ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتش روسیه و ساخت قطاری با قابلیت حمل 6 موشک هسته ای قاره پیما

به گزارش خبرگزاری رسمی پراودا، ارتش روسیه در حال توسعه دو جنگ افزار مرگبار جدید است. یکی از این جنگ افزارها موشک بالستیک 100 تنی با توانایی حمل کلاهک های هسته ای بوده و دیگری، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری رسمی پراودا، ارتش روسیه در حال توسعه دو جنگ افزار مرگبار جدید است. یکی از این جنگ افزارها موشک بالستیک 100 تنی با توانایی حمل کلاهک های هسته ای بوده و دیگری، یک قطار نظامی با قابلیت حمل شش موشک قاره پیمای اتمی است.

بر اساس اظهارات «دیمیتری روگوزین» نخست وزیر فدراسیون روسیه، طرح موشک و قطار مذکور کاملاً آماده ساخت بوده و در صورت اتخاذ تصمیم مربوطه توسط مقامات مسئول، به سرعت وارد مرحله تولید می شوند.

RS-36M

موشک 100 تنی مورد بحث، «RS-28 Sarmat» نام دارد که توانایی حمل 10 کلاهک هسته ای مجزا را داشته و می تواند کشوری به وسعت فرانسه را با خاک یکسان کند. این موشک که با اسم مستعار «شیطان 2» از سوی ناتو شناخته می شود، یک به روزرسانی اساسی روی موشک قاره پیمای بالستیک (ICBM) «RS-36M» بوده که در دهه 70 میلادی، لقب «شیطان» را از آن خود کرده بود.

البته توسعه شیطان 2 در سال 2014 میلادی متوقف شده بود و با طرح جدید، احتمالاً در بهترین حالت اواخر سال 2017 میلادی آماده آزمایش خواهد شد.

RS-24 Yars

هر قطار می تواند روزانه 2400 کیلومتر را طی کند

اما قطارهای ارتش روسیه که به شکل قطارهای مسافربری معمولی طراحی خواهند شد، «Barguzin» نام داشته و می توانند روزانه بیش از 2400 کیلومتر را بپیمایند. این قطارها نیز یک به روز رسانی از طرح قدیمی تر متعلق به زمان شوروی (تصویر اصلی مطلب) هستند، و توانایی حمل 6 فروند موشک 55 تنی قاره پیمای «RS-24 Yars» با کلاهک های گرماهسته ای (هیدروژنی) را خواهند داشت.

مسلماً طرح ارتش روسیه موافقان و مخالفان خاص خود را دارد. از طرفی موافقان معتقدند تحرک بالای قطارها کار رهگیری محل آنها را سخت تر کرده که تاثیر این امر با توجه به وسعت خاک کشور روسیه، دو چندان خواهد شد.

از سوی دیگر اما برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند به دلیل محدودیت حرکت قطار به ریل های ثابت، کار جست و جوی هدف برای ماهواره های دشمن راحت تر شده و به علاوه، احتمال مسدود شدن خطوط راه آهن در مسیرهای طولانی کشور روسیه و با وجود برف و یخبندان شدید، بسیار بالا خواهد بود.

روسیه در حال حاضر با در اختیار داشتن 7000 کلاهک هسته ای در رتبه نخست دنیا قرار داشته و آمریکا نیز با 6800 کلاهک، مقام دوم را در اختیار دارد. لازم به ذکر است ارتش ایالات متحده آمریکا نیز در دهه 80 میلادی ایده قطارهای حامل موشک را مطرح کرده بود اما به دلایل مختلف، از ادامه پروژه صرف نظر نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • space expelorer
    space expelorer | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    من از این اقدام اقای پوتین بر ضد غرب حمایت می کنم ... پوتین باید یه تو دهنی به غرب بزنه تا غربیها حد و اندازه خودشون رو بفهمند ....

  • high end
    high end | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    این حرفا رو ول کنید یه بمبش بتونه فرانسه رو نابود کنه???????یعنی ارتش روسیه به تنهایی میتونه سی چهل بار زمینو نابود کنه چرا انقد اسراف میکنن یه بار کافی بود??????????????

  • loganlegend
    loganlegend | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    لعنت به هرچی جنگ و صلح...

  • MR.SRT
    MR.SRT | ۲۲ تیر ۱۳۹۶

    هیچی مرگ آور تر مترو های تهران نیست ?

مطالب پیشنهادی