ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت ترامپ اعطای ویزای استارتاپی به کارآفرینان بین المللی را متوقف می کند

دولت ترامپ در ادامه سیاست های ضد مهاجرتی خود، اعلام کرد طرح اعطای اقامت به کارآفرینان خارجی از طریق تشکیل استارتاپ در این کشور را لغو می کند. این طرح که «قانون کارآفرینان بین المللی» ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

دولت ترامپ در ادامه سیاست های ضد مهاجرتی خود، اعلام کرد طرح اعطای اقامت به کارآفرینان خارجی از طریق تشکیل استارتاپ در این کشور را لغو می کند.

این طرح که «قانون کارآفرینان بین المللی» نام دارد، در روزهای پایانی دولت اوباما به تصویب رسید و به شهروندان غیر آمریکایی اجازه می داد در صورت جذب یکصد هزار دلار سرمایه دولتی یا 250 هزار دلار سرمایه از شرکت های خصوصی، بتوانند به مدت حداقل 30 ماه در آمریکا اقامت داشته باشند. زمان اجرای این طرح 17 جولای (26 تیر ماه) تعیین شده بود.

حال دولت ترامپ خبر می دهد که طرح فوق تا ماه مارس سال آینده به تعویق خواهد افتاد، چون وزارت امنیت داخلی آمریکا قصد دارد قوانین این طرح را بازنگری کند، تصمیمی که با مخالفت شدید شرکت های سرمایه گذاری و تکنولوژی روبرو شده است.

«استیو کیس» مؤسس America Online و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری Revolution LLC این تصمیم را «اشتباهی بزرگ» خوانده و می گوید کارآفرینان مهاجر، عامل مهمی در اشتغال زایی به شمار می روند. شرکت National Venture Capital نیز این اقدام را به باد انتقاد گرفت. «بابی فرانکلین» مدیر عامل این شرکت اظهار داشت:

در شرایطی که کشورهای جهان تمام تلاش خود را برای جذب افراد مستعد به کار می بندند تا شرکت هایی خلاق و رو به رشد را تأسیس کنند، دولت ترامپ دقیقاً خلاف این جهت حرکت می کند.

گفتنیست پیش از این هم اقدام دولت آمریکا مبنی بر منع مهاجرت شهروندان شش کشور مسلمان به این کشور، انتقادات گسترده ای را به همراه داشته است. بیش از 160 شرکت بزرگ تکنولوژی از جمله آمازون، فیسبوک، گوگل، آلفابت و غیره فرمان اجرایی ترامپ را محکوم کردند و به نظر می رسد تصمیم اخیر دولت در مورد کارآفرینان، موجب نارضایتی بیشتر برخی از متحدین ترامپ در کنگره این کشور گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    انگار واقعا روسیه اینا ریس جمهورش کرده از داخل امریکا را با نادانی این فرد به نابودی بکشونی جنگ نرم به این مگند ما هم داشتیم. احمدی نژاد از داخل برابر 30 سال جنگ داخلی کشور را عقب گرد داد

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    این ترامپ یه جو عقل سیاستمدارانه نداره! فقط با پولش رسید به اینجا...

    • switch mode
      switch mode | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

      بابی زنجانی که پولش از ترامپ بیشتر بود.
      اینو چی میگی؟

      • Dexter Morgan
        Dexter Morgan | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

        عه آقای میرسلیم شمایی؟

مطالب پیشنهادی