ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جزییات بیشتر از نسل آینده AMG A45؛ هاچ بک آتشین مرسدس بنز

مرسدس AMG یک کمپانی تابع مرسدس می باشد که به ارتقای خودروهای تولیدی مرسدس می پردازند. زمانی که هاچبک معروف این کمپانی آلمانی یعنی مرسدسAMG A45 رونمایی شد، بسیاری آن را قوی ترین هاچبک دنیا لقب ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

مرسدس AMG یک کمپانی تابع مرسدس می باشد که به ارتقای خودروهای تولیدی مرسدس می پردازند. زمانی که هاچبک معروف این کمپانی آلمانی یعنی مرسدسAMG A45 رونمایی شد، بسیاری آن را قوی ترین هاچبک دنیا لقب دادند. سیر صعودی پیشرفت این هاچبک در نسل های بعدی آن نیز تداوم پیدا کرد.

این کمپانی پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد نسل های بعدی مرسدسAMG A45 را با قدرتی بیشتر از 400 اسب بخار تولید کند اما به نظر می رسد که هدف جدید آ ام جی برای نسل بعدی علاوه قدرت موتور بالاتر از 400 اسب بخار، استفاده از یک موتور هیبریدی است.

مجله بریتانیایی Autocar درباره نسل جدید این خودروی توضیح داده است که موتور توربوشارژ بنزینی و 2 لیتری آن به شدت ارتقاء پیدا کرده است و سیستم محرک خودرو در زیر کاپوت علاوه بر برخورداری از مدل ارتقا یافته همین موتور توربوشارژ، از یک سیستم پیشرفته التکریکی 48 ولت نیز بهره مند خواهد شد و  برای حرکت کردن خودرو از ترکیب این دو منبع مجزای قدرت استفاده خواهد کرد.

این مدل هیبریدی AMG A45 احتمالا ابتدا به صورت محلی فقط در آلمان در دسترس خواهد بود چرا که AMG قصد دارد با کاهش مصرف سوخت این خودرو آن را در رنج بالای خودروهای هاچبک بنز قرار دهد.

لازم به یادآوری است که مدل فعلی این خودرو با قدرت 381 اسب بخار و گشتاور نیرو 475 نیوتن متر و سیستم چهارچرخ محرک در دسترس است. انتظار می رود در نسل بعدی شاهد افزایش قدرت با تغییراتی به اندازه حداقل 30 اسب بخار و 27 نیوتن متر گشتاور باشیم.

احتمالا مدل پایه این خودرو از یک موتور با آستانه قدرت 400 اسب بخار و حداقل گشتاور نیرو 500 نیوتن متر بهره خواهد بود.

در گزارش این مجله بریتانیایی ذکر شده که در مدل استاندارد A45 ، شتاب 0 تا 100، 4 ثانیه است که دو دهم ثانیه از مدل فعلی سریع تر خواهد بود.

هرچند که در این گزارش اشاره ای به سرعت خودرو نشده است ولی احتمالا حداکثر سرعت خودرو 250 کیلومتر در ساعت است و یک آپشن برای افزایش این میزان تا 270 کیلومتر در ساعت برای علاقه مندان به خط سبقت اتوبان در دسترس خواهد بود.

علاوه بر جزئیات موتور، اطلاعات دیگری نیز در مورد A45 بعدی در دسترس مخاطب قرار گرفته است. از جمله این اطلاعات می توان به گیربکس 9 سرعته و سیستم اتوماتیک انتقال قدرت دو کلاجه اشاره کرد که این گیربکس جدید برخلاف نمونه های قبلی در هنگام تعویض دنده ضربه ای وارد نمی کند و عملکردی نرم و روان ارائه می دهد.

با توجه به اینکه این خودرو، یک مدل تولیدی از شرکت های زیر مجموعه مرسدس بنز AMG است و سیستم چهار چرخ متحرک بهره می برد، قطعا ما شاهد حک کردن کلمه 4Matic در پشت خودرو خواهیم بود. در حقیقت 4Matic نشات گرفته از عبارت 4-wheel drive and automatic است.

این هاچ بک 5 در در سال 2018 عرضه خواهد شد و در همان سال نسخه سدان آن نیز راهی بازار خواهد شد.

گفته می شود که مرسدس قصد تولید یک خودرو به نام A40 را دارد که ویژگی های آن ترکیبی از ویژگی های A250 و A45 خواهد بود و سیستم محرک آن از یک موتور ترکیبی هیبریدی برقی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی