ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه PAIR: راه حل جدید گوگل برای تعامل انسان و ماشین

گوگل امروز پروژه ای جدید را معرفی کرد که «PAIR» (مخففی برای «افراد +‌ تحقیقات هوش مصنوعی») نام دارد. هدف این پروژه، تحقیق و بازطراحی راه هایی است که مردم با سیستم های هوش مصنوعی تعامل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

گوگل امروز پروژه ای جدید را معرفی کرد که «PAIR» (مخففی برای «افراد +‌ تحقیقات هوش مصنوعی») نام دارد. هدف این پروژه، تحقیق و بازطراحی راه هایی است که مردم با سیستم های هوش مصنوعی تعامل برقرار می کنند. به کلامی ساده تر، PAIR می خواهد ارتباط میان انسان و ماشین را تقویت کند تا هیچ کدام به دیگری آسیب وارد نکنند.

از سوی دیگر، این پروژه هدفی والاتر را نیز دنبال می کند که در واقع، اطمینان حاصل کردن از این مورد است که تمام افراد، قرار است در آینده و از پیشرفت های هوش مصنوعی، منفعت ببرند و شخصی در این میان آسیب نبیند.

واقعیت این است که تکنولوژی های نو، اگرچه گاهی مزایایی را با خود به همراه می آورند ولی قطعاً مشکلاتی هم دارند که یکی از آنها، حذف برخی مشاغل است. هدف اصلی گوگل نیز از راه اندازی پروژه PAIR، یافتن راه حل هایی برای از میان برداشتن نکات منفی در پیشرفت سیستم های هوش مصنوعی است.

نمونه ای از یک ابزار تحلیلی داده ها به نام Facets Dive که پروژه PAIR می تواند در اختیار مشاغل قرار دهد.

گوگل می گوید که با پروژه PAIR، تلاش می کند تا فکری به حال افرادی که شاید تحت تاثیر پیشرفت هوش مصنوعی قرار گیرند، بکند. از محققینی که به کد زدن برای نوشتن الگوریتم ها مشغولند تا افرادی که پزشک یا کشاورز هستند. غول جستجو خبر می دهد که می خواهد هوش مصنوعی را برای توانمندسازی این افراد به کار گیرد و آن را در قالبی ساده به دست همه افراد برساند.

در وب سایت این پروژه نوشته شده: «می خواهیم تا جایی که ممکن است شفاف عمل کنیم. در حال ساخت ابزارهای متن-بازی هستیم که همه می توانند از آنها استفاده کنند.»

تیم توسعه دهنده PAIR، تصمیم دارد در اولین قدم های خود، ابزارهایی را در اختیار افراد قرار دهد تا بتوانند با استفاده از آنها، وظایف خود در شغلی که دارند را به شکلی بهینه و بدون خطا انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی