ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیری بیشترین تعداد کاربران را در بین دستیارهای صوتی در اختیار دارد

دستیارهای صوتی تعبیه شده در بطن موبایل ها هنوز به جایگاه مناسبی نرسیده اند؛ اکثر کاربران به صحبت کردن با موبایلشان عادت نکرده اند و الگوریتم های تشخیص گفتار نیز به اندازه کافی پیشرفته نیستند. با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

دستیارهای صوتی تعبیه شده در بطن موبایل ها هنوز به جایگاه مناسبی نرسیده اند؛ اکثر کاربران به صحبت کردن با موبایلشان عادت نکرده اند و الگوریتم های تشخیص گفتار نیز به اندازه کافی پیشرفته نیستند. با این حال، شرکت های ارائه دهنده دستیارهای دیجیتالی هر روز به تقویت و بهینه سازی هوش مصنوعی خود می پردازند تا بالاخره اطمینان کاربران را جلب نمایند.

طبق گزارش جدیدی که از شرکت Verto Analytics منتشر شده، 43.8 درصد از موبایل های فعال در ایالات متحده به نوعی اپلیکیشن هوش مصنوعی مجهز هستند. در این تحقیق، مشخص شده که دستیارهای دیجیتالی بیشتر در زمان رفت و آمد به کار گرفته می شوند، به خصوص قبل یا بعد از استفاده از گوگل مپس، که البته کاملاً طبیعیست.

جالب اینجاست که به طور میانگین، هر کاربر در ماه 10 مرتبه و مجموعاً 12 دقیقه از اپلیکیشن دستیار صوتی استفاده می کند. بیشترین زمان استفاده از AI به زنان 52 ساله بر می گردد که در هر ماه حدود 1.5 ساعت با دستیار دیجیتالی صحبت می کنند.

در بین دستیارهای صوتی مختلف، سیری با وجود افت 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، باز هم بیشترین تعداد کاربر منحصر به فرد را دارد و با اختلاف در صدر جدول قرار گرفته است. الکسا (دستیار صوتی آمازون) در این مدت افزایش 325 درصدی را تجربه کرده و تعداد کاربرانش از 800 هزار به 2.8 میلیون نفر رسیده است. مایکروسافت هم با کورتانا رشد مناسبی دارد و کاربران خود را از 200 هزار نفر به 700 هزار نفر رسانده.

نزدیک ترین رقیب سیری، دستیار S Voice سامسونگ است که نزدیک به 23.2 میلیون نفر کاربر ماهانه دارد و با توجه به اینکه وضعیت عرضه جهانی دستیار هوشمند جدید کمپانی کره ای یعنی بیکسبی فعلاً نامشخص است، احتمالاً به این زودی ها تغییری در این رده بندی رخ نمی دهد. البته Verto گزارش می دهد که ثبات نسبی بر این بازار حاکم بوده و در مجموع شاهد افزایش شمار کاربران نیستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی