شده و برای ورزشکاران حرفه ای تا حدودی دست و پا گیر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی