ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اطلاعات تازه از والکایری؛ هایپرکار آستون مارتین با تکنولوژی فرمول یک

نمی دانم چه تعداد از هواخواهان دنیای اتومبیل حسی خاصی نسبت به آستون مارتین دارند، اما طراحی دلنشین محصولات آستون-مارتین و سبک متفاوت این برند در عرضه محصولات شاخص و با کلاس باعث می شود که ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

نمی دانم چه تعداد از هواخواهان دنیای اتومبیل حسی خاصی نسبت به آستون مارتین دارند، اما طراحی دلنشین محصولات آستون-مارتین و سبک متفاوت این برند در عرضه محصولات شاخص و با کلاس باعث می شود که آستون مارتین تافته ای جدا بافته نسبت به سایرین باشد.


اخیرا این کمپانی بریتانیایی موفق شده است تا دوران ضرردهی را سپری نماید و به سوددهی برسد.آستون این گام رو به جلو را مدیون مدیریت جدید و با درایت خود است که با ارائه محصولاتی همچون DB11 توانست شرکت را از اوضاع نامساعد نجات دهد و اصطلاحا به سوی رستگاری رهنمون نماید.

آستون مارتین برای تداوم این پیشرفت برنامه های زیادی در دست اقدام دارد، از جمله این اقدامات تولید ابرخودروی جدیدیست که پیش از این با کد AM-RB 001 شناخته میشد و امروز رسما نام "والکایری" به آن اطلاق میشود.
منابع موثق وبسایت "roadandtrack" ادعا می کنند که توان خروجی پیشرانه ی این خودرو حدود 1130 اسب بخار است و نکته جالب توجه اینجاست که حدود 1000 اسب بخار از توان کل را یک موتور 12سیلندر وی شکل با قابلیت تنفس طبیعی تامین مینماید که در طی همکاری با یک شرکت بریتانیایی تیونینگ و مهندسی مشهور به نام "cosworth" توسعه داده شده است.
این موتور 12سیلندر در تعامل با یک سیستم بازتولید انرژی جنبشی، ویژه ی اتومبیل های فرمول یک 130 اسب بخار دیگر را نیز تولید می نماید.
بر طبق اطلاعات دریافتی از سوی همین منابع موثق، وزن هایپر کار جدید آستون مارتین فقط 1030 کیلوگرم است که از وزن یک مزدا mx-5 نیز کمتر برآورد می شود.

در صورت صحت آمار و ارقام مذکور، آستون مارتین به هدف خود یعنی یک اسب بخار در ازای هر کیلوگرم وزن، دست یافته است.
فناوری‌های زیادی به منظور کاهش وزن و بهبود آیرودینامیک والکایری بکار گرفته شده است تا این ابرخودروی زیبا در حدامکان سبک باشد و به سان ابر در هوا بلغزد؛ حتی نماد موسوم به "بال فلزی"آستون مارتین نیز دچار رژیم غذایی سفت و سخت شده و تنها حدود چند میلی گرم وزن را با ضخامت یک میکرون درون خود جای داده است.


چیزی به نام آینه بغل در این خودرو مصداق واقعی نخواهد داشت، بلکه یک سیستم شامل مجموعه ای از دوربین‌ها و دو عدد صفحه نمایشگر LCD در دو طرف داشبورد، وظیفه آینه های جانبی را برعهده خواهند داشت.
باتری خودروی والکایری توسط شرکت کروات ریماک، سازنده خودروی کانسپت وان،همان اتومبیلی که اخیرا منجر به حادثه برای ریچارد هموند، مجری محبوب تاپ گیر و گرندتور شد، توسعه یافته است. همچنین سیستم ترمز کربنی نیز به دست دو شرکت "آلکان" و "سرفیس ترنسفورم" طراحی و تولید شده است.
شرکت عظیم تکنولوژی بوش آلمان، بر استفاده از عناصر متعدد تکنولوژیک در این خودروی بسیار خاص، مهر تایید زده است اما نسبت به جزییات آن تاکنون اطلاعات چندانی منتشر نشده است. تنها 150 دستگاه والکایری مخصوص جاده تولید خواهد شد و ساخت 25 نسخه ویژه پیست نیز به تایید رسیده است.


صندلی هر دستگاه از والکایری مخصوص خریدار ویژه ی همان نسخه به تولید خواهد رسید، چراکه پیش از ساخت صندلی، بدن شخص سفارش دهنده خودرو توسط فناوری اسکن سه بعدی، اندازه گیری می شود تا کمال راحتی و سازگاری را برای سرنشین خودرو به ارمغان بیاورد.
چشم آسفالت خیابانها در سال 2019 به روی والکایری روشن خواهد شد و تا آن زمان بعید است که خودرو دیگری بتواند نسبت وزن به قدرت 1 به 1 را بشکند.

.شایان ذکر است که بدانید احتمالا این خودرو تا دو یا سه سال دیگر صاحب یک برادر کوچکتر خواهد شد تا با قیمت پایینتر، طیف وسیعتری از علاقمندان را  به خود جذب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    شاهکاره
    واقعا زیباست

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    یعنی تا حالا خودرویی با نسبت وزن به قدرت ۱ ساخته نشده؟عجیبه...

    • mohammad
      mohammad | ۲۱ تیر ۱۳۹۶

      koenigsegg one 1

مطالب پیشنهادی