ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: فروش اینترنت حجمی از مرداد ماه متوقف می شود [به روز رسانی]

وزیر ارتباطات که روز جمعه در جریان رویداد گیم تهران (TGC) خبر از حذف حجم فروشی و ارائه ترافیک نامحدود به کاربران داده بود، دیروز در گفتگو با خبرنگاران توضیحات بیشتری را در این رابطه ارائه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۰

وزیر ارتباطات که روز جمعه در جریان رویداد گیم تهران (TGC) خبر از حذف حجم فروشی و ارائه ترافیک نامحدود به کاربران داده بود، دیروز در گفتگو با خبرنگاران توضیحات بیشتری را در این رابطه ارائه کرد.

دستورالعمل توقف فروش حجمی اینترنت از مرداد ماه به کمیسیون تنظیم مقررات ابلاغ می شود

محمود واعظی اظهار داشت تصمیم برای توقف فروش اینترنت به صورت حجمی، برای اینترنت ثابت ADSL و TD-LTE در نظر گرفته شده است تا کاربران بتوانند با پرداخت مبلغ ثابت به صورت قرارداد ماهانه یا سالانه، به هر میزان که بخواهند از اینترنت استفاده کنند. این رویکرد در حال حاضر توسط اپراتورهای موبایل اجرایی شده و به عنوان مثال می توان با پرداخت حق اشتراک ماهیانه، محتوای ویدیویی را به هر مقدار از سایت های خاص تماشا کرد.

وزیر ارتباطات می گوید با توجه به جدی شدن بحث استفاده از سایت های ویدیویی و تولید محتوای چند رسانه ای در کشور، اینترنت حجمی دیگر کاربردی نیست. به همین دلیل وزارت در پی تغییر سیاست فروش اینترنت است و کمیته ویژه ای برای تدوین دستورالعمل توقف فروش حجمی اینترنت ثابت در سازمان تنظیم مقررات تشکیل شده.

واعظی تصریح کرد این تصمیم در راستای افزایش استفاده نامحدود حجم اینترنت از شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته و دستورالعمل فوق، مرداد ماه به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه می شود تا مردم بتوانند از سایت های داخلی با سرعت و کیفیت مناسب استفاده نمایند.

گفتنیست با توجه به اظهارات فوق، این سؤال به وجود می آید که آیا سیاست فروش اینترنت نامحدود صرفاً محدود به وب سایت های داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است، یا اینکه دسترسی به سایت های خارجی را نیز در بر خواهد گرفت. احتمالاً طی روزهای آتی اطلاعات بیشتری از این طرح منتشر خواهد شد.

 

به روز رسانی:

محمد رضا فرنقی زاد، سخنگوی وزارت ارتباطات ضمن تکذیب خبر توقف فروش اینترنت حجمی و ارائه ترافیک نامحدود از مرداد ماه، اظهار داشت این طرح از مدت ها پیش مطرح بوده و وزیر ارتباطات گفتند تا پایان دولت فعلی، برای تصویب و اجرا به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه می شود.

جهانگیر اسدی، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات هم گفت این پیشنهاد هنوز در دست بررسی است و در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح نشده، بنابراین زمان اجرا از اول مرداد ماه قطعی نیست. وی افزود آغاز تغییر نحوه فروش اینترنت به صورت رسمی به کاربران اطلاع رسانی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (101 مورد)
  • ehsan tabatabaii
    ehsan tabatabaii | ۲۱ تیر ۱۳۹۶

    من همون اولش که از دوستم این خبر رو شنیدم دقیقا همینو گفتم که ایشالا ۵ سال دیگه که توی تکذیب هم همین حرف زده شده که بعد از دولت ۱۱ هم
    فقط خواستم بگم بدونید که ایران ۲۰ سال باز حداقل دارم میگم از کشور های رده متوسط جهان عقب تره

  • sepehri
    sepehri | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    چه فایده گرونتر از قبل میشه

  • Ali Mbi
    Ali Mbi | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    با بروزرسانی خبر قشنگ معلومه یه عده میخوان به خاطر منافع خودشون این کار انجام نشه ?

  • majid jann
    majid jann | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    اینترنت تو افریقا بهتر از ایرانه !??

  • امیرحسین بهادری
    امیرحسین بهادری | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    بنده که عرض کردم امکان نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی