ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت از ترامپ به خاطر بلاک کردن دنبال کنندگانش در توییتر

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر حرف ها و تصمیمات جنجالی اش شناخته می شود و از هر فرصت و عرصه ای (چه واقعی و چه مجازی) برای مطرح کردن دیدگاه های معمولا افراطی اش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر حرف ها و تصمیمات جنجالی اش شناخته می شود و از هر فرصت و عرصه ای (چه واقعی و چه مجازی) برای مطرح کردن دیدگاه های معمولا افراطی اش کمک می گیرد.

توییتر یکی از حوزه هایی است که او حضوری نسبتا فعال در آن دارد و بارها و بارها به خاطر انواع گاف و اشتباهات املایی در این فضا مورد توجه رسانه ها قرار گرفته.

حالا اما موسسه ای به نام Knight First Amendment که در دانشگاه کلمبیا فعالیت می کند به ترامپ در مورد بلاک کردن بی رویه کاربران این شبکه اجتماعی هشدار داده است.

ظاهرا موسسه آزادی بیان ماه گذشته نامه ای را برای رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده و در آن خاطرنشان کرده:

وقتی توییتر توسط یک رئیس جمهور مورد استفاده قرار می گیرد، نقش نوعی «فوروم اجتماعی» مانند شورای شهر را پیدا می کند. لذا زمانی که رئیس جمهور به خاطر مسخره شدن از سوی دنبال کنندگان یا دریافت توییت های انتقادی اقدام به مسدود سازی آنها نماید، طبق متمم اول قانون اساسی آمریکا حقوق آنها را زیرپا گذاشته است.

البته در این نامه حرفی از اقدامات قانونی علیه ترامپ به میان نیامده بود اما پیامدهایی که دریافت این هشدار میتوانست برای وی داشته باشد کاملا روشن بودند.

حالا همین موسسه پرونده شکایتی را علیه ترامپ در دادگاه گشوده و در آن تصریح کرده که وی به همراه تیم ارتباطاتی اش با مسدود کردن دنبال کنندگان اکانت realDonaldTrump@ که انتقاداتی را علیه وی مطرح کرده بودند، متمم اول قانونی اساسی آمریکا را زیر پا گذاشته است.

این شکایت در منطقه جنوبی نیویورک و به حمایت از هفت کاربر توییتری مطرح شده که توسط ترامپ و تیم ارتباطی اش در این وبسایت اجتماعی بلاک شده اند. آنها در شکایت خود آورده اند که در نتیجه این اقدام دیگر نمی توانند در مباحثی که رئیس جمهور در صفحه خود مطرح می کند مشارکت نمایند یا حتی آنها را بخوانند.

شاکی پرونده از دادگاه خواسته که این اقدام کاخ سفید را غیرقانونی اعلام کند و دسترسی دوباره آن هفت نفر به اکانت توییتری ترامپ را مجددا برقرار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • خط خطی
    خط خطی | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    چه حقوقی دارن مردمشون، خوش ب حالشون، اینجا ما باید سر اجرا شدن کنسرت بجنگیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی